اکبر کمیجانی رئیس کل بانک مرکزی شد


در پی عزل عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، از ریاست کلی بانک مرکزی، دولت ،اکبر کمیجانی ، قائم مقام رئیس کل بانک مرکزی را با اختیارات ریاست کل، سرپرست بانک مرکزی کرد. حال دیروز دولت در اقدامی کمیجانی را به طور رسمی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کرد.
 به گزارش ایرنا، رئیس دفتر رئیس جمهوری از انتخاب اکبر کمیجانی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی بر اساس مصوبه روز چهارشنبه هیات دولت خبر داد و گفت: بر اساس اساسنامه بانک مرکزی، این بانک نباید بیش از گذشت یک ماه از استعفای رئیس کل، توسط سرپرست اداره شود و به همین دلیل رئیس کل بانک مرکزی انتخاب شد. محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: بنابراین این کار معنایش چنین نیست که ما فردی را مشخص کردیم تا برای دولت بعدی تعیین تکلیف کنیم. آقای کمیجانی هم که انتخاب شدند این آمادگی را دارند و اعلام کردند که به محض تشکیل دولت سیزدهم از رئیس‌ دولت بعدی می‌خواهند که فردی را انتخاب کنند.
واعظی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه ما در مذاکرات وین تضمین می‌خواهیم که آنچه در دولت ترامپ اتفاق افتاده دوباره نیفتد، گفت: ما از روز اول بر این موضوع تأکید داشتیم و هنوز هم تأکید داریم. اینکه رئیس‌جمهوری امریکا آن را اختلاف اساسی خواند به این دلیل است که آنها نمی‌خواهند به خواسته اساسی


 ما عمل کنند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با تأکید بر اهمیت راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها گفت: اگر می‌خواهیم به تعهدات خود عمل کنیم، طرف مقابل هم به تعهدات خود باید عمل کند،ضمن اینکه امریکا از برجام خارج شده است پس نخست امریکا باید به تعهدات خود عمل کند و بعد ما راستی‌آزمایی کرده و به تعهدات خود عمل می‌کنیم.
واعظی درباره اینکه آیا مذاکرات در دولت دوازدهم به نتیجه می‌رسد یا دولت جدید، گفت: اصل موضوع این است که چه در دولت آقای روحانی و چه در دولت آقای رئیسی تلاش گسترده‌ای برای حفظ حقوق ملت ایران انجام شود و برجامی به توافق برسد که قابل اجرا باشد؛ ضمن آنکه طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل کنند و تحریم‌ها سریعتر برداشته شود و ما هم هر تلاشی بتوانیم برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهیم.