تعاملات علمی و آموزشی میان ایران و عراق تقویت شود

 
علی‌اکبر ولایتی با ‌اشاره به اقدامات مثبت رئیس‌جمهوری عراق و همچنین ملاقات‌های خود با مسئولان و برادران عراقی و تاکید بر نگاه مثبت مقامات عالی دو کشور در ارتباط با توسعه روابط گفت: کمتر دو کشوری در دنیا می‌توان سراغ گرفت که مانند ایران و عراق این مقدار مشترکات متعدد و عمیق داشته باشند و آنچه در زمان صدام روی داد، یک استثنا در تاریخ مشترک دو کشور می‌باشد که ارتباطی به خواسته دو ملت نداشته است.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل تاکید کرد: یکی از راه‌های توسعه و تعمیق روابط، تقویت تعاملات علمی و آموزشی در سطوح عالی است و حسب اطلاع در برخی مناطق عراق و از جمله سلیمانیه که جنابعالی به آنجا تعلق دارید، برای تاسیس دانشگاه تمایل وجود دارد و این آمادگی برای تاسیس شعبه دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق مختلف جهت کمک و حمایت از تحصیلات عالی عراق وجود دارد.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی هیئت امنای دانشگاه آزاد، برهم صالح هم با ابراز خرسندی از حسن ظن موجود گفت: مراتب احترام و سلام من را به محضر مبارک حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ابلاغ بفرمایید و آرزوی توفیق می‌کنم در این شرایط حساس و مهمی که ایران و منطقه در آن قرار دارد.


رئیس‌جمهور عراق افزود: از دیدگاه‌های شما درخصوص روابط دو کشور مطلع هستم و می‌توانیم بررسی و گفت‌وگوهای لازم را برای ایجاد زمینه‌های توسعه همکاری‌ها و تقویت روابط دوجانبه و تعاملات دو ملت دوست، برادر و مسلمان عراق و ایران در جهت روابطی مستحکم‌تر و گسترده‌تر داشته باشیم.
وی افزود: مفتخر خواهیم بود که جنابعالی را در بغداد برای گفت‌وگوهای بیشتر ملاقات کنیم و شما احتیاجی به دعوت‌نامه ندارید و اینجا در میان برادران خود هستید و در جایگاه رسمی هم از طرف بنده همیشه دعوت از جنابعالی آماده است تا بیشتر درخصوص تقویت ارتباطات بحث و تبادل نظر داشته باشیم.
برهم صالح تاکید کرد: عراق روی ارتباطات، همکاری‌ها، تعامل، کمک و برادری رهبری، ملت و دولت ایران حساب می‌کند و اهمیت قائل است و ان شاءالله هر دو کشور بتوانند در این زمینه اقدامات بیشتری را داشته باشند.
رئیس‌جمهور عراق تصریح کرد: با نظر شما در زمینه ارتباطات دو کشور موافقم و این روابط ویژگی‌ها و خصوصیات ویژه و کم نظیری دارد و بر تاریخ، جغرافیا، دین و فرهنگ دو کشور استوار است. در رابطه با تقویت پیوندهای علمی و فرهنگی هم دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه ویژه‌ای در سلیمانیه دارد و از پیشنهاد تاسیس شعب دانشگاه آزاد در عراق استقبال می‌کنیم و همه گونه امکانات و تسهیلات را در این زمینه ارائه خواهیم کرد.
سایر اخبار این روزنامه
آقای روحانی! نابلدی و بی‌تدبیری دولت را به پای تحریم ننویسید جریان تحریف مشغول کار است!(یادداشت روز) اخبار ویژه حشدالشعبی: انفجار دکل‌های برق عراق کار عربستان است اقدامات سؤال‌برانگیز دولت در روزهای پایانی از افتتاح‌های نمایشی تا هزینه‌تراشی برای دولت سیزدهم مذاکرات بین‌الافغانی در تهران /ظریف: به صلح در افغانستان کمک می‌کنیم الحاق تجهیزات جدید به نیروی زمینی سپاه از موشک زمین‌پایه الماس تا تجهیز بالگردها به موشک نقطه‌زن قائم 114 تولیدکنندگان برق 3 سال است نمی‌توانند وزیر نیرو را ببینند! تعاملات علمی و آموزشی میان ایران و عراق تقویت شود فصل نو(نگاه) ناهماهنگی آمار توزیع واکسن با میزان تزریق در کشور همه مزایده‌ها و مناقصه‌ها تا استقرار دولت جدید به تعویق ‌افتاد سفر هیئت پارلمانی ایران به سوریه با هدف ارتقاء روابط تهران و دمشق و تعاملات تجاری و اقتصادی ارز 4200، نمونه کاملی از زمینه ایجاد فساد و رانت بود آقای روحانی! نابلدی و بی‌تدبیری دولت را به پای تحریم ننویسید آقای روحانی! نابلدی و بی‌تدبیری دولت را به پای تحریم ننویسید