تشکل‌های تعاونی روحیه مطالبه‌گری داشته باشند

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص این‌که رفع مشکلات با ارائه راه‌حل‌های جزئی انجام نمی‌شود، گفت: رفع موانع بخش کشاورزی نیازمند اقدامات بنیادین است و در همین راستا اتحادیه‌ها و تشکل‌های تعاونی باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشند.
به‌گزارش «سبزینه»، مرتضی حنیفه‌زاده در نشست با مدیران عامل اتحادیه‌های سراسری کشاورزی و دامپروری با تشریح مشکلات و موانع بخش کشاورزی برای تحقق شعار سال اظهار داشت: مقام معظم رهبری از سال ۷۵ بر رونق تولید تاکید داشتند؛ بنابراین هرساله اعلام شعار سال در جهت حمایت از تولید بوده است. در بخش کشاورزی نیز می‌توان از اتحادیه‌ها و تشکل‌های تعاونی برای ایجاد تحول استفاده کرد، زیرا آن‌ها به صورت مردمی فعالیت می‌کنند. حنیفه‌زاده با اشاره به این‌که همواره سعی می‌شود با کمک وزیر جهاد کشاورزی و هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مانع‌های موجود را از مسیر تولید بخش کشاورزی برداریم، تصریح کرد: کشاورزان حافظان امنیت غذایی هستند و باید خود با کمک تعاونی‌هایشان برای بهبود و عزت این بخش تلاش کنند.
وی با بیان این‌که اکنون در بخش کشاورزی برخی تصمیم‌گیرندگان تفاوت بین گندم و جو را نمی‌دانند، گفت: این افراد هر روز یک مصوبه می‌دهند و نمی‌دانند که با هر مصوبه جدید چه بر سر کشاورزان می‌آورند.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی از پیشنهاد تشکیل کمیته خبرگان کشاورزی در بدنه جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: برخی سواد آکادمیک دارند و برخی دیگر تجربه کار؛ بنابراین این‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر برای بخش کشاورزی سودمند باشند.


وی از اتحادیه‌ها و تشکل‌های تعاونی بخش کشاورزی خواست روحیه مطالبه‌گری داشته باشند و از مسئولان حق خود را مطالبه کنند.
حنیفه‌زاده همچنین از اتحادیه و تشکل‌های تعاونی بخش کشاورزی خواست که از رسانه‌ها به عنوان اهرم فشار برای مطالبه‌گریشان از مسئولان استفاده کنند.
وی افزود: همچنین از مسئولان گزارش عملکرد بخواهید و آن‌ها را در مورد آنچه انجام داده‌اند، مسئول بدانید.