نظرخواهی از مخالفان

مجید ابهری‪-‬ بعد از انتخاب آیت الله ر رئیسی همانطور که انتظار می‌رفت گفتگو با مخالفان رسانه‌ای یا حداقل افرادیکه با ایشان هم نظر و همسو نبودند، شروع شد. شاید برخی از بهانه‌جویان این حرکات را یک ژست مسالمت جویانه تلقی کرده و آن را به حساب دلجویی از اینگونه افراد و نحله‌های فکریشان قلمداد نمایند، اما کسانی که با خط فکری وی آشنا هستند می‌دانند ایشان نیازی به ظاهرسازی نداشته واین حرکات خالصانه ودر مسیر تخلیص خدمتگزاری دولت وی می‌باشد. طولانی‌ترین پیش درآمد در انتخاب دولت، متعلق به آیت الله رئیسی می‌باشد که از یکطرف حاضر به نرمش در مقابل توصیه‌بازان لیست به دست نمی‌باشد و ازطرفی نظرخواهی ایشان از دلسوزان و سابقون برای
ارائه پیشنهادات لازم می‌باشد. در این میان بازار گمانه زنی‌ها به شدت در تحرک بوده واز سوی افراد ونهادهای مختلف، اشخاص متعددی برای احراز پست وزارت معرفی می‌شوند. لازم است عرض کنم که:
افرادیکه با واسطه قرار دادن اشخاص وشخصیت‌های مختلف و دریافت توصیه‌نامه‌های متعدد، به دنبال احراز پست و مقام می‌باشند تقریبا شناخته شده و محلی از اعتبار گزینش ندارند.
افرادیکه دارای وجاهت حرفه‌ای و جایگاه شایسته انقلابی از حیث تعهد به ولایت وقانون اساسی داشته وتجارب تخصصی لازم را برای احراز جایگاه اجرایی دارا می‌باشند، هیچگاه در صدد خود مطرحی نبوده و درسایه آرام گرفته اند، شایستگی دعوت به همکاری را دارند که باید تیمی از افراد مورد وثوق آیت الله رئیسی به دیدار ودلجویی آن‌ها رفته و از این عزیزان دعوت به همکاری ومشارکت در بدنه اجرایی دولت بر اساس توان‌های علمی وتخصصی نمایند. چرا که در شرایط عادی آن‌ها به هیچ عنوان به در گاه خود مطرحی کشانده نشده و دولت وکشور از نعمت علم وتعهد وتقوی آن‌ها محروم خواهند شد. گاهی برخی از اینگونه افراد از کانال وطریق سه یا چهار چهره متفاوت از نظر خط سیاسی و ارزش‌های معنوی خود را مطرح می‌کنند که ظاهرا هیچگونه وجه اشتراک وارتباط با یکدیگر ندارند. به‌هرحال ما برای توفیق ایشان و دولت‌شان بدرگاه الهی دست بدعا داریم و در انتظار لیست نهایی وی هستیم.