جولان کرونا در سیستان و بلوچستان حمله به نمکی در مجلس

نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه نمکی مقصر اصلی افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان است، خواستار ورود دادستانی به پرونده بررسی عملکرد وزیر بهداشت شد.
در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی فداحسین مالکی نماینده زاهدان در تذکر شفاهی خطاب به وزیر بهداشت، گفت: «جنابعالی اخیرا در نامه ای به وزیر بهداشت کشور هند اعلام آمادگی کرده اید تا از نظر تجهیزات بهداشتی و دارویی به مردم این کشور برای مقابله با کرونا کمک کنید.»
او افزود: وزیر بهداشت، نیازی نیست به هند برود. سری به استان سیستان و بلوچستان بزنید و با ویروس هندی که وارد این استان شده مبارزه کنید و تجهیزات خود را در اختیار این استان قرار دهید.
عضو کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: «روزانه بیش از ۱۲۰۰ نفر از مردم سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا می‌شوند اما وزیر بهداشت حتی جواب تلفن استاندار را نمی دهد و مدیریتی بر ستاد کرونای استان ندارد.»


مالکی افزود: نمکی ۶ ماه پیش قول داد تغییرات اساسی از نظر بهداشتی و درمانی در این استان صورت گیرد اما هنوز به وعده خود عمل نکرده است.
او تصریح کرد: «وزیر بهداشت مقصر اصلی افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان است. دستگاه قضایی باید به این موضوع ورود کند. دادستان زاهدان اخیرا ورودی به عملکرد وزیر بهداشت در این زمینه داشته است.»
جولان کرونا در سیستان و بلوچستان
وضعیت شیوع کرونا در روزهای اخیر در سیستان بلوچستان بسیار وخیم گزارش می شود. ویروس هندی در این استان جولان می دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درباره آخرین وضعیت این استان گفت: «با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا صبح امروز با افزایش یک هزار و ۱۰۳ مورد جدید ۵۰ هزار و ۹۰۳ در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.»
سید محمد هاشمی شهری ادامه داد: از مجموع مبتلایان مثبت آزمایشگاهی یک هزار و ۵۱۵ نفر از هم استانی‌های عزیز با وجود دریافت خدمات درمانی جان خود را از دست داده‌اند که هفت نفر از هم استانی‌های عزیز در همین ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: «هم اینک ۲۶۵ بیمار مبتلا به کرونا و ۴۴۲ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان سیستان و بلوچستان بستری هستند که بیشترین تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.»
براساس آخرین گزارش ها با وجود اینکه این استان در وضعیت نامناسبی قرار دارد اما پروتکل های بهداشتی و محدودیت های تصویب شده اجرا نمی شود.
قرار بود در زاهدان که ویروس هندی به سرعت در حال گردش است، تمام مراکز تفریحی و تجاری و بازار تعیطیل شوند اما گزارش ها نشان می دهد این دستور اجرا نمی شود.