اعتراض ایران به گردهمایی تروریست‌ها در اروپا

گروه سیاسی/ در پی حضور نخست‌وزیر اسلوونی در گردهمایی مجازی منافقین، سفیر این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد. به‌گزارش «ایران» به‌دنبال حضور «یانز یانشا» نخست‌وزیر اسلوونی در نشست مجازی گروهک منافقین در اروپا، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل مدیترانه و شرق اروپای وزارت امور خارجه، «کریستینا رادی»، سفیر اسلوونی در ایران را به وزارت امور خارجه احضار و ضمن اعلام اعتراض شدید ایران نسبت به اقدام و اتهامات بی‌پایه ‌و اساس مطرح شده علیه کشورمان یادداشت اعتراض رسمی خود به دولت اسلونی را به وی ابلاغ کرد. در این ملاقات تأکید شد که حضور مجازی نخست‌وزیر اسلوونی در محفل یک گروهک تروریستی و منفور نزد ملت بزرگ ایران و اظهارات خلاف واقع و سخیف این مقام اسلوونیایی بر خلاف عرف دیپلماتیک و روح حاکم بر روابط دوجانبه بوده و محکوم است. ضمن اینکه حمایت از یک گروهک تروریستی برخلاف منشور سازمان ملل متحد و اصول شناخته شده بین‌المللی و ارزش‌های حقوق بشری است ‌و تحت هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. ایران در همین رابطه خواستار توضیح دولت اسلوونی شد.
اعتراض ایران به حضور مقام بلند پایه اسلوونی در نشست گروهک منافقین در حالی است که شماری از نماینده‌های کنگره امریکا هم به‌عنوان میهمان در این نشست مجازی حضور یافتند. روزنامه امریکایی «واشنگتن پست» با اعلام خبر حضور اعضای دموکرات و جمهوریخواه کنگره امریکا در نشست گروهک منافقین که به‌صورت مجازی برگزار شد، نوشت: «تد کروز» سناتور جمهوریخواه، «کوین مک کارتی» رهبر جمهوریخواه مجلس نمایندگان امریکا و سناتور «باب منندز» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا، «کوری بروکر»، «جین شاهین»، «ریک اسکات» و «جان کورنین» سناتورهای جمهوریخواه در این نشست حضور یافتند.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در توئیتی به حضور سیاستمداران غربی در نشست گروهک تروریستی منافقین واکنش نشان داد و نوشت: «سیاستمداران خودفروخته غربی (از جمله پمپئو مفتخر به دروغگویی، تقلب و سرقت) خود را ارزان فروخته و در سیرکی به میزبانی اروپا شرکت کرده‌اند که توسط یک فرقه تروریستی برگزار شده که زمانی مورد حمایت صدام بود و دستش به خون ایرانی‌ها آغشته است». او افزود: «عطش سیری‌ناپذیر برای پول و عقده‌های ضدایرانی، به ریاکاری شرم‌آور غربی دامن زده است».مایک پمپئو وزیر امورخارجه پیشین امریکا هم در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه گروهک تروریستی منافقین بار دیگر به لفاظی و طرح ادعاهای علیه کشورمان پرداخت و خواستار ادامه تحریم‌ها علیه ایران شد.
گروهی از نماینده‌های کنگره امریکا در نشست گروهک تروریستی منافقین که سالانه برگزار می‌شود شرکت می‌کنند. پیشتر رسانه امریکایی «ان.‌بی.سی» در گزارشی به روابط میان گروهک منافقین و برخی سیاستمداران امریکایی پرداخته بود. در بخشی از آن گزارش آمده بود: «اکنون، مجاهدین خلق هزاران دلار به سیاستگذاران امریکایی می‌پردازد تا در مراسم‌ این گروه سخنرانی کنند.» این در حالی است که نام گروهک منافقین که تا چند سال پیش در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا و امریکا قرار داشت در سال‌های گذشته از این فهرست‌ها خارج شده است.


