پخش مستقیم بازی‌هایمان واقعاً سورپرایز است

محمد محمدی سدهی/ چند روز پیش خبر امیدوارکننده و جذابی از طریق اینستاگرام سرمربی تیم ملی فوتبال زنان منتشر شد. مریم ایراندوست در صفحه شخصی‌اش اعلام کرد که قرار است بازی‌های تیم ملی فوتبال بانوان در استادیوم آزادی برگزار و از تلویزیون به صورت زنده پخش شود. اتفاقی که اگر محقق شود، موضوعی مهم برای فوتبال بانوان است و قطعاً عاملی برای ارتقای سطح انگیزه فوتبالیست‌های خانم خواهد بود. این در شرایطی است که تمرینات تیم ملی فوتبال زنان پس از چند روز تعطیلی و استراحت بازیکنان از امروز (دوشنبه) از سر گرفته خواهد شد.
سارا ظهرابی درخصوص وضعیت تیم ملی به خبرنگار «ایران» گفت:«در ماه‌های گذشته چند اردوی طولانی برگزار کردیم و خدا را شکر تا به اینجا تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. در این مدت امکانات تیم ملی تغییر چشمگیری داشته و این موضوع نشان‌دهنده تحول در دیدگاه و نگرش مسئولان نسبت به تیم ملی زنان است. ما پس از 2 سال دوری از مسابقات رسمی و دوستانه، در بلاروس بازی دوستانه برگزار کردیم. در بازی اول مقابل این تیم 6-0 شکست خوردیم و مقابل ازبکستان هم 5-0 باختیم. شکستمان مقابل این دو تیم طبیعی بود چرا که چندان برای رویارویی با آنها آماده نبودیم. در ضمن این 2 بازی تدارکاتی بود و نباید نتایج آن برای ما خیلی مهم باشد چون دستاورد چنین دیدارهایی از جمله شناخت نقاط ضعف و قوت برای کادرفنی و بازیکنان اهمیت بالایی دارد. پس از آن هم بازی دوستانه‌ای با تیم ملی جوانان برگزار کردیم و این موضوع باعث شد تا حدودی در شرایط مسابقه قرار بگیریم البته هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.» هافبک تیم ملی فوتبال زنان درخصوص اتفاقات خوب در فوتبال زنان اظهار داشت: «خبرها را شنیده‌ایم. قبلاً به ما گفته بودند که یک سورپرایز برای فوتبال بانوان داریم. بازی دوستانه در ورزشگاه آزادی و پخش مستقیم بازی‌هایمان واقعاً سورپرایز است. این بزرگترین و بهترین اتفاق برای فوتبال زنان ایران خواهد بود. درحالی که مسئولان فوتبال درخصوص بازی در ورزشگاه آزادی و پخش مستقیم آن قول صد درصدی دادند، در این چند روز نه آن را تأیید کرده‌اند و نه تکذیب.»
ظهرابی صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «پس از اعلام این خبر انگیزه‌ها خیلی بالا رفته چرا که این موضوع در سرنوشت و آینده بازیکنان تأثیرگذار است. با پخش مستقیم این دیدار همه بچه‌ها دیده می‌شوند. این موضوع روحیه بازیکنان را بالا برده اما اگر این اتفاق نیفتد و قول مسئولان عملی نشود، بازیکنان ضربه می‌خورند. اگر اتفاق خاصی نیفتد بازی‌هایمان پخش می‌شود. گرچه در طول این سال‌ها مخالفانی هم داشتیم که مانع از انجام چنین کارهایی شدند.» او با اشاره به تعطیلی تمرینات تیم ملی در دوران شیوع کرونا افزود: «در آن مقطع تمریناتمان تعطیل شد و این موضوع باعث شد تا از شرایط خوبمان فاصله بگیریم. شرایط ما با آقایان بسیار متفاوت است و ما حتی همانند آقایان هم نمی‌توانستیم در پارک تمرین کنیم. این موضوع باعث شد تا بدن بازیکنان بخوابد. شرایط بدنی خوبی نداشتیم و این موضوع باعث شد تا فشار زیادی را تحمل کنیم. دوران سختی بود و از نظر روحی و روانی شرایط چندان مناسبی نداشتیم.» قرعه‌کشی رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا انجام شد و تیم ملی فوتبال زنان ایران در مرحله مقدماتی در گروه G با تیم‌های اردن و بنگلادش همگروه است. این بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان در این خصوص اظهار داشت: «قرعه خوبی داریم و کادر فنی تمام تلاش خود را می‌کند تا از این مرحله به سلامت عبور کنیم. البته هیچ تیمی را نمی‌توان دست کم گرفت اما شانسمان زیاد است و خودمان هم باور داریم که می‌توانیم از مرحله نخست صعود کنیم.» ظهرابی صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «بازیکنان میل به پیروزی دارند و این موضوع باعث می‌شود تا کادر فنی و تیم ملی فوتبال بانوان به هدفش که همانا صعود به مراحل بالاتر رقابت‌های قهرمانی آسیا است، برسد. کادر فنی شناخت خوبی از دو تیم اردن و بنگلادش دارد و این شناخت باعث می‌شود تا عملکرد بهتری در این مرحله داشته باشیم. تلاش ما پیروزی در این دو دیدار و پس از آن صعود به مرحله بعدی مسابقات است. امیدواریم که با حمایت‌های فدراسیون و تلاش بازیکنان بتوانیم به مرحله بعدی مسابقات برویم و در آنجا به نتیجه مطلوب برسیم.»‌