الحاق تجهیزات جدید به نیروی زمینی سپاه از موشک زمین‌پایه الماس تا تجهیز بالگردها به موشک نقطه‌زن قائم 114



همچنین در این مراسم، با الحاق نسل جدیدی از موشک‌های نقطه‌زن و دقیق‌زن، بالگردهای هجومی، شناسایی و تک‌ور و پهپادهای برد بلند رزمی، شناسایی و انتحاری در فرایند تکامل قدرت دفاعی نیروی زمینی سپاه گام مهم دیگری به جلو برداشته شد.
سامانه‌های موشک‌انداز ضد زره و ضد‌تانک و راکت‌های دقیق‌زن و نقطه‌زن با پیوست و ترکیبی از دیگر تسلیحات و مهمات هوشمند الحاقی، سرعت و توان تحرک و قدرت عملیاتی یگان‌های نیروهای مخصوص، تکاور، رزمی، زرهی و توپخانه نیروی زمینی سپاه را بیش از پیش ارتقا خواهند بخشید.


یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرحله از الحاق، آغاز بهره‌برداری و بکارگیری از مهمات، تجهیزات و تسلیحاتی است که مراحل ساخت و تولید آنها بر فرایند و راهبرد هوشمندسازی منطبق بوده و از سوی دیگر محصول ارزشمند تلاش و اهتمام متخصصان و کارشناسان داخلی و از جمله سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه است که اکنون به مرحله بهره‌برداری نهایی رسیده است.
نسل نوین و ارتقا یافته‌ای از موشک‌های ضدزره، بمب‌ها و راکت‌های دقیق‌زن و نقطه‌زن نیز در میان ادوات و تجهیزاتی دیده می‌شد که در این مراسم به ظرفیت و توانمندی‌های دفاعی و امنیتی نیروی سرافراز زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق گردید.
ارتقای بیش از پیش دقت، کنترل، تقویت آتش، هوشمندسازی و همچنین افزوده شدن برد مؤثر و حجم و قدرت آتش در مواجهه با تهدیدات، از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توان برای بخش قابل توجهی از تجهیزات و تسلیحات الحاقی برشمرد.
همچنین در بخش پشتیبانی رزم، مجموعه‌ای از خودروهای چند منظوره، توپ‌کش و تاکتیکی نیز طی این مراسم به توان و سازمان رزم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست.
یکی دیگر از ابعاد اهمیت این مجموعه از ادوات، تسلیحات و تجهیزات که می‌توان با افتخار به آن‌اشاره کرد، بهره‌گیری از آخرین دانش و تکنولوژی روز صنایع نظامی در تولید آنهاست که این مهم توسط متخصصان دفاعی داخلی، آن هم در شرایط سخت تحریمی حاصل شده است و امروز، به سازمان رزم نیروی زمینی سپاه ملحق و کاملاً آماده بهره‌برداری در اجرای دقیق‌تر و موثرتر مأموریت‌های دفاعی و امنیتی است.
تجهیز بالگردهای سپاه
به موشک نقطه‌زن جدید/ قائم ۱۱۴ عملیاتی شد
جدیدترین سلاح بالگردهای تهاجمی نیروی زمینی سپاه تحت عنوان قائم ۱۱۴ دیروز چهارشنبه در آیین الحاق تجهیزات جدید به نیروی زمینی سپاه با حضور فرمانده کل سپاه، رونمایی شد.
قائم ۱۱۴ موشک ضدزره با برد ۱۰ کیلومتر است که با برخورداری از انواع جست‌وجوگرهای حرارتی، تلویزیونی و لیزری قابلیت انهدام اهداف ثابت و متحرک را دارد.
به گزارش فارس، وزن این موشک ۵۰ کیلوگرم و وزن سرجنگی آن ۱۵ کیلوگرم است.
نسخه زمین‌پایه موشک الماس
رونمایی شد
نسخه زمین‌پایه موشک ضدزره الماس در آیین الحاق تجهیزات جدید به نیروی زمینی سپاه که با حضور فرمانده کل سپاه برگزار شد، رونمایی شد.
پیش از این نسخه هواپایه موشک الماس که از پهپادهای ابابیل-۳ شلیک می‌شود رونمایی و به نمایش درآمده بود.
الماس موشک ضدزره تاپ اتک ایرانی است که ۸ کیلومتر برد دارد.
