گلات پرسپولیس؛ آسمان لیگ بازهم سُرخ شد

آرمان‌ملی: هفته پایانی مسابقات لیگ‌برتر روزگذشته برگزار شد و با نتیجه به‌دست آمده تیم پرسپولیس برای پنجمین‌بار به قهرمانی رسید . 
 پیروزی  پرسپولیس
دیدار تیم‌های پرسپولیس و پیکان با سوت داور مسابقه آغاز شد. دقیقه ۸ گل اول پرسپولیس توسط مهدی عبدی به ثمر رسید. دقیقه ۱۴ گل دوم برای سرخپوشان توسط عبدی به ثمر رسید که داور مسابقه این گل را آفساید اعلام کرد. دقیقه ۱۶ شوت درویشی، بازیکن پیکان با اختلاف زیادی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. دقیقه ۲۲ گل دوم سرخپوشان را نوراللهی به ثمر رساند. دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی حضور یافته بود. دقیقه ۲۴ ارسال رنگرز بازیکن پیکان به تیرک دروازه برخورد کرد. نیمه اول این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به نفع سرخپوشان به پایان رسید. دقیقه ۴۷ فرشاد فرجی بازیکن پرسپولیس احساس ناراحتی می‌کرد، اما مشکلی او جدی نبود و به زمین مسابقه بازگشت. دقیقه ۴۹ پاس پورامینی بازیکن پیکان به کوشی نرسید و موقعیت مناسبی برای خودروسازان از دست رفت. دقیقه ۵۰ ارسال عالیشاه توسط مدافعان پیکان دورشد. دقیقه ۵۱ ارسال عالیشاه در دستان رضایی دروازه‌بان پیکان قرار گرفت. دقیقه ۵۲ پرتاب دست بلند محمدی بازیکن پیکان به‌راحتی در دستان لک قرار گرفت. دقیقه ۵۳ عبدی جای خود را به آقایی در زمین مسابقه داد. دقیقه ۵۴ آفساید عالیشاه بازیکن پرسپولیس گرفته شد. دقیقه ۵۶ ارسال کوشکی بازیکن پیکان به قاسمی رسید و ضربه سر او از بالای دروازه سرخپوشان به بیرون رفت. دقیقه ۶۳ خطای امیری روی فلاح بازیکن پیکان گرفته شد. دقیقه ۶۴ شوت بابایی بازیکن پیکان توسط مدافعان پرسپولیس دورشد. دقیقه ۶۶ ارسال جبیره بازیکن پیکان توسط مدافعان پرسپولیس دفع شد. دقیقه ۶۸ خطای رنگرز بازیکن پیکان روی کنعانی‌زادگان گرفته شد. دقیقه ۷۱ شوت روستایی بازیکن پیکان با اختلاف اندکی از کنار دروازه سرخپوشان به بیرون رفت. دقیقه ۷۴ شوت درویشی بازیکن پیکان توسط مدافعان پرسپولیس دورشد. دقیقه ۷۵ ضربه سر جبیره بازیکن پیکان از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. دقیقه ۷۸ خطای ستاری بازیکن پیکان روی مغانلو گرفته شد. دقیقه ۷۹ ارسال عالیشاه توسط مدافعان پیکان دورشد. دقیقه ۸۱ پورامینی بازیکن پیکان از داور مسابقه کارت زرد گرفت. دقیقه ۸۶ کنعانی‌زادگان جای خود را به حسینی داد. آل‌کثیر هم به زمین مسابقه آمد و مغانلو از زمین خارج شد. دقیقه ۸۹ پرتاب محمدی بازیکن پیکان راه به‌جایی نداشت. این بازی در نهایت با برتری 2 بر صفر پرسپولیس به پایان رسید تا شاگردان گل‌محمدی پنجمین قهرمانی متوالی را ثبت کنند. 
