از مردم خوزستان هیچ گله‌ای نمی‌توان داشت/اگر به توصیه‌ها توجه می‌‎شد این مشکلات را نداشتیم


حضرت آیت‌الله ‌العظمی ‌خامنه‌ای اختلال ایجاد شده در دسترسی مردم به واکسن را عمدتاًً ناشی از بدقولی فروشندگان خارجی واکسن خواندند و گفتند: این مسئله یک‌بار دیگر به مردم و مسئولان کشور یادآوری کرد که تکیه به دیگران موجب بروز مشکلات می‌شود بنابراین باید بتوانیم در همه مسائل روی پای خود بایستیم.
ایشان افزودند: البته در کنار تولید داخل ناگزیر از تولید خارجی مطمئن نیز استفاده می‌کنیم اما باید با تمرکز و تلاش بر روی تولید داخل جلوی منتظر و معطل ماندن مردم را گرفت و امیدواریم با توجه مسئولان، توزیع واکسن به آسانی و روانی کامل در بین مردم انجام شود.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با‌ اشاره به جهش‌های پی‌در‌پی ویروس و باقی ‌ماندن خطرات آن، مردم را به استمرار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراخواندند و گفتند: طولانی شدن قضیه بیماری نباید موجب کاهش حساسیت‌ها شود و در همه جا از جمله مراسم‌های گوناگون مذهبی و غیرمذهبی نیز باید اصل را بر رعایت کامل شیوه‌نامه‌های توصیه‌شده از طرف مسئولین مانند ماسک و فاصله‌گذاری قرار داد.


ایشان خاطرنشان کردند: اگر مردم برای یک دوره، زحمت رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها را قبول کنند، بیماری ریشه‌کن یا حداقل شیوع آن و ادامه خطرات جانی و خسارات مالی متوقف می‌شود.
حضرت آیت‌الله ‌العظمی ‌خامنه‌ای خطاب به مسئولان تأکید کردند: دستگاه‌های دولتی به‌صورت جدی از تولید واکسن‌های داخلی پشتیبانی کنند تا این کار به بهترین وجه انجام شود.
رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان به مشکلات مردم خوزستان‌ اشاره کردند و گفتند: در روزهای اخیر یکی از نگرانی‌های واقعاًً دردآور، مسئله آب خوزستان و مشکلات مردم بود.
ایشان با گلایه از رعایت نشدن توصیه‌های متعدد قبلی درباره آب خوزستان و فاضلاب اهواز افزودند: اگر آن توصیه‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت مسلماً این وضع ایجاد نمی‌شد که مردم وفادار خوزستان را با وجود این‌ همه امکانات و استعدادهای طبیعی و کارخانجات در استان، ناراضی و ناراحت کند.
حضرت آیت‌الله ‌العظمی ‌خامنه‌ای خاطرنشان کردند: مردم ناراحتی خود را بروز دادند اما هیچ گله‌ای از آنها نمی‌توان داشت چراکه مسئله آب آن‌ هم در آن آب ‌و هوای گرم خوزستان مسئله کوچکی نیست.
ایشان با‌ اشاره به حضور وفادارانه و فداکارانه مردم خوزستان در خط مقدم مشکلات هشت سال دفاع مقدس، گفتند: این مردم نباید دچار مشکلات باشند و اگر در وقت خود به کار مردم رسیدگی می‌شد، این وضعیت ایجاد نمی‌شد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اکنون که دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مشغول به کار شدند، و همچنین دولت بعدی که بر سر کار خواهد آمد، کارها را به‌صورت جدی دنبال کنند.
حضرت آیت‌الله ‌العظمی‌ خامنه‌ای همچنین مردم را به مراقبت در مقابل توطئه‌های دشمن توصیه کردند و گفتند: دشمن به‌دنبال آن است که از هر چیز علیه انقلاب و کشور و مصالح مردم استفاده کند بنابراین باید مراقبت شود که بهانه‌ای به دست آن داده نشود.
