تصمیم گرفته‌ایم در هر پدیده‌ای جزو کشورهای برتر باشیم

روز گذشته در مراسمی که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران و وزیر بهداشت در بیمارستان بقیة‌الله(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، واکسن کرونای «نورا» که در دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله(عج) سپاه پاسداران تولید شد، رونمایی شد. این واکسن نوترکیب شمرده می‌شود و با برگزاری آیین روز گذشته، فرایند کارآزمایی بالینی این واکسن آغاز شد.
به‌گزارش فارس، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم، با بیان اینکه تصمیم گرفته‌ایم در جهان در هر پدیده‌ای جزو کشورهای برتر باشیم، گفت: ملت عزیز ما اطمینان داشته باشند بیرق‌های امید را بیش از هر وقت دیگری برافراشته خواهند دید.
او با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان علیه کشورمان، افزود: کسانی که در جهان از دموکراسی و آزادی و امنیت و پیشرفت سخن می‌گویند، علاقه دارند کودکان ما در آغوش مادرانشان جانشان را از دست بدهند، علاقه دارند مردمان کشورمان بدون دارو و غذا باقی بمانند، نقشه ذهنی آنان برای کشور ما فقر و گرسنگی و عقب ماندگی است و برای همین است که نه اجازه انتقال پول برای دارو و واکسن را می‌دهند و نه اجازه می‌دهند مایحتاج ا‌ولیه را تأمین کنیم.
فرمانده سپاه با تأکید بر اینکه ملتی که در اوج محاصره توانست آفرینشگر چنین افتخارات بزرگی باشد، یقیناً یک ملت شگفتی ساز و استثنایی است، اضافه کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم در جهان در هر پدیده‌ای جزو کشورهای برتر جهان باشیم و امروز در بسیاری از حوزه‌ها جزو کشورهای برتر هستیم، ما پرنده‌های پهن پیکر بدون سرنشین داریم که هفت هزار کیلومتر پرواز می‌کنند و در هر نقطه‌ای فرود می‌آیند.


 سلامی ادامه داد: ما این واکسن‌ها را در اختیار مردم فقیر سایر کشورها قرار می‌دهیم و ملت عزیز ما اطمینان داشته باشند که بیرق‌های امید را بیش از هر وقت دیگری برافراشته خواهند دید.
وی افزود: اکنون زمان آن رسیده که به امریکایی‌ها واکسن بدهیم و اگر کمبودی دارند ما حاضریم به آن‌ها کمک کنیم.
فرمانده سپاه با بیان اینکه تا ملتی آرزوهای بزرگ را در آغوش نگیرند بزرگ نمی‌شود، اظهار کرد: وسعت هر ملت و کرانه‌های شخصیت هر جامعه به وسعت آرزوها و بلندای همت او است. هر ملتی که نتواند رویداد بسازد بزرگ نمی‌شود. سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه ما در عرصه نبرد برای استقلال و در یک جنگ بزرگ جهانی که محور اصلی آن خوداتکایی و اعتبار ما است قرار داریم، گفت: جهان قدرتمند تصمیم گرفته است مانع از استقلال ملی ما شود و ما هم تصمیم گرفتیم به هر قیمتی معنای زیبا و مقدس را همانند جامه‌ای زرین و درخشان بر قامت کشور و ملت‌مان بپوشانیم.وی ادامه داد: در روزهای اول شیوع کرونا حتی ماسک پیدا نمی‌شد و زمانی که این بیماری جهانی‌تر شد کشورهای قدرتمند از دیگر کشورهای پیشرفته در فرودگاه‌ها ماسک‌ها را می‌دزدیدند تصور آنها این بود که ایران مقابل این پدیده کرنش می‌کند و دیگر بلند نمی‌شود اما به فضل الهی اسلام و ولایت درخشیدند، منطق قرآن به صحنه آمد و ملت بسیج شدند و همه یکدل و یک آهنگ به هم متصل شدیم تا این دستاوردهای بزرگ رقم خورد. فرمانده سپاه افزود: در روزهای اخیر همگان مشاهده کردند که رهبر عزیز ما چگونه با آرامش و طمأنینه و افتخار واکسن ایرانی برکت را تزریق کردند؛ چقدر دیدن این صحنه‌ها دل‌انگیز است.