بازشدن پرونده قدیمی خیانت در تیم امید

 آرمان‌ملی: داریوش مصطفوی در حالی به‌عنوان مدیر تیم فوتبال امید انتخاب شده است که «گودرز» و «حسن» حبیبی از  ماجرای خیانت به تیم امید پرده برداشتند و «مصطفوی» نیز پاسخ آنان را حالا داده است. 
 همکاری 
به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مراسم امضای تفاهم‌نامه مشارکت در هزینه‌های تیم ملی امید با حضور شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، سیدرضا صالحی‌امیری، میرشاد ماجدی، بهروز منتقمی، علیرضا رحیمی، مجید کیهانی، عیدی افتخاری، امین نوروزی و داریوش مصطفوی در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد. سیدرضا صالحی‌امیری درباره برگزاری این نشست گفت: خیلی خوشحالیم که خدمت همکاران‌مان در فدراسیون فوتبال هستیم و امیدواریم که از این ایام سخت کرونایی و شرایط سخت اقتصادی که مردم تحت فشار هستند، هرچه زودتر عبور کنیم. او اضافه کرد: در آستانه المپیک توکیو هستیم. اولین کاروان ایران  به بازی‌های المپیک اعزام می‌شود و در نتیجه امیدواریم مردادماه کام ملت شیرین شود. این نشست با حضور آقای عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون و همکاران وی با انگیزه و فلسفه همکاری مشترک میان تیم امید در کمیته ملی المپیک تشکیل شد. رئیس کمیته ملی المپیک گفت: به‌شخصه اعتقاد دارم اگر همدلی و هماهنگی و انسجام شکل بگیرد مطمئنا به نتیجه می‌رسیم. دلیل موفقیت فدراسیون در رویداد اخیر به عقیده من همدلی بود که صورت گرفت. در این راستا وزارت ورزش و جوانان، سازمان برنامه و بودجه، دولت و همه تصمیم گرفتند به کمک فدراسیون بیایند و فدراسیون هم لیاقت خودش را اثبات کرد که توانایی جذب کمک را دارد. جا دارد یکبار دیگر به مدیریت جدید فدراسیون تبریک بگویم. ما به‌عنوان کمیته ملی المپیک یک سازمان منسجم در چارچوب معین هستیم. قطعا حمایت حداکثری را برای تیم امید خواهیم داشت. اما محور مدیریت و تصمیم‌گیری برای هدایت فنی جزو وظایف فدراسیون فوتبال خواهد بود و کمیته در این حوزه هیچ دخالتی نمی‌کند. این منطق روشنی است که سازمان رسمی ایران فدراسیون فوتبال است. ابتدای سال ۱۴۰۰ جلسه‌ای را در فدراسیون با عزیزی‌خادم برگزار کردیم. در جلسه مشترکی که با حضور داریوش مصطفوی و عزیزی‌خادم داشتیم، تقاضا کردیم که از ایشان به‌عنوان یکی از پیشکسوتان بزرگ فوتبال کشور در تیم‌ملی امید استفاده کنیم. صالحی‌امیری اضافه کرد: برای اولین‌بار اعلام می‌کنم قصد داریم در پایان نیم‌سال اول تالار مشاهیر فوتبال ایران را در موزه ملی المپیک افتتاح کنیم. مقدمات کار انجام شده است. جلسات هیات ژوری با مدیریت مصطفوی و شعبانی، کلانی، کوثری و جمعی دیگر از نخبگان فوتبال در حال برگزاری است.  لیست ۳۰۰ نفره‌ای در دست داریم. بی‌شک یکی از جذاب‌ترین بخش‌های موزه در آینده، تالار فوتبال خواهد بود. من برای همه جامعه فوتبال ایران و همه قهرمانان و کسانی‌که حمایت می‌کنند تا فوتبال ایران مانند ستاره‌ای بدرخشد تقدیر و تشکر و سپاس دارم. از زحمات کوتاه‌مدت مدیریت جدید فوتبال هم قدردانی کرده و آروزی موفقیت در این مسیر سخت را برای آنها دارم.
 افشاگری


حسن حبیبی و گودرز حبیبی، در  گفت‌وگو  با «تسنیم»  از  ماجرای خیانت به تیم‌امید در زمان سرمربیگری حسن حبیبی پرده برداشتند. جایی‌که تیم امید با نسلی مستعد امیدوار به صعود به المپیک بود، اما بازهم موفق به نتیجه‌گیری نشد. برادران حبیبی از یک خرابکاری صحبت کرده‌اند که توسط 2 بازیکن صورت‌گرفته و این اقدام نیز با تحریک مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی و داریوش مصطفوی، رئیس وقت فدراسیون فوتبال صورت گرفته است. 
