معاون اول رئیس جمهوری: نخبگان و سران عشایر خوزستان به دولت برای مدیریت صحیح منابع آب کمک کنند

معاون اول رئیس جمهوری استان خوزستان را استانی مهم، استراتژیک و تعیین کننده توصیف و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که از این استان به عنوان قلب تپنده ایران یاد کردند، گفت: چشم ایران به خوزستان است و هیچ مسئولی در سطح ملی نمی‌تواند نسبت به مسایل این استان بی تفاوت باشد.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری شامگاه روز جمعه در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان که با حضور سران عشایر و نخبگان عرب و بختیاری در استانداری خوزستان برگزار شد با تاکید بر حق انتقاد مردم، خطاب به جوانان این استان گفت: ایران کشور شماست و شما جوانان صاحب این کشور هستید. بزرگان خوزستان به عنوان صاحب نظران و یاوران بزرگ دولت اجازه ندهند که دشمنان از مسائل و مطالبه‌های به حق شما سوءاستفاده کنند.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: بسیار خرسندم که خداوند توفیق داد در روزهای پایانی دولت بار دیگر خدمت مردم عزیز و بزرگوار استان خوزستان قهرمان برسم و در جلسه ای شرکت کنم که بزرگان عشایر عرب و بختیاری و نخبگان استان، علمای ارجمند و نمایندگان ارزشمند مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی حضور دارند.
وی با اشاره به تجارب دوران مدیریتی خود و مواجهه با مشکلات و مسائل مختلف اظهار کرد: در جلسات مختلف شنوای دغدغه‌ها و سخنان کسانی بوده‌ام که از سر علاقمندی به کشور، نظام و مردم انتقادات خود را مطرح کردند. لذا مردمی که به مهمان نوازی و دوست داشتن مهمان در کشور شهره هستند اگر صدای خود را نیز در این جلسه بلند کنند نشان گر آن است که درد زیاد و سوز دل و مطالب بسیاری دارند که بنده با نهایت علاقه و عشق دغدغه ها و خواسته های آنان را شنیدم.


جهانگیری با اشاره به مصوبه مهم اوایل سال 96 برای حل مشکلات استان خوزستان. ادامه داد: از نخبگان استانی درخواست می کنم که مصوبه سال 96 را بعنوان مطالبه قانونی خود در نظر داشته باشند چرا که در آن مصوبه تعهدات دولت نسبت به مردم این استان پیش بینی شده است.
معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: تمامی دولت ها در جمهوری اسلامی متعهد هستند که تعهدات دولت قبل را به عنوان تعهدات نظام اجرایی کنند.
وی همچنین در ادامه به مشکل کم آبی و ذخیره سازی آب های پشت سدهای این استان اشاره و تصریح کرد: دغدغه مسئولان استان و مرکز این بود که آنچه امروز در سد کارون، کرخه، دز و مارون ذخیره سازی شده است برای پاییز سال جاری که خشکسالی ادامه دارد و بارندگی اندک است در آن زمان رها شود. باید بزرگان و نخبگان استان در نظر داشته باشند تا در پاییز خسارتی به کشاورزی این استان وارد نشود وگرنه این آب پشت سد متعلق به مردم خوزستان است. جهانگیری ادامه داد: من به این منظور به استان خوزستان سفر کردم تا خواسته های مردم این استان در زمینه آب محقق شود و کاری کنیم که در خوزستان از زراعت بهترین بهره برداری انجام شود.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تاکید کرد: کسی نمی تواند دستورات رهبر معظم انقلاب را اجرایی نکند چرا که دستور ایشان برای همه در حکم قانون است، افزود: در سال 75 مقام معظم رهبری دستور دادند تا در تقسیم اراضی دشت خوزستان به زمین‌های زراعی تسریع بعمل آید و کانال کشی های آب اجرایی شود که این دستور رهبری مربوط به اواخر دولت مرحوم آیت الله رفسنجانی بود که تا سال 92 تنها 75 هزار هکتار از این اراضی عملیاتی شد اما در اویل دولت و اولین سفر استانی رئیس جمهوری به خوزستان و اختصاص 1.5 میلیارد دلار تا کنون 300 هزار هکتار زمین از طرح و دستور مقام معظم رهبری تمام شده است که برای 250 هزار هکتار زمین باقیمانده کار مطالعاتی فاز اول و دوم نهایی شده و بودجه آن در سال 1400 اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: این دستور رهبری بود و باید تلاش های دولت تدبیر و امید در این زمینه نسبت به دولت های قبلی ارزیابی شود و باید انصاف را در زمان قضاوت در نظر بگیریم و مطمئنم بنایی در این دولت گذاشته شد که دولت های بعدی نیز تکمیل می کنند.
سایر اخبار این روزنامه
آیا صنعت توریسم ایران در دوران پساکرونا امکان رقابت با سایر کشورها را دارد؟ محمد یوسفی آرامش خوزستان و رویکرد جدید سیاست‌ورزی ساختارهای معیوب بلای جان تولید است پرواز کالاهای اساسی از سفره‌های مردم فرمانده قرارگاه ستاد کرونای استان تهران: شرایط تهران وخیم است 2500 نیروی آمریکایی از عراق خارج می شوند؟ ره آوردهای سفر الکاظمی به آمریکا برای عراق سخنگوی صنعت برق اعلام کرد ورود مجدد موج گرما و احتمال خاموشی‌های جدید معاون اول رئیس جمهوری: نخبگان و سران عشایر خوزستان به دولت برای مدیریت صحیح منابع آب کمک کنند جواد فروغی، مرد ناشناخته کاروان ایران و اولین طلا شکار طلای پرفروغ در توکیو حسن روحانی: مشکلات خوزستان باید طبق دستور رهبری حل و فصل شود احمد خاتمی به دولت رئیسی: استفاده از اینترنت را در ایران برای جامعه هدف محدود کنید امیر دریادار سیاری: ارتش برای مقابله با کرونا از تجربیات دفاع مقدس بهره گرفت انتقاد روسیه از اسلام هراسی در اروپا مردم حق دارند؛ صورت‌بندی صحیح اعتراضات خوزستان حماس عضویت ناظر رژیم صهیونیستی را در اتحادیه آفریقا محکوم کرد