می‌توان با اولویت‌گذاری مسائل و کار جهادی، تحول را عملیاتی کرد

رئیس جمهوری منتخب که برای دیدار با مراجع و علما به قم سفر کرده بود، پس از حضور در دفتر مراجع برنامه دیدارهایش را با دیدار اعضای جامعه مدرسین قم پایان داد. سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در این دیدار با بیان اینکه امروز فضای مبارزه با فساد در کشور ایجاد شده است و باید با ادامه این روند و همچنین افزایش کارآمدی، سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به نظام را افزایش دهیم، گفت: با توجه به شناختی که از امکانات مادی و معنوی، نیروی انسانی کارآمد، اراده جدی مدیران و توان جوانان دارم، معتقدم که راه برون رفت از مشکلات کشور وجود دارد.
به گزارش برنا، رئیسی با تأکید بر اینکه مجموعه‌ای از دیدگاه‌ها و سیاست‌ها از جمله بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را به عنوان اسناد بالادستی در اختیار داریم، افزود: این سیاست‌ها پایه‌ای برای برنامه‌ریزی‌ در راستای تحول در جامعه خواهند بود.
او با تأکید بر لزوم ارج نهادن به تمام خدمات و تلاش‌های دولت‌ها و مجالس قبلی افزود: در این سال‌ها زحمات بسیاری کشیده شده که قابل توجه هستند اما در شرایط موجود که مردم ناراضی هستند و نخبگان و دغدغه‌مندان نگرانند، می‌توان با شناخت مشکلات، اولویت گذاری مسائل کشور، کار جهادی و شناخت راهکارها و راه‌حل‌ها تحول را در کشور عملیاتی کرد. رئیس جمهوری منتخب در بخش دیگری از این دیدار و در پاسخ به پیشنهادات و نظرات مطرح شده از سوی اعضای جامعه مدرسین، اظهار کرد: در دولت جدید استفاده از نظرات و دیدگاه‌های علما، فضلا و جامعه مدرسین حوزه علمیه را در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پشتوانه محکمی برای خود دانسته و از پیشنهادات و انتقادات استقبال می‌کنیم.
 دیدار وزیر ورزش و جوانان با رئیسی


رئیس جمهوری منتخب روز گذشته در ادامه برنامه دیدار وزرای دولت دوازدهم برای ارائه گزارش از حوزه تحت مسئولیت‌شان میزبان وزیر ورزش و جوانان بود. مسعود سلطانی‌فر در این دیدار با تبریک انتخاب رئیسی از سوی مردم و آرزوی موفقیت برای وی و دولت آینده، گزارشی از آخرین وضعیت برنامه‌ها و اقدامات وزارتخانه تحت مدیریت خود ارائه کرد. رئیسی نیز در سخنانی تأکید کرد: باید به جوانان در عرصه‌های مختلف مدیریتی و سیاستگذاری بیش از گذشته میدان داد. او همچنین تلاش برای تسهیل مقدمات ازدواج جوانان و نیز توسعه مراکز مشاوره و حمایت از توسعه تشکل‌های مردم‌نهاد جوانان را مورد تأکید قرار داد. رئیسی توسعه توأمان ورزش همگانی و حرفه‌ای و نیز بهره‌گیری از تجربه، مهارت و دانش پیشکسوتان ورزشی را از جمله رویکردهای اصلی دولت سیزدهم در عرصه ورزش برشمرد.