مسئولان همیشه طلبکار!

استاندار فعلی خوزستان نیز همانند استاندار قبلی هم مدعی است و هم بی‌طاقت. جدل او با مجری تلویزیون حاشیه ساز شد
آفتاب یزد- گروه شبکه: روزی نیست که مردم خوزستان بدون مشکل باشند. یا هوا ندارند یا سیل و فاضلاب زندگی‌شان را به نابودی می‌کشاند حالا هم که خشکسالی و بی‌آبی امانشان را بریده. از همه بدتر آنکه مسئول دلسوزی هم ندارند که حداقل باری از این همه مشکلات ریز و درشتی که بر سرشان آوار شده است، بردارد. انگار همه چیز دست به دست هم داده تا آن‌ها یک روز خوش نداشته باشند. زمانی که غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان بود یک جور با بی‌تدبیری‌هایش نمک به زخم مردم خوزستان پاشید و حالا هم که قاسم سلیمانی دشتکی جای او را گرفته به نحو دیگری این کار را می‌کند. جالب اینجاست که این مسئولان در یک نقطه مشترک هستند آنهم فرافکنی و فرار از پاسخگویی در مواقع بحران است. یعنی درست زمانی که باید پاسخگوی مشکلات مردم باشند از کوره درمی روند یا اساسا مشکلات را نادیده می‌گیرند تا اشتباه و بی‌مسئولیتی‌شان به چشم نیاید. مثل کاری که قاسم سلیمانی دشتکی انجام داد. داستان از این قرار است که مردم خوزستان معترض بی‌آبی هستند از همین رو المیرا شریفی مقدم، خبرنگار شبکه خبر با برقراری ارتباط تلفنی با استاندار خوزستان، خواستار توضیح چرایی این بی‌آبی است که سلیمانی در پاسخ می‌گوید: «دولت کارهای بزرگی انجام داده است» بار دیگر شریفی مقدم می‌گوید: «چرا کار بزرگ دولت نتیجه‌اش شده بی‌آبی خوزستان» که ناگهان استاندار خوزستان عصبانی می‌شود و بگومگویی بین آن‌ها شکل می‌گیرد و در نهایت مجری برنامه به خاطرعدم پاسخگویی استاندار ارتباط را با او قطع می‌کند. البته سلیمانی پیشتر هم تصاویر اعتراضات مردمی در خوزستان را جعلی خوانده و معتقد بود که اتفاق خاصی نیفتاده است.
این درحالی است که این بی‌مسئولیتی‌ها فقط بر مشکلات مردم خوزستان اضافه می‌کند و رنج مضاعفی را بر آن‌ها می‌بخشد. نکته دیگر آنکه، این خیلی خوب است که مجریان صدا و سیما این چنین صدای مردم باشند و از مسئولان مطالبه‌گری کنند اما امیدواریم که این موضوع ادامه دار باشد یعنی در دولت بعد هم مطالبه‌گر باشند و نخواهند که با تغییر دولت از منتقد به مجیزگو تبدیل شوند.
واکنش کاربران


اکنون این رفتار قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آن‌ها را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «درگیری لفظی خانم شریفی‌مقدم با استاندار و بغض فلان مجری تلویزیون برای خوزستان راهکار حل مشکلات نیست! این زخم قدیمی رو هر چه زودتر روش مرهم بذارید و درمانش کنید».
کاربر دیگری گفته است: «استاندار خوزستان محترمانه استعفا دهد او وقتی جای شریعتی نشست باید می‌دانست بر چه صندلی لغزانی نشسته است و البته قدر زمان را هم ندانست وگرنه حداقل‌ترین کاری که می‌توانست انجام دهد این بود که با مردم ارتباط بگیرد و شفاف‌سازی کند تا اگر در بحران‌ها نقشی هم ندارد اقلا به پای او نوشته نشود».
دیگری نوشت: «خانم شریفی، خدا خیرتون بده که از طرف مردم مظلوم خوزستان با استاندار ناکارآمد، بی‌پرده و بدون ترس صحبت کردید، اما امیدوارم این مسئله همیشگی باشد».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «المیرا شریفی مقدم داره با استاندار خوزستان بحث می‌کنه و تهش خیلی زیبا تلفنو روش قطع می‌کنن! ازش می‌پرسه برای وصل آب چه کردی میگه ما اقدامات زیادی انجام دادیم. شریفی مقدم هم میگه اگر کاری کردید کو نتیجه؟ همیشه از مسئولیت‌شان یک جوری در رفته اند».
کاربران دیگر نوشته اند: «جناب اژه‌ای عزیز، استاندار خوزستان رو به خاطر این کم کاری و تقصیر وعدم پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری در افتضاح به بار آمده، کی پشت میز محاکمه ببینیم؟!»، «استاندارخوزستان گفت: قبل ازتنش آبی اخیرا هم بیش از۷۰۰روستا با تانکر آب‌رسانی شدند، تنش آبی را بسرعت ساماندهی کردیم تا برطرف شود، بفرمایید کدوم روستا آب ندارد، تاما انجام دهیم. دقیقا از چی حرف میزنه استاندار»، «بیش‌از یک دهه است، برای کوچکترین و به حق‌ترین خواسته مردم خوزستان یعنی آب شرب، استاندار و دولتی‌ها دارند از فعل مضارع استفاده میکنن؛ (خواهد شد، می‌شود، در دست اقدام است)»، «استاندار خوزستان بدون اینکه خجالت بکشه با فریاد گفته به ۷۰۰ روستا بیش از تنشِ آبی با تانکر آب‌رسانی می‌شده است! از این غصه بمیریم جا داره...»، «اوج بی‌کفایتی یک استاندار دراین خلاصه می‌شود که استان در بی‌آبی است اما او از کارهای بزرگ حرف می‌زند!»، «با تشکر از خانم شریفی مقدم که صحبتهای استاندار خوزستان رو قطع کرد و باهاش خداحافظی کرد. میپرسن این روستاهایی که آب ندارن کی بهشون آب میرسه. استاندار هم هی حاشیه می‌ره که در این دولت کارهای بزرگی شده»، «می‌گردید بی‌سوادترین فرد در دولت رو پیدا می‌کنید، می‌ذارید استاندارخوزستان؟! خداقوت»، «استاندار خوزستان رو برکنار کنید فکر کنم نصف مشکلات شهر حل بشه تو همون لحظه. به جای پاسخگویی و عذرخواهی طلبکار هم هست».