باخت ایران در دیدار افتتاحیه بسکتبال المپیک توکیو کامبک ناتمام بسکتبالیست‌های ایرانی

گروه ورزش - تیم ملی بسکتبال ایران در چارچوب مسابقات المپیک توکیو به مصاف تیم ملی جمهوری چک رفت.
تیم ملی بسکتبال ایران در اولین دیدار خود در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف تیم ملی جمهوری چک رفت.
کوارتر اول مسابقه بسکتبال در شرایطی آغاز شد که هر ۲ تیم به صورت پایاپای به انجام مسابقه پرداختند.
تیم بسکتبال جمهوری چک از ابتدای مسابقه اختلاف امتیازی را ایجاد کرد که موفق شد آن را حفظ کند.


بسکتبالیست‌های ایران بارها در نزدیکی سبد تیم جمهوری چک صاحب موقعیت شدند، اما توپ بچه‌های ایران وارد سبد نشد.
در فاصله ۲ دقیقه مانده به پایان کوارتر اول مهران شاهین طبع وقت استراحت اعلام کرد، اما نتیجه بخش نبود و تیم بسکتبال ایران با نتیجه ۳۰ بر ۱۸ کوارتر اول را واگذار کرد. تیم بسکتبال جمهوری چک در کوارتر دوم هم کار را بهتر از ایران آغاز کرد و بسکتبالیست‌های ایران در شرایطی که در این مسابقه با بی رحمی سبد مواجه بودند تلاش کردند تا خود را به امتیاز جمهوری چک برسانند.
پرتاب ۳ امتیازی تماشایی صمد نیکخواه بهرامی پرچمدار ایران در بازی‌های المپیک توکیو نتیجه را به ۳۹ بر ۲۵ تغییر داد، سپس جمهوری چک دوباره به روند خوب خود ادامه داد و اختلاف را با ایران افزایش داد. ۲ پرتاب پنالتی بازیکن جمهوری چک نتیجه بازی را ۴۶ بر ۳۰ تغییر داد تا اختلاف ۲ تیم به ۱۶ امتیاز افزایش پیدا کند.
در نهایت نیمه اول بازی بسکتبال ایران و جمهوری چک با برتری ۴۶ بر ۳۰ جمهوری چک به پایان رسید.
کوارتر سوم هم با ۲ امتیاز از روی پرتاب آزاد پنالتی برای جمهوری چک آغاز شد.
در ادامه روی حرکت زیبای یخچالی ۲ امتیاز به حساب ایران واریز شد. با این وجود جمهوری چک بلافاصله ۲ امتیاز کسب کرد تا نتیجه ۵۴ بر ۳۴ شود.
در ادامه مسابقه بالوین زیر سبد جمهوری چک روی حامد حدادی خطا کرد. حدادی هر ۲ پنالتی ایران را وارد سبد کرد تا نتیجه ۶۲ بر ۴۲ شود.
در ادامه مسابقه ارسلان کاظمی روی حرکت خوب حدادی ۲ امتیاز دیگر کسب کرد. ارسلان زیر سبد جمهوری چک باز هم ۲ امتیاز گرفت تا نتیجه ۶۲ بر ۴۶ به نفع جمهوری چک دنبال شود.
جمهوری چک در پایان کوارتر سوم دوباره بازی را در اختیار گرفت و در نهایت با نتیجه ۶۷ بر ۴۶ به برتری رسید.
کوارتر چهارم با ۳ امتیاز برای بسکتبالیست‌های ایران آغاز شد، اما تیم جمهوری چک ۲ امتیاز کسب کرد. روی پاس توپربایی و پاس تماشایی ارسلان کاظمی، جمشیدی موفق شد ۲ امتیاز کسب کند. فعلا در کوارتر پایانی ایران ۷ بر ۲ جلو افتاده است. در مجموع هم این مسابقه تا این لحظه با نتیجه ۶۹ بر ۵۳ به سود جمهوری چک در جریان است. تیم ایران به روند خوب خود در کوارتر چهارم ادامه داد و پرتاب پنالتی جمشیدی اختلاف ۲ تیم را یک رقمی کرد تا نتیجه ۶۹ بر ۶۱ شود. پرتاب ۳ امتیازی تماشایی بهنام یخچالی اختلاف امتیاز ۲ تیم را به ۴ امتیاز کاهش داد. نتیجه در حال حاضر ۸۲ بر ۷۸ به سود جمهوری چک است.
در نهایت کامبک بسکتبال ایران کامل نشد و جمهوری چک با نتیجه ۸۴ بر ۷۸ به پیروزی رسید.
آمار بازی تیم ملی بسکتبال مقابل چک، یخچالی بهترین بازیکن شد
تیم ملی بسکتبال ایران در روز پر اشتباه خود، مقابل جمهوری چک، ۱۵ امتیاز از اشتباهات حریف، ۲۷ امتیاز از ضد حمله و ۳ امتیاز از موج دوم حملات به دست آورد. در مجموع ایران ۴۰ امتیاز از منطقه رنگی و ۱۱ امتیاز از پرتاب‌های پیرامونی کسب کرد.
