جهان در مسیر اقتصاد کریپتو و ما در مسیر مسدود سازی آن

پیمان مولوی - سوئیس را همه ما با نظام بانکداری‌اش و ثبات اقتصادی و سیاسی و البته دموکراسی سطح بالا و موفقش می شناسیم، بهشت بانکداران و معامله گران و متخصصین مالی. مناظر زیبا رشته کوه آلپ و هایدی!
اما امروز سوئیس در حال حرکت به سمت تبدیل شدن به مرکز نوآوری‌های مالی است، زیرساختهای ایجاد شده در این کشور آنقدر توسعه یافته است که از جای جای جهان برای توسعه کسب و کارها به سوئیس می‌آیند، اما در سالهای گذشته دولت سوئیس در حوزه رمز ارزها و البته بلاکچین کاری کرده است کارستان و البته آموختی برای ذهن های باز!
از سال ۲۰۱۶ شهروندان سوئیسی بدون غوغاسالاری های موجود در جهان امکان یافته اند که هزینه خدمات شهری را با رمز ارز بیت کوین و … پرداخت کنند، همچنین در رای گیری مبتنی بر ایمیل و با استفاده از تکنولوژی بلاکچین امروز شهروندان به راحتی در رای گیری ا شرکت می کنند.
افرادی که اتریوم را می شناسند می دانند که مقر اصلی آن در سوئیس است و در این کشور عرضه های اولیه سکه ICO در این کشور دارای محدودیتی ندارد.


همانطور که از سوئیسی‌ها انتظار می رود با استاندارد سازی ERC 20 امکان عرضه های اولیه برای رمز ارزها و …. در این کشور فراهم می شود و میزان جذب منابع مالی ۵۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ بوده است و تا به امروز با شدت در حال رشد است.موسسات بزرگ مالی همانند PWCو Thomso- & Reuters در حال راه اندازی موسسه دره کریپتو را هم وزن سیلیکون ولی در امریکا راه اندازی کرده اند.
با این برنامه ریزی سوئیسی‌ها همانند بانکداری موفق خواهند شد که رهبری گذار به اقتصاد کریپتو را در اروپا بدست بیاورند.
اما ، ما! همانند همیشه پا در هوا، نه قانونی وجود دارد و تیغ شمشیر دموکلس بر روی فعالان بلاکچینی و در کل اقتصاد کریپتو معلق است. نه می دانی همانند چین با رمز ارزها برخورد خواهد شد و نه اینکه امکان فعالیت قانونی فراهم خواهد آمد.
بلاکچین یک انقلاب اقتصادی است و تقریبا تمام عرصه های زندگی ما را در بر خواهد گرفت اما به مرور و نه یک شبه.
بلاک چین از صنعت بانکداری تا بیمه از پرداخت تا وام دهی و سرمایه گذاری می‌رود تا نشدنی‌ها را امکانپذیر کند ولی ما همانند همیشه در حال دیدن نوک کوه یخی هستیم و فرصتها هر روز ارز دست می‌روند.
مغالطه بزرگ در ایران فروکاستن بلاکچین و اقتصاد کریپتو به رمز ارزها و بیت کوین و .. است و این فضا مسیرهای مهم اقتصادی را که می توانند در تولید ناخالص اقتصادی ایران نقش مهمی بر عهده گیرند را کند می کند.
اقتصاد ایران فقط ۲ درصدش دیجیتالی است در صورتی که متوسط جهان ۶ درصد و چین ۳۰ و آمریکا ۲۵ درصد! فاصله تمام واقعیت ها را به ما می گویند اما ما تعمدا علاقه ای به شنیدن آن نداریم.
آینده را اقتصاد کریپتو خواهد ساخت و کشورهایی که درک درستی از آن داشته باشند بهروز جهان خواهند بود و مابقی پیرو.
سایر اخبار این روزنامه
آیا وزارت ارشاد سرانجام به موسیقی زیرزمینی روی خوش نشان می‌دهد؟ به نام «پاپ» به کام «رپ» جلال خوش چهره مطالبات فوری مردم جهان در مسیر اقتصاد کریپتو و ما در مسیر مسدود سازی آن تحصیلات و ازدواج منافاتی با هم ندارند! سد افزایش سن جلوی پای ازدواج جوانان نیروهای آمریکا به ظاهر عراق را ترک می کنند دستاورد پوچ الکاظمی از سفر به واشنگتن؟ کارمندان دولت بیشتر مالیات می‌دهند یا بخش خصوصی؟ جزئیات درآمد دولت از دود‌کردن سیگار «ابتکار» وضعیت بازارهای ارز، طلا و بورس در ماه‌های آتی را بررسی کرد سناریوهایی برای اقتصاد در دولت سیزدهم سهم خواهان از چه روش‌های برای رسیدن به کابینه دولت سیزدهم استفاده می‌کنند؟ حرکت ابراهیم رئیسی با چراغ‌های خاموش محمد باقر قالیباف: حاضرم برای حل مشکلات کفش هر کسی را واکس بزنم روحانی در آخرین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: دولت به عهد خود برای تصمیم‌گیری بر اساس خرد جمعی پایبند بود ناتو: افغانستان نیازمند سازش از طریق مذاکره است استقبال گروه‌های شیعه عراق از توافق برای خروج نظامیان آمریکایی تحلیل گاردین از بحران سیاسی-اقتصادی لبنان انفجار «بمبِ لبنانی» در منطقه عضویت تل‌‌آویو در اتحادیه آفریقا زنگ‌خطری برای فلسطین در قاره سیاه