نیکزاد: کمیته ویژه به منظور مدیریت خاموشی‌ها تشکیل می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از پیگیری جدی کمیسیون انرژی و تشکیل کمیته‌ای به منظور مدیریت بحران پیش آمده و مدیریت خاموشی‌ها خبر داد.
به گزارش ایسنا، علی نیکزاد پس از پایان جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی علل خاموشی‌ها، در جمع خبرنگاران بیان کرد: مردم مستحضر هستند که نمایندگان سه هفته در مجلس کار می‌کنند و یک هفته برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند که در حوزه‌های انتخابیه نیز کار آنها سخت‌تر است، اما به دلیل ایجاد بحران قطع برق، کمیسیون انرژی جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل داد و همکاران از حوزه‌های انتخابیه حضور یافتند.
وی ادامه داد: در این جلسه در دو سطح بحث و بررسی انجام شد، اول این‌که چرا این اتفاق افتاد؟ و دوم این‌که چرا مدیریت درستی صورت نمی‌گیرد؟. در یک کلام باید گفت که دولت عنایتی بر صنعت برق و وزارت نیرو نداشته و این وزارتخانه نیز نتوانسته حق و حقوق خود را بگیرد.
وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در وضعیت کنونی اطلاع رسانی غلط است. ابتدایی ترین موضوعی که باید به مردم و کسبه و افرادی که مریض در خانه دارند صورت گیرد، اطلاع رسانی دقیق از زمان خاموشی‌هاست.
نایب رییس مجلس در ادامه بیان کرد: در طول چند سال گذشته کمترین توسعه صنعت برق را شاهد بودیم. براساس برنامه ششم توسعه باید ۲۵ هزار مگاوات بر ظرفیت برق کشور افزوده می‌شد، اما متاسفانه اقدام لازم صورت نگرفته است. همچنین نمی‌دانیم چه دستی در کار بوده که اجازه ورود به بخش خصوصی را نداده است. بخشی از صنایع بزرگ در جنوب کشور حاضر بودند که ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات از برق مصرفی خود را تامین کنند اما اجازه این کار به آنها داده نشد.
سایر اخبار این روزنامه
ژیوان گاسپاریان در سن 93 سالگی درگذشت خاموشی نوای بهشتی بهترین دودوک‌نواز پیمان مولوی وقتی اقتصاد اولویت نباشد، برق هم می‌رود حسنوند با اشاره به جلسه کمیسیون انرژی درخصوص قطع برق: تمام مجوز ماینرها لغو می‌شود وزارت بهداشت: سفر برای واکسن را توصیه نمی‌کنیم سفرهای میلیونی برای تزریق واکسن سهم هرکدام از گروه‌های اصولگرا در کابینه ابراهیم رئیسی چقدر است؟ چالش انتخاب وزیر برای سه صندلی مهم «ابتکار» عوامل موثر در کاهش سرمایه‌گذاری در اقتصاد را بررسی کرد دست اقتصاد دولتی روی کلید خاموشی‌ها نگرانی سه کشور اروپایی و آمریکا از گام تازه ایران گیر مذاکرات برجامی در کجاست؟ روحانی در جلسه هیات دولت: دولت مرغ عزا و عروسی است نیکزاد: کمیته ویژه به منظور مدیریت خاموشی‌ها تشکیل می‌شود ویروس کرونا با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ روزگار سخت مردمان دوردست خاموشی های بی برنامه ادامه دارد دستور وزیر هم فایده نداشت! وزیر ارتباطات: ۱۳ هزار مزرعه استخراج رمزارز در کشور شناسایی شد