در سوی دیگر نیز جمهوری چک ۳۱ امتیاز از اشتباهات حریف، ۲۰ امتیاز از ضد حمله و ۱۳ امتیاز از موج دوم حملات به دست آورد.
در مجموع چک ۴۰ امتیاز از منطقه رنگی و ۵۲ امتیاز از پرتاب‌های پیرامونی کسب کرد.
در پایان این دیدار، بهنام یخچالی گارد تیم ملی ایران با کسب ۲۳ امتیاز، ۳ ریباند، ۴ پاس گل و یک توپ ربایی، تاثیرگذاری ۲۲ را داشت و بهترین بازیکن زمین شد.
شاهین‌طبع: باید با تمرکز بیشتر بازی می‌کردیم
سرمربی تیم ملی بسکتبال دلیل باخت ایران مقابل جمهوری چک را نبود تمرکز کافی نزد بازیکنان دانست.
مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم‌ ملی بسکتبال ایران پس از باخت مقابل جمهوری چک، اظهار کرد: ما در نیمه اول می‌توانستیم بهتر بازی کنیم و با وجود تلاش زیاد بازیکنان، متاسفانه در نیمه اول نتیجه خوبی نگرفتیم که‌ کار را سخت کرد.
او ادامه داد: در نیمه دوم اما زیر حلقه را بهتر کنترل کردیم، بازیکنان با تحرک بیشتری کار کردند و تصمیمات خوبی در حمله گرفتیم. شاخص‌های آماری را توجه کنید ما پایین‌تر بودیم و نتیجه این شد. اگر دقت و کنترل بیشتری داشتیم و در نیمه اول می‌شد نتیجه چیز دیگری باشد.
سرمربی تیم ملی ایران درباره کمبود بازی‌های تدارکاتی نیز گفت: فداسیون همه تلاش خود را کرد و ما در اسپانیا و ژاپن بازی کردیم، اما ما به حداقل ۱۵ بازی تدارکاتی نیاز داشتیم تا مثل جام‌جهانی آماده باشیم. بازی‌های تدارکاتی خوبی در نظر داشتیم اما مشکلات وجود داشت و نشد بازی کنیم. شرایط همه تیم‌ها یکی بود، اما شرایط تیم‌های دیگر بخاطر لیگ‌هایشان متفاوت بود و بهتر هستند.
او درباره دو بازی آینده با آمریکا و فرانسه نیز گفت: ما باید در همه زمینه‌ها بهتر بازی‌ کنیم و تقریبا بتوانیم بازی‌های با کیفیت‌تری را نشان دهیم هر چند که تیم‌های مدعی در پیش داریم. بسکتبال با سایر رشته‌ها متفاوت است و به نظرم بچه‌ها می‌توانند در آینده باکیفیت‌تر باشند.
تقدیر فیبا به سخت کوشی بسکتبال ایران
صفحه رسمی فیبا در اینستاگرام با انتشار تصویری از بازی ایران و جمهوری چک در المپیک ۲۰۲۰ توکیو که با پیروزی چک به پایان رسید، به تلاش‌ها و سخت‌کوشی تیم ملی ایران در این دیدار اشاره کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، فیبا با انتشار متن زیر به تلاش‌های تیم ملی ایران مقابل چک و جبران اختلاف ۲۱ امتیاز در کوارتر چهارم توسط ملی‌پوشان کشورمان اشاره کرد: «احترامی دیوانه‌وار برای ایران که بسیار به جبران اختلاف ۲۱ امتیازی نزدیک بود و در اواخر کوارتر چهار به ۴ امتیازی جمهوری چک هم رسید. تلاشی شجاعانه، غرورانگیز و تا پای جان در آوردگاه المپیک».
سایر اخبار این روزنامه
سرنوشت برگزاری کنسرت‌های موسیقی چه خواهد شد؟ روزهای سرگردانی نت‌ها ژوبین صفاری غم انگیزی یک رویارویی باخت ایران در دیدار افتتاحیه بسکتبال المپیک توکیو کامبک ناتمام بسکتبالیست‌های ایرانی رئیسی تاکید کرد برنامه‌ریزی فوری برای حل ناترازی در تولید و مصرف برق شرایط دستمزدِ پایین و نرخ بالای تورم جابه‌جایی ثروت را به جای تولید آن درپی دارد روزهای دشوار معیشت کارگران «ابتکار» دلایل به وجود آمدن سلطان‌ها در اقتصاد ایران را بررسی کرد حریم گسترده سلاطین اقتصادی ناو سهند و ناوبندر مکران در رژه عظیم دریایی روسیه شرکت کردند خط و نشان دریایی در بندر سن پترزبورگ رئیس قوه قضائیه دستور داد بررسی مجدد پرونده محکومان آبان ۹۸ و آزادی معترضین خوزستان روحانی در مجمع سالیانه بانک مرکزی: اگر جنگ اقتصادی و کرونا نبود امروز قیمت دلار حدود ۵ هزار تومان بود مربی ناهید کیانی: نمی‌دانید چه بر من گذشت تحلیلی بر طرح دو فوریتی « الزام دستگاه های اجرایی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان». پوتین: نیروی دریایی روسیه قادر است به هر دشمنی حمله کند