رژیم صهیونیستی مکالمات تلفنی رهبران کدام کشورها را شنود می‌کرده است؟

 
سرویس خارجی-
در ادامه فعالیت‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، این بار جاسوس افزار پگاسوس وابسته به این رژیم، امکان جاسوسی از دست‌کم
۱۸۰ روزنامه نگار، ۶۰۰ سیاستمدار و نیز ۸۵ فعال حقوق بشر و ۶۵ تن از سران تجاری جهان را از سال ۲۰۱۶ فراهم کرده است. رؤسای جمهور آمریکا، عراق، فرانسه در کنار پادشاه مراکش و نخست‌وزیر لبنان از جمله رهبران سیاسی هستند که هدف این جاسوس افزار قرار گرفته‌اند.


رژیم صهیونیستی از جمله بازیگرانی در عرصه بین‌الملل است که ماهیت و حیاتش با ترور و فعالیت‌های جاسوسی عجین شده است. علت این مسئله نیز به عدم مشروعیت این رژیم در عرصه بین‌الملل و هراس از نابودی برمی گردد. به همین دلیل این رژیم بیش از دیگر بازیگران تمرکز خود را بر جاسوسی از رؤسای کشورها با هدف مقابله با هرگونه اقدام احتمالی علیه خود قرار‌داده و در این راه، هیچ محدودیتی هم برای خود قائل نیست. در ادامه این پروسه، این بار نرم‌افزار پگاسوس به رسوایی جدیدی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده و این رژیم نحس را حتی در میان متحدان خود، دچار مشکل جدی کرده است.
رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پست»، «لوموند»، «گاردین» و چند منبع دیگر اخیرا فاش کردند که یک جاسوس‌افزار صهیونیستی به نام «پگاسوس» به برخی از کشورها از جمله عربستان و امارات فروخته شده و از آن برای هک اطلاعات گوشی چندین شخصیت مهم در سطح جهان (از جمله ماجرای ترور جمال خاشقجی) استفاده شده است. جنجال نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس از هفته گذشته و پس از انتشار گزارشی از سوی چندین رسانه جهانی در مورد نفوذ این نرم‌افزار جاسوسی به گوشی‌های همراه چندین فعال سیاسی، خبرنگار و مقام سیاسی در جهان آغاز شد. بر اساس تحقیقاتی که ۱۷ منبع رسانه‌ای منتشر کرده‌اند، نرم‌افزار پگاسوس، امکان جاسوسی از دست کم ۱۸۰ روزنامه نگار، ۶۰۰ سیاستمدار و نیز ۸۵ فعال حقوق بشر و ۶۵ تن از سران تجاری جهان را از سال ۲۰۱۶ فراهم کرده است.
هک گوشی بدون تماس!
بارزترین ویژگی این برنامه، فناوری «ZERO click» یا هک گوشی بدون تماس کاربر با لینک مشکوک و جاسوسی از کاربران آن بدون آگاهی آنها بوده، زیرا بسیار گران قیمت است. در سال 2019، نفوذ این نرم‌افزار به رسانه اجتماعی واتساپ و جاسوسی آن از میلیون‌ها کاربر این برنامه، در رسانه‌ها خبرساز شد. جالب است که شعار واتساپ «امنیت بالا» است!
خشم فرانسه
گزارش‌ها از شرکت صهیونیستی «ان‌اس‌او» نشان می‌دهد که نه تنها کنشگران مدنی و روزنامه‌نگاران در فهرست اهداف بالقوه بدافزار جاسوسی«پگاسوس» بوده‌اند بلکه روسا و وزرای کشورهای مختلف نیز در این فهرست قرار داشته‌اند. امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق، محمد ششم پادشاه مراکش از جمله رهبران کشورهای مختلف هستند که شماره تلفن‌هایشان در فهرست اهداف بالقوه بدافزار جاسوسی «پگاسوس» دیده شده است.
همچنین رسانه‌ها خبر دادند که برخی شخصیت‌های سیاسی، نظامی و دینی عراقی در فهرست اهداف اینجاسوس‌افزار بوده‌اند. تلفن دفتر مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق آیت‌الله سید علی سیستانی، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشین عراق، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق و برخی از نظامیان عراقی از اهداف اینجاسوس افزار بوده‌اند.
