آمریکا در افغانستان به‌دنبال جنگ شیعه و سنی است/گوش به فرمان آیت‌الله خامنه‌ای هستیم

 
افغانستان روزهای مهم و حساسی را می‌گذارند. طالبان مدعی‌ای است کنترل بیش از 80 درصد از کل افغانستان و 90 درصد مرزهای این کشور را در اختیار دارد. از سوی دیگر دولت کابل هم می‌گوید بسیاری از شهرها را از اشغال طالبان آزاد کرده است. مذاکرات سیاسی در دوحه قطر نیز به سرانجام مشخصی نرسیده و به گفته وزیر خارجه افغانستان طالبان در مذاکرات جدی نیست. از سوی دیگر لشکر«فاطمیون» با انتشار بیانیه مهمی از نقشه‌های آمریکا برای افغانستان رونمایی کرد.
در بخشی از بیانیه لشکر فاطمیون آمده: «شکست آمریکا در افغانستان و خروج مفتضحانه و ذلیلانه استکبار جهانی و حامیان غربی او از کشور، قطعا و یقینا دل تمام مسلمانان از جمله مردم مسلمان افغانستان را شاد کرده است. این شکست سنگین حاصل مقاومت داخلی و خارجی تمام مردم مسلمان افغانستان بوده و پایان اشغال افغانستان جشنی ملی و مردمی خواهد بود. خروج به‌ظاهر نظامی آمریکا از افغانستان، حتما با تزویر و نیرنگ‌هایی همراه خواهد بود که در این ایام شاهد برخی از این حیله‌گری‌ها و مکرها هستیم. رهبران آمریکایی براساس اعلام خودشان به دنبال ایجاد بی‌نظمی و عدم وجود صلح، و ثبات و آرامش در افغانستان هستند تا از این طریق و با گسترش افراط‌گرایی بتوانند اهداف ناآشکار خود را به مانند دو دهه گذشته در زمین افغانستان پیاده کنند که ملت شریف افغانستان و تمام رهبران و دلسوزان افغانستانی باید در این زمینه هوشیار باشند».
این بیانیه می‌افزاید: «آمریکا و دلباختگان لیبرال‌دموکراسی غرب، هم در افغانستان و هم در خارج از کشور بلافاصله و همزمان با خروج نظامیان خود از افغانستان، جنگ نرم جدی را با دو هدف عمده و اساسی آغاز کرده‌اند. هدف اول اینکه اعلام کنند با خروج آمریکا اوضاع افغانستان به سمت جنگ داخلی و ناامنی خواهد رفت تا از این طریق هم به عنوان قهرمان از افغانستان خارج شوند و هم به سایر کشورها این هشدار را بدهند که دست از مقاومت برای اخراج آمریکایی‌ها بردارند. هدف بعدی این جنگ نرم اساسی آمریکا و غرب‌گرایان، تلاش جدی برای راه‌اندازی یک جنگ داخلی با چاشنی جنگ مذهبی میان شیعیان و اهل‌سنت است و برای وقوع این امر از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. در چند وقت اخیر تلاش رسانه‌ای برای به جان هم‌انداختن مذاهب مختلف در افغانستان به سرعت از سوی رسانه‌های آمریکایی و دلباختگان به غرب به صورت جدی پیگیری می‌شود که نمونه آن هم در افغانستان و هم در خارج از کشور قابل مشاهده است.


خود را فرزند اسلام می‌دانیم
در این بیانیه همچنین تاکید شده که: «فاطمیون که خود را فرزندان اسلام می‌دانند، در میان تمامی‌اندیشمندان و رهبران جهان اسلام حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای را دلسوزترین و آگاه‌ترین فرد به ظرفیت‌ها، فرصت‌ها، مصائب و مسائل مسلمانان جهان و منطقه و راه‌حل‌های مشکلات آنان دانسته و از این‌رو علاوه‌بر لزوم تقدیم رعایت مصالح افغانستان عزیز، خود را به تبعیت از فرامین و رهنمودهای عالی ایشان موظف می‌دانند. بی‌شک فرماندهان، مسئولان ارشد و رزمندگان غیور، دلیر و‌ صبور فاطمیون همواره گوش به فرمان این حکیم بزرگوار بوده و قطار حرکت خود را بر ریل‌گذاری از سوی ایشان منطبق می‌کنند».
