چرا مسئولان وزارت بهداشت پاسخ منتقدان را با توهین می‌دهند؟ بوق ممتد روی سخنان وزیر

سعید نمکی طی یک سال گذشته حاشیه های زیادی به همراه داشته است. هم او و هم مدیر او طی یک ماه گذشته از الفاظ بدی برای مقابله با انتقادها استفاده کرده اند. موضوعی که حتی اگر این نقدها مغرضانه باشد جای دفاع ندارد. استفاده از الفاظی که فقط می شود جای آن ها به رسم سانسور الفاظ رکیک در فیلم ها به جای آن بوق ممتد گذاشت.
اما در آخرین ماجرای پیش آمده سفر وزیر بهداشت به سیستان و بلوچستان و درگیری با فداحسین مالکی نماینده این استان بسیار خبرساز شد. او با ادبیاتی سخیف به انتقادها پاسخ داد و همین موضوع بازتاب بسیار زیادی در افکار عمومی داشت.
سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان روز پرتنشی را در استان سیستان و بلوچستان سپری کرد. وی که برای بررسی وضعیت شیوع کرونا و بررسی نیازهای این استان به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود در جلسه‌ای که با حضور نماینده استان و تعدادی از کارشناسان برای بررسی وضعیت شیوع بیماری کرونا برگزار شده بود در مقابل اظهارات نماینده این استان واکنش تندی نشان داد.
شب گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا که صریح و پرتنش هم بود، فدا حسین مالکی نماینده زاهدان به تندی از وزیر بهداشت و دیگر مدیران وزارتخانه انتقاد کرد. او از وضعیت امکانات بهداشت و درمان در استان سیستان و بلوچستان گلایه کرد.


حسین مالکی همچنین از برخی اظهارات مبنی بر اینکه دلیل شیوع کرونا در این استان عدم رعایت بهداشت و پروتکل‌ها از سوی مردم بوده است انتقاد کرد و این اظهارات را «توهین آمیز» دانست.
نماینده مردم سیستان همچنین گفت که برخی سخنان وزیر بهداشت دارای ماهیت قضایی است که این موضوع با واکنش سعید نمکی مواجه شد و وی خطاب به مالکی گفت ما را «نترسانید»، «ما روی مین آمده ایم»! من روزی که روی مین آمدم برای تکه تکه شدن آمدم. نماینده مردم زاهدان همچنین در این جلسه از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست درمورد اظهار نظر چند روز پیشش در مورد فوت شدن یک نفر در این استان، عذرخواهی کند که وزیر بهداشت و درمان همچنان بر آماری که اعلام کرده بود معتقد بود.
آمار غلط به وزیر بهداشت ارائه شده است؟
فداحسین مالکی به وزیر بهداشت تاکید کرد: «درمورد بحران کرونا آمار غلط به وی ارائه شده است.»
وزیر بهداشت و درمان در پاسخ اعلام کرد: «اگر در آن تاریخ در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان تعداد فوتی ها بجز یک نفر باشد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر آمار غلط داده باشند، فردا صبح کامران کردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر را عزل می‌کنم.»
در ادامه این ماجرا مالکی در واکنش به اظهارات نمکی گفت اجازه نمی دهیم هر کسی به مردم استان توهین کند. این اظهارات نماینده با واکنش صریح و تند وزیر بهداشت و استفاده از یک لفظ نامناسب مواجه شد که همین موضوع منجر به انتقادهایی زیادی از نحوه سخنان گفتن وی آن هم در جمع کارشناسان شده است.
واکنش تند نماینده مجلس به توهین وزیر بهداشت
نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی نسبت به حواشی جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در زاهدان با حضور وزیر بهداشت واکنش نشان داد.
فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:
«دائما درباره مردم مظلوم سیستان و بلوچستان دروغ می‌گویند. آمار‌های غلط از تعداد جانباختگان می‌دهند. تجهیزات و بیمارستان نداریم، می‌گویند تخت‌ها خالی است.
اعتراض هم که می‌کنیم، هتاکی می‌کنند.
مراقب بهداشت روان و دهانتان باشید آقای وزیر بهداشت! (نمونه‌ای از دروغ‌های#وزیر_هتاک)»
برگزاری جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در زاهدان با حواشی همراه بود. در این نشست که به صورت زنده از شبکه استانی پخش شد، درگیری لفظی شدید و توهین آمیزی میان سعید نمکی وزیر بهداشت و فداحسین مالکی نماینده زاهدان صورت گرفت که انتشار این صحبت‌ها واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت.
سایر اخبار این روزنامه
چرا دختر اصفهانی برای هم سن و سال‌هایش قمه کشید؟ امتداد خشونت؛ این بار دختران نوجوان پیمان مولوی گردش به سمت اقتصاد بازار روی خواهد داد؟ روسیه: دور هفتم مذاکرات زودتر از ۱۰ روز دیگر آغاز نمی‌شود اما و اگرهای احیای برجام در دولت سیزدهم «ابتکار» دلیل افزایش قیمت خودرو طی روزهای اخیر را بررسی کرد رکود، مهمان بازار خودرو در سال 1400 با اعلام سخنگوی قوه قضائیه حجت الاسلام مصدق معاون قوه قضائیه شد دست دولت سیزدهم در مذاکرات بسته خواهد شد؟ هزینه و فایده طرح جدید مجلس درباره مذاکره با مقامات آمریکا وقتی دو باشگاه پرطرفدار با ادبیاتی زننده به جان هم می‌افتند! سلاخی «فرهنگی» استقلال و پرسپولیس! چرا مسئولان وزارت بهداشت پاسخ منتقدان را با توهین می‌دهند؟ بوق ممتد روی سخنان وزیر آیت الله رئیسی: کنارگذاشتن نگاه های جناحی از الزامات پیشرفت کشور است سردار سلامی اعلام کرد عزم جدی سپاه برای کمک به رفع چالش آب در کشور خبر جدید از مذاکرات وین؛ آمریکا آماده است! سعید محمد، پرویز فتاح و سردار حاجی‌زاده انصراف دادند کاهش گزینه‌های شهرداری تهران قتل عام کماندو‌های افغان به دست طالبان اولین اقدام رئیسی برای اصلاح بسترهای فسادزا در دولت