سلامی: شکست دشمن در مبدأ
برای ما استراتژی مسلم است
سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه سلاح‌های آتشبار دشمن در اطراف مرزهای کشورمان آرایش‌گرفته‌اند که این در عرصه‌های مختلف صورت گرفته که بزرگ‌ترین آن جنگ روانی است، عنوان کرد: اما با این‌حال امنیت در کشور حاکم است و راه را بر دشمنان این ملت بسته‌اند و منافذ را مسدود کردند و با چشمانی تیزبین که به اقصی نقاط دشمن نظر می‌افکنند، دست‌های مستحکم را روی ماشه قرار دادند و آنها را تعقیب می‌کنند و اجازه ورود به آنها را نمی‌دهند.
فرمانده کل سپاه اظهار داشت: این بیان و شعار نیست بلکه واقعیتی تاریخی و حال است که قابلیت قضاوت دارد؛ نسل جدید سپاه ادامه همان نسل شهدای دفاع مقدس با همان ایمان و درخشش و روح و معرفت هستند فقط این‌نیرو به سلاح‌های مدرن مجهز شده و با صنعت نوین پیش رفته است.
وی‌افزود: نیروی زمینی سپاه نیرویی است که وقتی در هر نقطه‌ای عمل می‌کند موفق است؛ این هم به واسطه تجهیزات نوین داخلی است که استفاده می‌کنند؛ ایرانی‌ها برای عزتشان ارزش قائل هستند به نحوی که با عزت، اقتدار، پیروزی و سربلندی شناخته شده و می‌شوند.
سرلشکر سلامی ادامه داد: اینکه کشور در قلب آتش دشمنان ایمن است، به واسطه وجود رزمندگانی است که در قلب سنگرها در سرما و گرما می‌ایستند؛ حال با چنین رزمندگانی آیا ممکن است دشمن بر ما سیطره یابد؛ البته استفاده از سلاح گرم برای رزمندگان‌ما نقطه آخر است زیرا برای مردم خود اول می‌سازند و این را از فعالیت‌های سازندگی نیروی زمینی سپاه در اقصی نقاط کشور در مناطق محروم می‌توان دید.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: افق نگاه «نزسا» شکست دادن دشمنان است؛ ما از نقطه شروع دشمنان را مورد هدف قرار می‌دهیم و این به ما عمق می‌دهد لذا سلاح‌هایمان را براساس این‌تفکر بکار می‌گیریم.
دشمنان بدانند که میدان و کیفیت نبرد را
ما انتخاب می‌کنیم
وی افزود: فروپاشی ذهن دشمن در ابتدای حرکت به ما ابتکار عمل و آزادی عمل می‌دهد آنها باید بدانند میدان جنگ و اعماق و کیفیت نبرد را ما انتخاب می‌کنیم البته استراتژی ما دفاعی است یعنی جنگ‌طلب نیستیم. سیاست ما دفاعی است اما استراتژی‌های ما همگی‌عملیاتی است و این واقعیت
است.
سرلشکر سلامی تاکید کرد: ابتدا به ساکن جنگی را شروع نخواهیم‌کرد ولی بعد از اولین تهاجم حرکت ما تهاجمی است زیرا می‌خواهیم تمامیت ارضی خود را حفظ کنیم.
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: برای ستاد کل سپاه دستور است که از نزسا حمایت‌کنید تا قدرتشان تمام‌کننده باشد؛ البته قدرت دفاعی تمام‌ناشدنی است و نباید هم متوقف شود.
سایر اخبار این روزنامه
آقای روحانی! نابلدی و بی‌تدبیری دولت را به پای تحریم ننویسید جریان تحریف مشغول کار است!(یادداشت روز) اخبار ویژه حشدالشعبی: انفجار دکل‌های برق عراق کار عربستان است اقدامات سؤال‌برانگیز دولت در روزهای پایانی از افتتاح‌های نمایشی تا هزینه‌تراشی برای دولت سیزدهم مذاکرات بین‌الافغانی در تهران /ظریف: به صلح در افغانستان کمک می‌کنیم الحاق تجهیزات جدید به نیروی زمینی سپاه از موشک زمین‌پایه الماس تا تجهیز بالگردها به موشک نقطه‌زن قائم 114 تولیدکنندگان برق 3 سال است نمی‌توانند وزیر نیرو را ببینند! تعاملات علمی و آموزشی میان ایران و عراق تقویت شود فصل نو(نگاه) ناهماهنگی آمار توزیع واکسن با میزان تزریق در کشور همه مزایده‌ها و مناقصه‌ها تا استقرار دولت جدید به تعویق ‌افتاد سفر هیئت پارلمانی ایران به سوریه با هدف ارتقاء روابط تهران و دمشق و تعاملات تجاری و اقتصادی ارز 4200، نمونه کاملی از زمینه ایجاد فساد و رانت بود آقای روحانی! نابلدی و بی‌تدبیری دولت را به پای تحریم ننویسید آقای روحانی! نابلدی و بی‌تدبیری دولت را به پای تحریم ننویسید