خاطرنشان می‌شود، رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به حل مشکلات خوزستان توجه و اهتمام جدی و قطعی و تأکید بسیار داشته و مساعدت و همراهی شایان در مقاطع مختلف انجام داده‌اند که می‌توان به اختصاص50 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز، اختصاص ۴۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق ذخیره ارزی به همین منظور، ایده احیای دو میلیون هکتار زمین کشاورزی و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری‌ اشاره کرد.
غلامرضا شریعتی، استاندار سابق خوزستان خرداد 99 ‌در گفت‌وگویی با‌ اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای حل مشکلات فاضلاب اهواز، گفته بود: رهبری توجه خاصی نسبت به مسئله فاضلاب اهواز داشتند و دستور دادند از صندوق توسعه ملی 50 میلیون یورو برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز اختصاص داده شود.
به گزارش ایرنا، ۳۰ آذر ۱۳۹۸ نیز اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران نیز در حاشیه بازدید از مناطق مختلف درگیر با آبگرفتگی در اهواز و کوت عبدالله (مرکز شهرستان کارون) در جمع خبرنگاران با‌ اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب و دولت نسبت به وضعیت خوزستان گفته بود: پیرو نامه‌ وزیر کشور به رهبر معظم انقلاب، ایشان با اختصاص ۴۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق ذخیره ارزی برای ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب اهواز موافقت کردند.
به گزارش مشرق، دی 98 حساب اینستاگرامی‌ منتسب به رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتشار تصویری از آبگرفتگی خیابان‌های اهواز نوشت:
رهبر انقلاب: «مسئولان وظیفه دارند که به مسائل این ‌روزهای خوزستان رسیدگی کنند و اگر کسی به فکر مردم باشد، نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و این وظیفه‌ قطعی، فوری و همیشگی حکومت‌هاست که به فکر مردم باشند.» 2/12/1395
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری خرداد 1400 در نشست اعضای کمیته کشاورزی قرارگاه مردمی و جهادی الغدیر اظهار داشته بود: خوزستانی که استعداد شکوفایی را داشته و ایده مقام معظم رهبری احیای دو میلیون هکتار زمین کشاورزی در این استان بوده و طرح ۵۵۰ هزار هکتار مقدمه‌ای برای احیای مابقی اراضی کشاورزی است که اگر انجام شود، مواد غذایی کل کشور تأمین می‌شود اما انتقال آب جلوی تحقق این ایده مقام معظم رهبری را گرفته و تنها نیمی ‌از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اجرایی شده و وزارت نیرو اعلام کرده که برای مابقی آن آب نداریم.
سایر اخبار این روزنامه
از مردم خوزستان هیچ گله‌ای نمی‌توان داشت/اگر به توصیه‌ها توجه می‌‎شد این مشکلات را نداشتیم نگرانی‌های زودهنگام اسرائیل از جنگ بعدی (یادداشت روز) اخبار ویژه رژیم صهیونیستی مکالمات تلفنی رهبران کدام کشورها را شنود می‌کرده است؟ صف مردم خوزستان از معاندین جداست /عوامل آشوب‌ها به ‌سزای اعمالشان می رسند آمریکا در افغانستان به‌دنبال جنگ شیعه و سنی است/گوش به فرمان آیت‌الله خامنه‌ای هستیم محکومیت شدید هنجارشکنی آشوبگران در تشییع با‌شکوه پیکر مطهر شهید ضرغام‌پرست رئیسی: برای خوزستان استاندار ویژه تعیین می‌کنیم تدابیر خاص بیمارستان مسیح دانشوری همزمان با افزایش مراجعه بیماران کرونایی سردار قاآنی در همان مسیر شهید سپهبد سلیمانی حرکت می‌کند آغاز رسمی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ با برگزاری مراسم افتتاحیه کاروان ایران با پرچمداری نیکخواه بهرامی و رستمیان رژه رفت دولت روحانی رکورد فراری دادن سرمایه از کشور را هم شکست از مردم خوزستان هیچ گله‌ای نمی‌توان داشت/اگر به توصیه‌ها توجه می‌‎شد این مشکلات را نداشتیم از مردم خوزستان هیچ گله‌ای نمی‌توان داشت/اگر به توصیه‌ها توجه می‌‎شد این مشکلات را نداشتیم