تنها راه‌حل، گفت‌و‌گوی بین الافغانی است
در پایان این بیانیه می‌خوانیم: «جنگ قطعا راه‌حل مسئله افغانستان نیست و صلح از طریق گفت‌وگوی‌ مستقیم میان افغانستانی‌ها آن هم بدون حضور هر طرف خارجی برقرار خواهد شد. فاطمیون به تمام بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که پیش از این نقش آنها در ایجاد افراط‌گرایی در کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه مشهود بوده و کام مردم مسلمان کشورهای مختلف را تلخ کرده‌اند این هشدار را می‌دهد که این بار خطای گذشته خود را بار دیگر در کشور افغانستان به بوته آزمایش نگذاشته و فرصت پیش آمده برای گفت‌وگوی میان افغانستانی‌ها را از مردم مظلوم این کشور سلب نکنند در غیر این صورت آتش‌افروزی جدید آنها ابتدا دامان خودشان را خواهد گرفت و مقاومت در خارج از مرزهای افغانستان در برابر آنها شکل می‌گیرد».
همکاری آمریکا با داعش
خبر دیگر از افغانستان اینکه سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه مسکو اطلاعاتی در دست دارد که برای نتیجه‌گیری همکاری بین آمریکا و عناصر داعش کافی است، افزود این کشور پیشتر آنها را علنی کرده و سازمان‌های بین‌المللی می‌توانند مورد استفاده قرار دهند.
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت مسکو بارها به اطلاعاتی استناد کرده که امکان نتیجه‌گیری درباره تعامل ایالات متحده با گروه تروریستی داعش در افغانستان را ممکن می‌کند. وی در ادامه، در پاسخ به این سؤال که «آیا مسکو اطلاعات درخصوص تعامل آمریکا با داعش را منتشر می‌کند؟»، اظهار داشت: «درخصوص حقایق، ما بارها آنها را تکرار کرده‌ایم. گرچه ما این کار را به روش معمول جهان آنگلوساکسون انجام نمی‌دهیم که شامل نمایش لوله‌های آزمایش به شورای امنیت سازمان ملل است که بعدها هم فریب از آب درمی‌آید. ما این کار را بر اساس واقعیت‌ها انجام می‌دهیم».  به نوشته خبرگزاری «تاس»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه سپس با تاکید بر اینکه این اطلاعات برای نتیجه‌گیری همکاری بین آمریکا و عناصر داعش کافی است، افزود: «مسکو پیشتر اطلاعاتی را که دارد علنی کرده و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل می‌توانند از آنها استفاده کنند». 
سایر اخبار این روزنامه
از مردم خوزستان هیچ گله‌ای نمی‌توان داشت/اگر به توصیه‌ها توجه می‌‎شد این مشکلات را نداشتیم نگرانی‌های زودهنگام اسرائیل از جنگ بعدی (یادداشت روز) اخبار ویژه رژیم صهیونیستی مکالمات تلفنی رهبران کدام کشورها را شنود می‌کرده است؟ صف مردم خوزستان از معاندین جداست /عوامل آشوب‌ها به ‌سزای اعمالشان می رسند آمریکا در افغانستان به‌دنبال جنگ شیعه و سنی است/گوش به فرمان آیت‌الله خامنه‌ای هستیم محکومیت شدید هنجارشکنی آشوبگران در تشییع با‌شکوه پیکر مطهر شهید ضرغام‌پرست رئیسی: برای خوزستان استاندار ویژه تعیین می‌کنیم تدابیر خاص بیمارستان مسیح دانشوری همزمان با افزایش مراجعه بیماران کرونایی سردار قاآنی در همان مسیر شهید سپهبد سلیمانی حرکت می‌کند آغاز رسمی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ با برگزاری مراسم افتتاحیه کاروان ایران با پرچمداری نیکخواه بهرامی و رستمیان رژه رفت دولت روحانی رکورد فراری دادن سرمایه از کشور را هم شکست از مردم خوزستان هیچ گله‌ای نمی‌توان داشت/اگر به توصیه‌ها توجه می‌‎شد این مشکلات را نداشتیم از مردم خوزستان هیچ گله‌ای نمی‌توان داشت/اگر به توصیه‌ها توجه می‌‎شد این مشکلات را نداشتیم