تكرار توهين آقاي وزير به جاي پوزش...

آرمان ملی: شیوع کرونا در ایران، به ابتلای بیش از 22 هزار نفر در یک روز رسید و استان سیستان و بلوچستان در آستانه فاجعــه انسانی قرار دارد. در این بین مسئــولان کشور به‌جای تدبیر و راهــکاری در جهت خروج از این شرایط بحرانی و نجات جان مردم، فحاشی و وعده‌های بی‌پشتوانه را در پیش گرفته‌اند و در این بین این مردم استان محروم سیستــان و بلوچستان هستند که هر روز راهـی قطعه بحران آرامستان‌ها می‌شــوند. اما درگیری لفظی نماینده زاهدان در مجلس و وزیر بهداشت روز دوشنبه ۲۱ تیر ماه در ستاد استانی مقابله با کرونا در زاهدان، از سوی مردم و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت و هر کدام از جناح‌های سیاسی برداشت خود را از این اتفاق داشتند. اما همزمان با این درگیری‌ها،  شهروندی به‌دلیل نبود تخت خالی در بیمارستان‌های استان، برادرش جلوی چشمانش جان داد و این امر بازگو کننده شرایط این روزهای کشور است. برادر یکی از جان‌باختگان کرونا در سیستان و بلوچستان در مراسم تدفین پیکر او با بیان اینکه چهار شب دنبال تخت خالی برای برادرش بوده، گفت: «‌وزیر بهداشت به دروغ می‌گوید کــه ۴۲۰ تخت خالی در سیســتان و بلوچستان داریم.» 
  درگیری‌ها در شبکه اجتماعی 
این جدال لفظی اما محدود به جلسه نمــاند و پــس از جلــسه، رســانه‌ها به نقــل از سعید نمکی نوشتنــد که نماینــده زاهدان دنبال این بـوده که رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زاهـدان برکنــار شــود و فــردی کـه خودش مــی‌خواهد، رئیس این دانشگاه شــود. فداحسین مالکی، نماینده زاهدان نیز از سعید نمکی خواسته است که «مراقب بهداشت روان و دهانش باشد.» پیش از این درگیری لفظی نماینده زاهدان با نمکی، فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با «آرمان ملــی» گفته بود که «اگر آقای نمکی به سیستان و بلوچستان بیاید و سرپوش برروی مشکلات بگذارد، با او برخوردی بدتر از مجلس خواهیم کرد.» این درحالی است که بسیاری از سعید نمکی خواسته بودند که برای مسئولیت اجرایی کنترل شیوع کرونا و ناتوانی در تهیه واکسن از مردم عذرخواهی کند، اما او این کار را نکرد. حتی مردم سیستان و بلوچستان زمانی‌که او می‌خواست که یک بیمارستان‌ نیمه کاره را افتتاح کند، اجازه این کار را ندادند. 
  پاداش هتاکی 


اولیــن بــار نیست که الفاظ رکیک از سوی مسئــولان وزارت بهـداشت بیان می‌شود، پیش از این هــم انتشار توئیتی از سوی روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو که منتقدان سیاست‌های این وزارتخانه در زمینه قیمت واکسن داخلی کرونا را «پفیوز» خوانده بود با واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده بود. اما نکته جالب اینجاست که کیانوش جهانپور، که همواره از به‌کار بردن الفاظ تند ابایی ندارد، حالا قرار است مجــری یک برنامــه در شـبکه چهارم سیما شود!. و این پــاداش او برای توئیت‌های توهین آمیـزش است. مصطفی معین،‌ رئیس شــورای عالی نظام پزشکی، در اینستاگرام با انتشـار ویدئویی از درگیری لفظی نوشت: «در عرصه سلامت عناصری به نام مــدیر به‌رغم جان باختن مردم و کادر پزشکی خودشیفته و منت‌گذار هستند و هم چاپلوسی بالادستان و تحقیر زیردستان می‌کنند.
  افزایش چشمگیر کرونا 
با افزایش بحــران شیــوع کــرونا در استان سیستــان و بلــوچستان در هفته‌های گذشته، تعداد مــوارد جدید مبتلایان که در مراکز درمانی این استان به ثبت رسیده، روزانه از ۱۵۰۰ مورد فراتر رفته است، این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس آمار واقعی را با توجه به عدم مراجعه برخی بیماران به مراکز درمان بیشتر از آمــار اعلام شده برآورد می‌کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز از مثبت شدن ۵۵ درصد تست‌های کرونا در منطقه سیستان خبر داده و رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم گفته که بیش از ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در استان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است، اما وزیر بهداشت، پیش از این کمبود امکانات در استان بحران‌زده سیستان و بلوچستان را رد کرده و گفته بود که ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت خالی در این استان وجود دارد و انتقادات مطرح شده سیاه نمایی و فتنه‌انگیزی است. درحالی که روزگذشته وزارت بهداشت از افزایش آمار مبتلایان به کرونا خبرداده است و از دوشنبه تا سه شنبه (22 تیر) ۲۲هزار و ۷۵۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۶۶ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. تا کنون ۵ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۳۰۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۶۹ هزار و ۶۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۷ میلیون و ۲۷۱ هــزار و ۳۶۸ دُز رسید. ۱۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هـزار و ۲۰۷ نفر رسید. سه هزار و ۸۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کــووید۱۹ در بخــش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.