شرکت برق تهران بزرگ: برق هیچ بیمارستانی را قطع نکردیم

  شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: در زمان اعمال خاموشی‌های نوبت‌بندی شده در کلان‌شهر تهران، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برق بیمارستان‌ها و مراکز نگهداری واکسن‌های کووید ۱۹ قطع نشده و
نخواهد شد.
شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: پیرو انتشار تصاویری در فضای مجازی در خصوص قطع برق برخی از بیمارستان‌های تهران به اطلاع هموطنان می‌رساند شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در زمان اعمال خاموشی‌های نوبت‌بندی شده ناشی از عدم تعادل تولید و مصرف برق در کشور، اقدام به قطع برق هیچ یک از بیمارستان‌های پایتخت یا مراکز نگهداری از واکسن‌های کووید 19 نکرده و در صورت تداوم شرایط فعلی، تامین برق مراکز درمانی همچنان از اهم اولویت‌های اجرایی بوده و برق این مراکز، تحت هر شرایطی قطع نخواهد شد.
بدیهی است، تمامی مراکز حساس همچون بیمارستان‌ها باید به منظور مقابله با قطع برق ناگهانی ناشی از حوادث شبکه و وقوع آسیب‌های پیش‌بینی نشده به تجهیزات و تاسیسات توزیع برق شهری و ارائه خدمات به بیماران تا زمان رفع نقص توسط کارشناسان این شرکت، مجهز به مولدهای اضطراری باشند.


شرایط بهتر می‌شود
مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق از افزایش واردات برق به کشور تا 650 مگاوات خبر داد و گفت: با تمهیداتی که بکار بسته شده است، در روز‌های آینده، شرایط تا حدی بهبود خواهد یافت.
وی در خصوص دلایل خاموشی‌های خارج از جداول اعلام شده نیز افزود: در این شرایط تمام تاسیسات صنعت برق شامل نیروگاه‌ها، خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع به صورت پرفشار در حال استفاده است که باعث افزایش حوادث در شبکه می‌شود.
این مسئول ادامه داد: وقتی مصرف برق بیش از پیش‌بینی‌ها افزایش می‌یابد، نمی‌توانیم خاموشی‌ها را براساس جدول زمانبندی اعمال کنیم و اضافه بر این در این شرایط حوادث شبکه هم افزایش می‌یابد که خاموشی‌های برنامه‌ریزی نشده را به دنبال دارد.
انتقاد رسانه نزدیک به دولت
از عملکرد وزارت نیرو
خبرگزاری ایسنا با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو گزارش داد: وزارت نیرو ۱۴ هفته است که پویشی به نام هرهفته الف - ب- ایران به راه انداخته، پویشی که جزو افتخارات دولت بوده برای آب و برق‌رسانی به نقاط مختلف کشور، اما این روزها چیزی که مردم می‌بینند و احساس می‌کنند با نتیجه‌ای که مد نظر این پویش بوده متفاوت است.
گرمای زودرس، نبود نیروگاه‌های برق آبی و حضور ناخوانده رمزارزها بهانه ای شدند تا صنعت برق بار خود را بر دوش آن بگذارد و خاموشی را مهمان خانه‌های مردم کند. هرچند که نمی‌توان این دلایل را به طور کامل نادیده گرفت اما به اعتقاد کارشناسان قطعا اگر مدیریت درست وجود داشت اوضاع کشور اکنون اینگونه نبود.
البته حسن روحانی دیروز طی سخنانی درباره وضعیت برق کشور، وزارت نیرو را در این زمینه مقصر ندانست(!) اما تاکید کرد که منتها باید برای مردم توضیح دهد که مشکل چه بوده است و باید راه‌حل مشکل را اجرایی کنند.
این گزارش می‌افزاید: با تمام این اوصاف این روزها به نظر می‌رسد تدابیر وزیر نیرو جواب نداده و اکنون جز برچسب مدیریت نادرست نمی‌توان نامی دیگر برای شرایط موجود گذاشت چراکه قطعا وقوع خاموشی‌ها قابل پیش‌بینی بود و دولت باید کاری اساسی برای آن می‌کرد و اکنون نیز باید پاسخگوی خسارات و مشکلاتی که در پی قطع برق برای مردم به وجود می‌آید باشد و حداقل به تاکید رئیس‌جمهور برای مردم توضیح داده و راه حل را هرچه سریع‌تر اجرایی
کند.
سایر اخبار این روزنامه