در پی نشست اخیر به گزارش ایلنا، «مکس آبرامز»، تحلیلگر امریکایی در توئیتی در مورد شرکت مقام‌های امریکایی در نشست گروهک منافقین در توئیتی نوشت: «وقتی موضوع تغییر سیستمی مطرح باشد، سیاست ایالات متحده این بوده است که در واقع از هر کسی غیر از خود آن رژیم حمایت کند، بدون توجه به اینکه آنها از حمایت داخلی کمی برخوردار باشند، زنان را سرکوب کنند و حتی نامشان القاعده باشد.»
«توماس جونو» استادیار دانشگاه اُتاوا در کانادا هم در واکنش به حضور مقامات پیشین و فعلی امریکایی و برخی دیگر از کشورها از جمله استفان هارپر، نخست‌وزیر پیشین کانادا در کنفرانس سالانه گروهک تروریستی منافقین در صفحه توئیترش نوشت: «آن موقع از سال است که مجاهدین خلق، فرقه‌ای متخاصم واقع در آلبانی که از هیچ حمایتی در ایران برخوردار نیست، نشست سالانه‌اش را برگزار کرده و در آن سیاستمداران غربی که پول خوبی گرفته‌اند حضور یافته و تظاهر می‌کنند که از دموکراسی در ایران حمایت می‌کنند. حمایت از مجاهدین خلق ابتدا از سوی جمهوری‌خواهان امریکا و سیاستمداران محافظه‌کار در کشورهای دیگر غربی و البته از سوی تعداد قابل توجهی از دموکرات‌ها (و برخی لیبرال‌ها در کانادا) انجام می‌شود.»
گردهمایی عاملان نسل‌کشی
پایگاه خبری نور نیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی هم در مطلبی در همین باره نوشته است:  نشست مذکور را می‌توان گردهمایی عاملان نسل‌کشی دانست که با نقاب ادعای نجات ملت ایران و بشریت نیز نمی‌توانند چهره اصلی خویش را پنهان سازند. گروهک تروریستی منافقین، ترور ۱۷ هزار ایرانی را در کارنامه دارد. امریکایی‌ها نیز از نسل‌کشی بومیان و سیاه‌پوستان در داخل گرفته تا بمباران اتمی ژاپن، کشتار ویتنام، قتل عام در بالکان و افغانستان و عراق و نیز حمایت از تروریست‌ها در غرب آسیا و کشتار مردم با اِعمال تروریسم اقتصادی و علمی را در پرونده سیاه خود دارند.
در ادامه این مطلب آمده است: حال این سؤال مطرح است که اروپای مدعی حقوق بشر چگونه میزبان جریان‌ها و نشست‌هایی می‌شود که توسط متهمان ردیف اول نسل‌کشی و نقض حقوق بشر برگزار می‌گردد؟ اروپا باید پاسخگوی این تروریسم‌پروری و پیامدهای آن برای امنیت جهانی باشد، پیامدهایی که قطعاً دامن شهروندان قاره سبز را نیز خواهد گرفت چنانچه داعش گریبان‌شان را گرفت و اگر نبود جبهه مقاومت امروز سراسر اروپا صحنه خونین قتل عام شهروندانش بود.
همچنین مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به همین برنامه تأکید کرد: سرکردگان گروهک منافقین هیچ دلسوزی برای ملت ایران ندارند؛ چرا که به‌دنبال ترور و کشتار ایرانی‌ها هستند؛ بنابراین اگر مشکلی در کشور وجود دارد؛ قطعاً موضوعی خانوادگی بوده که آن را خودمان حل خواهیم کرد و به هیچ احدی هم ربطی ندارد؛ ضمناً اینگونه نشست‌ها برای ما اهمیتی ندارد که بخواهیم در رابطه آنها سخن بگوییم.وی به سخنرانی نخست‌وزیر کانادا و همچنین مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق امریکا اشاره کرد و گفت: کشورهایی همچون کانادا و امریکا از ناقضان حقوق بین‌الملل هستند، زیرا به حمایت از گروهک‌های منافقین و تکفیری می‌پردازند و عامل اصلی کشتار انسان‌های بیگناه در سطح جهان هستند؛ لذا این آقایان نمی‌توانند داعیه دار دفاع از حقوق بشر باشند.