ورود تهران به موج پنجم کرونا احتمال قرمز شدن پایتخت در هفته آتی

  معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با اشاره به افزایش بار بیماری کرونا در پایتخت، گفت: می‌توان رسما اعلام کرد که یک هفته است که وارد موج پنجم کرونا شده‌ایم.
نادر توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، درباره وضعیت بیماری کرونا در استان تهران، اظهار داشت: تا پیش از هفته اخیر روند سینوسی و ثابتی داشتیم اما در طول یک هفته اخیر ۱۰ درصد افزایش موارد بستری و سرپایی را شاهد هستیم و البته مرگ و میر به صورت تاخیری تغییر خواهد کرد. با این اوصاف می‌توان رسما اعلام کرد که یک هفته است که وارد موج پنجم کرونا شده‌ایم.
توکلی افزود: در ۲۴ ساعت قبل حدود هزار بستری
و 6 هزار و 400 مراجعه سرپایی کرونایی داشتیم و در مجموع چهار هزار و 400 بیمار بستری در تهران داریم.


وی در پاسخ به این سؤال که آیا مشخص است مراجعان فعلی به بیمارستان‌ها مبتلا به کدام گونه‌ جهش یافته کرونا هستند یا خیر؟، گفت: ما سکوئنس ژنی بیماری از بیمار نمی‌گیریم زیرا این کار برای همه بیماران منطقی نیست اما رفتاری که مشاهده می‌کنیم مربوط به انواع جهش یافته است.
معاون درمان ستاد کرونا استان تهران افزود: خود مرکز تهران هنوز نارنجی است اما چند شهرستان اطراف تهران قرمز شدند. اگر روند افزایشی به همین شکل تا هفته آینده ادامه داشته باشد، خود تهران نیز قرمز خواهد شد.
توکلی درباره علت افزایش بار بیماری در تهران، بیان داشت: بخشی به علت رفتار ویروس جهش یافته و بخش دیگر به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ زیرا در فصل گرما قرار داریم و رعایت نکات بهداشتی از جمله ماسک زدن و رعایت تهویه صحیح برای افراد سخت‌تر می‌شود و این موارد خود عاملی برای افزایش بار بیماری است.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها از وضعیت کرونا در تهران افزایشی است، تاکید کرد: یک هفته دیگر صبر می‌کنیم اما اگر روند افزایشی همچنان ادامه داشته باشد، به سمت افزایش تخت‌های بستری می‌رویم.
معاون درمان ستاد کرونا استان تهران تاکید کرد: وضعیت رعایت پروتکل‌ها در استان تهران حدود ۷۰ تا ۷۲ درصد است که چندان قابل قبول نیست و باید بیش از ۸۰ درصد باشد.
سایر اخبار این روزنامه
ثبات بازار مرغ، گوشت و لبنیات در گرو اصلاح توزیع نهاده‌های دامی حماسه‌ای بزرگ در میانه یک نا‌معادله!(یادداشت روز) اخبار ویژه حمله به حشدالشعبی برابر است با اخراج افقی یا عمودی اشغالگران آمریکایی ورود تهران به موج پنجم کرونا احتمال قرمز شدن پایتخت در هفته آتی ایران: پایان رقابت، آغاز رفاقت /آمریکا: پایان رقابت، آغاز شرارت گزارش کمیسیون اصل 90 از خسارت سنگین زنگنه به کشور کسب اجازه آیت‌الله رئیسی از رهبر انقلاب برای تمرکز بر تمهید تشکیل دولت سیزدهم او را به خضر نبی (علیه‌السلام) شبیه می‌دانستند ایرانی‌ها در تلاشند ما را از سوریه و عراق بیرون کنند/ آنها هر روز قوی‌تر می‌شوند دولت آلمان: تمامی وزارتخانه‌ها از فیسبوک کلاب‌هاوس و اینستاگرام فاصله بگیرند دولت سیزدهم هنوز تشکیل نشده اما موفق نخواهد بود! ثبات بازار مرغ، گوشت و لبنیات در گرو اصلاح توزیع نهاده‌های دامی ثبات بازار مرغ، گوشت و لبنیات در گرو اصلاح توزیع نهاده‌های دامی