حمله به 2 پایگاه نظامی آمریکا در دیرالزور با 13 موشک


پایگاه نظامیان تروریست آمریکایی در میدان نفتی «العمر» استان «دیرالزور»، واقع در شرق سوریه، بار دیگر دیروز هدف حمله موشکی قرار گرفت. بر اساس گزارش رسانه‌ها، در این حمله 9 موشک به پایگاه مذکور اصابت و خسارات زیادی را به پایگاه وارد کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، با انتشار این خبر، افزود که پس از اصابت موشک به این پایگاه آمریکایی، ستون‌هایی از دود به آسمان برخاست.
چهارشنبه هفتۀ گذشته نیز برخی منابع رسانه‌ای، از حمله پهپادی به این پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر داده بودند. شبکه «المسیره» به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد که به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر با چند پهپاد حمله شده است.


حمله به پایگاه آمریکایی کنیکو
از سوی دیگر، بامداد دیروز پایگاه نظامیان ائتلاف آمریکایی در داخل پایگاه نفتی کنیکو در استان دیرالزور(نزدیک مرز عراق و سوریه) هدف قرار گرفت. کانال تلگرامی صابرین نیوز نوشت: «۴ موشک مستقیماً به پایگاه کنیکو برخورد کردند».
شاهدان عینی نیز اعلام کردند که از پایگاه کنیکو ستون‌های دود و آتش به هوا برخاست و تعداد زیادی از هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی هم در آسمان منطقه به پرواز درآمدند.
دقایقی بعد خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» به نقل از منابع محلی، گزارش داد، انفجاری از سمت کارخانه گاز کنیکو شنیده شد.
نیرو‌های آمریکایی در چند پایگاه نظامی در سوریه مستقر هستند، که مهم‌ترین آنها در نزدیکی میدان نفتی العمر و میدان گازی کنیکو در دیرالزور قرار دارند و پایگاه آمریکایی « التنف» هم در جنوب شرق سوریه واقع است.
توضیح حشد‌الشعبی
«قصی الانباری»، از رهبران حشد‌الشعبی عراق گفت: اخبار منتشر شده درباره حمله نیروهای حشد‌الشعبی به پایگاه آمریکا در حومه دیرالزور سوریه، به هیچ وجه صحت ندارد و شایعه است. حشد‌الشعبی هیچ‌گونه اقدام نظامی در خارج از خاک عراق انجام نمی‌دهد.
این مقام افزود: مأموریت ما حفظ امنیت مرزهای عراق و سوریه است و هیچ طرفی نمی‌تواند عملیاتی در خارج از مرزهای عراق، چه علیه نیروهای آمریکایی و چه دیگر نیروها، انجام دهد. حشد‌الشعبی یک نیروی رسمی بوده و صرفا براساس دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عمل می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه