دادخواست طبیبانه

علیرغم وعده‌های بسیار درمورد واکسیناسیون کرونا، هیچ مستند واقعی دال بر عملی شدن آن‌ها وجود نداشته و همگی این رپورتاژآگهی‌ها به نوعی کوبیدن بر طبل‌های توخالی است.
وعده تولید ۲۰ میلیون واکسن در فروردین! ،
واکسیناسیون ۱۴ میلیون ایرانی تا خرداد ماه سال جاری و تولید ماهیانه ۲/۵ میلیون دوز واکسن تنها قسمت‌هایی از این تبلیغات غیرواقعی است .
درحالی‌که مسابقات یورو ۲۰۲۰ باحضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها و کنار هم در اروپا برگزار گردید، فیلم‌های تبلیغاتی تشویق و دعوت به انجام واکسیناسیون برای ترغیب مردم ساخته می‌شود و در برخی جاها پوشش واکسیناسیون به موارد غیرانسانی هم رسیده است، ما در کشاکش پیک پنجم هیولا هستیم و توصیه‌های ما به مراجعین و مردم با شرمندگی همچنان بر پاشنه موارد قبلی و فاصله‌گذاری می‌چرخد.


آن‌هم در شرایطی که امکان رعایت برخی پروتکل‌ها برای بسیاری از مردم درگیرودار زندگی عملا ممکن نیست. برای مثال رفت و آمد به محل کار با سیستم حمل و نقل عمومی که برای میلیون‌ها نفر از روی ناچاری است فقط یکی از این گلوگاه‌های بحران ساز بوده و خصوصا با خاصیت بیماریزایی بالای گونه دلتا در حد چند ثانیه، آن را به یک سازوکار کشتار جمعی تبدیل نموده است. مسئولین وزارت بهداشت به عنوان متولی واکسیناسیون سراسری کرونا باید نیک بدانند که بسیاری از موارد مرتالیتی (مرگ و میر) و مربیدیتی (عوارض) حاصل از کرونا با توجه به تاخیر طولانی و معنی دار در واکسیناسیون مردم که حتی گروه‌های خطر را نیز پوشش کامل نداده است ناشی ازعدم تدبیر و نبود تصمیمات شایسته است و به نوعی اتهام قابل پیگیری توسط سیستم قضائی تلقی شده و بسیاری از این مرگ‌های تلخ خانمان برانداز درصورت اثبات این اتهام در دادگاه صالحه می‌تواند مستوجب مجازات باشد.
بحران کرونا در سیستان نیز یکی از صفحات بسیار دردناک این پیک بیماری بوده درحالی‌که حتی دادستان سردخانه‌ها را شلوغ و گزارش‌های مردمی خبر از کشیده شدن دفن فوت‌شدگان در روستاهای اطراف شهرها به سبب شلوغی را می‌دهد، سکان‌دار بهداشت کشور همه چیز را تحت کنترل دانسته و خود را سردار کرونا می‌خواند و پس از کمبود جدی آب بهداشتی در منطقه که به طور وسیع در رسانه‌ها همرسان شد، شاهد فیلمبرداری تبلیغی به صف کردن مردم با چندبطری آب معدنی جلویشان و انتشار آن هستیم.
به نظر می‌رسد آقای وزیر و اذنابشان به جای صرف وقت و کالری برای استخدام کلمات حماسی در مصاحبه‌ها و یا توییتر بازی باید بدانند که به دلیل دیگری که همانا حفظ سلامت مردم است بر این مسندها نشسته اندو از داشتن مسئولیت در پیشگاه مردم آگاه باشند.
هریک روز و ساعت تاخیر ناشی از سوءمدیریت در واکسیناسیون نفوس کشور گناهی غیرقابل بخشش و بازی با جان بیش‌از ۸۰ میلیون نفر است.