  پاسخ  مصطفوی
داریوش مصطفوی که از سوی سیدرضا صالحی‌امیری به‌عنوان مدیر تیم فوتبال المپیک انتخاب شده، گفت: شاید شرایط همکاری من با این تیم فراهم نشود. مصطفوی در خصوص آخرین وضعیت تیم فوتبال المپیک و اینکه آیا مهدی مهدوی‌کیا رضایت باشگاه هامبورگ را برای هدایت این تیم جلب کرد یا نه، افزود: اطلاعی از این ماجرا ندارم و خود آقای عزیزی‌خادم مستقیم با مهدی مهدوی‌کیا صحبت کرده و شاید اگر من اظهارنظر کنم، اشتباه باشد؛ تا جایی‌که همه می‌دانیم، مهدوی‌کیا باید رضایت باشگاه هامبورگ را جلب کند، چون با آنها قرارداد دارد. وی درباره اینکه به‌عنوان مدیر تیم فوتبال المپیک برنامه‌ریزی برای مسابقات پیش‌رو چطور بوده است، اظهارداشت: من به‌عنوان مدیر تیم المپیک انتخاب نشده‌ام. جلسه‌ای برای امضای تفاهم‌نامه و قرارداد بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بود که آقای صالحی‌امیری پیشنهاد داد به‌عنوان مکمل قرارداد، داریوش مصطفوی مدیر تیم المپیک باشد اما اصل ماجرا این است که باید بنشینیم، صحبت و برنامه‌ریزی کنیم و سپس تصمیم بگیریم. رئیس پیشین فدراسیون فوتبال تصریح کرد: من از اینکه فدراسیون فوتبال چنین خبری را اعلام کرد، ناراضی هستم. خود فدراسیون هم هنوز نمی‌داند باید چکار کند. من قبلا تمام این سمت‌ها را داشتم و زمانی‌که دبیرکل فدراسیون فوتبال بودم، تیم را با مربیگری آقای حسن حبیبی به المپیک 1980 بردیم؛ اما به‌دلیل حمله شوروی به افغانستان آن مسابقات را تحریم کردیم. چون تجربه صعود را داشتیم از من خواستند به این تیم کمک کنم اما من هنوز قبول نکرده‌ام. فدراسیون هم هنوز در این خصوص تصمیم نگرفته و منتظر پاسخ مهدوی‌کیاست. مصطفوی افزود: برای همکاری با تیم المپیک و موفقیت، باید همه‌چیز دست‌به‌دست هم بدهد که هنوز اینطور نشده و فرصت تا المپیک بعدی زیاد است اما نباید فرصت را از دست بدهیم که ظاهرا در حال از‌دست‌رفتن است. وی تاکید کرد: در شرایط فعلی اگر فدراسیون فوتبال آمادگی دنبال‌کردن برنامه‌ها را داشته باشد، می‌روم و با آنها کار می‌کنم اما اگر آن چیزی که قواعد جهانی و بین‌المللی است و در وظایف یک مدیر تعریف شده، در این مسیر ایجاد نشود با فدراسیون همکاری نخواهم کرد و از آقایان صالحی‌امیری و عزیزی‌خادم نیز عذرخواهی می‌کنم. رئیس پیشین فدراسیون فوتبال همچنین درباره صحبت‌های  صبحت‌های گودرز حبیبی گفت: اصلا روحم هم از این مساله خبر ندارد. من در پاسخگویی به این مسائل، خیلی گردن‌کلفت هستم اما چرا باید دست خودم را ببُرم؟ این صحبت ناپخته و غیرفوتبالی بوده، چون ما با یک اختلاف گل به المپیک نرفتیم. مصطفوی در خصوص اینکه این مساله عنوان شده او با دستور هاشمی‌طبا ذهن 2 بازیکن تیم را شست‌وشو داده بودند و خرابکاری آن بازیکنان نظم تیم را به‌هم‌ریخت و نتیجه حاصل نشد، تصریح کرد: اینطور نبوده و من چیزهایی در دل دارم که گفتنش صحیح نیست، چون باعث هتک حرمت می‌شود، اما برای خودم هم شده، دوست داشتم آن تیم نتیجه بگیرد. کاش حسن حبیبی در این خصوص صحبت کند و هرچه او گفت را می‌پذیرم، اما این ماجرا به گودرز حبیبی ارتباطی ندارد. مطمئنا یک مهاجم، دروازه خالی را بیرون نمی‌زند یا یک دفاع دوست ندارد تیمش گل بخورد، این مساله‌ای که عنوان شده شبیه به این است که ما دروازه خودی را بازکنیم.