برخی گزارش‌ها حاکی است ماکرون، رئیس‌جمهورفرانسه پس از شنیدن این خبر، بلافاصله خط و گوشی خود را تغییر داده و جلسه اضطراری برگزارکرده است!
نشریه لوموند فرانسه نیز در گزارشی درباره پگاسوس نوشته، حکومت‌های عربستان و امارات بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ تلاش کرده‌اند از طریق جاسوس‌افزار پگاسوس از مقام‌های مختلف لبنان، از جمله «سعد الحریری» و «میشل عون» جاسوسی کنند. این گزارش می‌نویسد از نخست‌وزیر لبنان تا رئیس‌جمهور این کشور و چند مقام حزب‌الله لبنان توسط جاسوس‌افزار پگاسوس مورد جاسوسی قرار گرفته‌اند.
فروش به سعودی به قیمت 55 میلیون دلار
به دنبال افشاگری رسانه‌ها درباره جاسوس افزار صهیونیستی پگاسوس و فروش این نرم‌افزار به برخی کشورهای خودکامه برای انجام فعالیت‌های جاسوسی از جمله امارات و عربستان، روزنامه گاردین انگلیس فاش کرد که دولت تل‌آویو برای فروش این نرم‌افزار به حکومت سعودی مجوز صادر کرده است. گاردین در تازه‌ترین گزارش خود نوشته، دولت تل‌آویو در سال 2017 صراحتا به شرکت «ان اس او» برای فروش تجهیزات اینجاسوس افزار به عربستان مجوز داده است. گاردین در ادامه گزارش داده است، در نهایت صهیونیست‌ها اینجاسوس افزار را به ارزش 55 میلیون دلار به سعودی‌ها فروخته‌اند. البته عربستان و امارات مدعی شده‌اند که این خبرها بدون شواهد کافی است و به نوعی استفاده از این نرم‌افزار را انکار کرده‌اند.
جاسوسی از بایدن
از سوی دیگر، ادوارد اسنودن افشاگر معروف آمریکایی روز چهارشنبه گذشته به گزارش‌های جدید از نفوذ جاسوس‌افزار صهیونیستی به تلفن همراه سران کشورها و فعالان و روزنامه‌نگاران واکنش نشان داد. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، اظهارات اسنودن پس از آن صورت می‌گیرد که گروه «ان اس او»، سازنده جاسوس افزار «پگاسوس» مدعی شد به لحاظ فناوری، هک کردن تلفن همراه با پیش‌شماره آمریکا (۱+) ممکن نیست! این افشاگر جنجالی و مشاور پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: «ادعای «ان اس او» که می‌گوید «از نظر فناوری محال است» از شماره تلفن‌های آمریکایی جاسوسی شود، یک دروغ وقیحانه است...این بهره‌جویی که روی تلفن همراه ماکرون کار کرده است، می‌تواند همان کار را بر روی تلفن همراه جو بایدن انجام دهد».
جاسوسی از انگلیس و هند
جاسوسی رژیم صهیونیستی از شخصیت‌های مختلف جهانی باعث جنجال زیادی شده است. «گابریل اتال» سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرده «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با شورای دفاعی فرانسه درباره جاسوس افزار صهیونیستی «پگاسوس» و مسئله امنیت سایبری دیدار می‌کند. در پی جنجالی شدن موضوع جاسوس‌افزارهای رژیم صهیونیستی، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هم در جمع خبرنگاران خواستار محدود شدن استفاده از این جاسوس افزار شد. مرکل در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت حائز اهمیت است که نرم‌افزار هک پگاسوس به دست افراد نااهل نیفتد! روزنامه انگلیسی «گاردین» هم اخیرا گزارش داده که یکی از اعضای مجلس اعیان انگلیس در بین بیش از 400 نفری است که در بین بازه 2017 تا 2019 هدف حمله جاسوس افزار صهیونیستی قرار گرفته است. وی می‌گوید، در صورتی که خبر جاسوسی از اعضای پارلمان انگلیس صحت داشته باشد، این مسئله به مثابه تخطی از اعتماد و نقض حاکمیت محسوب می‌شود. رژیم جعلی اسرائیل، ساخته و پرداخته انگلیس است!
در پی رسوایی جاسوس افزار پگاسوس، حزب مخالف دولت هند موسوم به «کمیته کنگره تامیل نادو» پنجشنبه گذشته در چنای تظاهرات اعتراضی برگزار کردند. به گزارش راپتلی، قانونگذاران و سران حزب کمیته کنگره تامیل نادو ضمن درخواست برای تحقیق قضایی در این خصوص، خواستار توجه نارندرا مودی، نخست‌وزیر به این موضوع شدند. تظاهرکنندگان تلاش کردند به سوی اقامتگاه رسمی فرماندار تامیل نادو راهپیمایی کنند، اما صد‌ها پلیس با مسدود کردن خیابان با حصار‌های فلزی مانع از پیشروی آنها شدند. هند هم رابطه نزدیکی با صهیونیست‌ها دارد!
این فقط نوک قله یخ است!
در حالی که سازمان عفو بین‌الملل گفته بود هرگز ادعا نکرده که فعالان، خبرنگاران و سیاستمداران از سوی دولت‌های کشورهای مختلف با استفاده از جاسوس افزار پگاسوس هدف جاسوسی قرار گرفته‌اند، این سازمان در بیانیه جدیدی چرخشی ۱۸۰ درجه از این موضع خود کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از یاهونیوز، عفو بین‌الملل در بیانیه جدیدی که در وبسایتش منتشر کرد گفت: «عفو بین‌الملل قاطعانه پای یافته‌های پروژه پگاسوس ایستاده است و داده‌ها به شکلی انکارناپذیر با اهداف بالقوه جاسوس افزار پگاسوس شرکت ان اس او مرتبط هستند».
این سازمان در ادامه این بیانیه نوشته: «هدف از شایعات غلطی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند انحراف حواس از هدف گرفتن غیرقانونی گسترده خبرنگاران، فعالان و افراد دیگری که پروژه پگاسوس فاش کرده، است». عفو بین‌الملل همچنین به رژیم صهیونیستی از بابت صنعت سایبری تهاجمی اش حمله و عنوان کرد که رسوایی مربوط به شرکت ان اس او تنها «نوک قله یخ است».
سایر اخبار این روزنامه
از مردم خوزستان هیچ گله‌ای نمی‌توان داشت/اگر به توصیه‌ها توجه می‌‎شد این مشکلات را نداشتیم نگرانی‌های زودهنگام اسرائیل از جنگ بعدی (یادداشت روز) اخبار ویژه رژیم صهیونیستی مکالمات تلفنی رهبران کدام کشورها را شنود می‌کرده است؟ صف مردم خوزستان از معاندین جداست /عوامل آشوب‌ها به ‌سزای اعمالشان می رسند آمریکا در افغانستان به‌دنبال جنگ شیعه و سنی است/گوش به فرمان آیت‌الله خامنه‌ای هستیم محکومیت شدید هنجارشکنی آشوبگران در تشییع با‌شکوه پیکر مطهر شهید ضرغام‌پرست رئیسی: برای خوزستان استاندار ویژه تعیین می‌کنیم تدابیر خاص بیمارستان مسیح دانشوری همزمان با افزایش مراجعه بیماران کرونایی سردار قاآنی در همان مسیر شهید سپهبد سلیمانی حرکت می‌کند آغاز رسمی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ با برگزاری مراسم افتتاحیه کاروان ایران با پرچمداری نیکخواه بهرامی و رستمیان رژه رفت دولت روحانی رکورد فراری دادن سرمایه از کشور را هم شکست از مردم خوزستان هیچ گله‌ای نمی‌توان داشت/اگر به توصیه‌ها توجه می‌‎شد این مشکلات را نداشتیم از مردم خوزستان هیچ گله‌ای نمی‌توان داشت/اگر به توصیه‌ها توجه می‌‎شد این مشکلات را نداشتیم