 برد سپاهان


سپاهان در آخرین هفته لیگ بیستم استقلال را با نتیجه دو بر یک  مغلوب کرد. سپاهانی‌ها با انگیزی بیشتری پا به میدان گذاشته‌اند. در این دیدار آبی‌ها چند موقعیت خطرناک داشتند که با درخشش نیازمند راهی به دروازه سپاهان پیدا نکرد. بعداز گل دوم پرسپولیس در شهرقدس، تقریبا دیگر شاهد حمله‌ای از سوی طلایی‌پوشان نبودیم تا بازی در نیمه‌اول با نتیجه صفر بر صفر خاتمه یابد. نیمه‌دوم نویدکیا با دو تعویض تیم خود را تقویت کرد و مزد تصمیم خوبش را با گل رضا میرزایی روی پا عمقی سروش رفیعی در دقیقه ۵۴ گرفت. بعداز گل هم سپاهان عقب ننشست و به‌دنبال گل‌های بعدی حمله کرد. استقلال هم چند فرصت خوب برای جبران گل خورده داشت که بی‌ثمر ماند اما میرزایی در شب درخشانش دوباره نفوذی استثنایی انجام داد و با پاس به شهباززاده، زمینه‌ساز گل دوم سپاهانی‌ها شد. در پایان محمد کریمی با خطایی پشت محوطه از زمین اخراج شد و مهدی‌پور قدر این کاشته را دانست و بازی را 2 بر یک کرد.
 نتایج  
پرسپولیس موفق شد به پنجمین قهرمانی پیاپی خود برسد که سه قهرمانی این تیم با برانکوایوانکوویچ کسب شده است و یحیی گل‌محمدی نیز 2 بار موفق شد این تیم را به قهرمانی برساند. با این حال پس از قهرمانی فصل گذشته پرسپولیس، بسیاری این قهرمانی را حاصل کار برانکو و گابریل‌کالدرون می‌دانستند که گل‌محمدی آن را به سرانجام رسانده، اما این‌بار قهرمانی مستقل پرسپولیس با گل‌محمدی که خودش تیم را از ابتدای فصل هدایت می‌کرد، او را از زیرسایه دو مربی خارجی قبلی این تیم خارج کرد تا پرسپولیس نیز به رکوردی تاریخی دست پیدا کند. همچنین در انتهای جدول که سقوط ماشین‌سازی تبریز مسجل شده بود، سقوط سایپا نیز که قهرمانی در لیگ‌برتر را تجربه کرده بود، با شکست 5 بر یک مقابل تراکتور قطعی شد تا این تیم پس از 20 دوره حضور متوالی در لیگ‌برتر، طعم سقوط را بچشد. تیمی که در این فصل سه سرمربی را روی نیمکت خود دید، اما گویا این تیم برای سقوط اشتیاق بالایی داشت که در نهایت این اتفاق رقم خورد.
 نتایج دیدارهای هفته پایانی لیگ‌برتر:
 صنعت نفت 2 -  ماشین‌سازی  یک
گل‌ها عبدا...ناصری دقیقه (9) و طالب ریکانی (52) برای صنعت‌نفت و محمدامین اسدی (51) برای ماشین‌سازی
کارت زرد وحید نعمتی از ماشین‌سازی
آلومینیوم صفر -  نفت مسجدسلیمان یک
گل ساسان حسینی (45)
کارت زرد محمد ایرانپوریان از آلومینیوم و مسلم مجدمی از نفت مسجدسلیمان
 گل‌گهر 2 -  نساجی 2
گل‌ها: گادوین منشا (71 - پنالتی و 79) برای گل‌گهر و ایوب کلانتری (49) و حسین زامهران (56) برای نساجی
کارت زرد مرتضی تبریزی از گل‌گهر و ایوب کلانتری از نساجی
 پدیده صفر -  فولاد  صفر
کارت زرد صالح حردانی از فولاد
 استقلال یک -  سپاهان 2
گل‌ها مهدی مهدی‌پور (92) برای استقلال و رضا میرزایی (54) و سجاد شهباززاده (85)
کارت زرد سیـــاوش یـــزدانی، وریا غفوری و محمدحسین مرادمند از استقلال و محمد محبی، گیورگی ولسیانی و دانیال اسماعیلی‌فر از سپاهان
اخراج محمد کریمی (91) -  کارت زرد دوم از سپاهان
تراکتور 5 - سایپا  یک
گل‌ها سعید واسعی (13)، سامان نریمان‌جهان (28)، میلاد فخرالدینی (45)، علی فتحی (71) و پیمان بابایی (87) برای تراکتور و حسین ماهینی (31 - پنالتی) برای سایپا
کارت زرد حمید بوحمدان از تراکتور
ذوب‌آهن صفر -  مس یک
گل محمد قاضی (53)
پیکان صفر -  پرسپولیس 2
گل‌ها مهدی عبدی (9) و احمد نوراللهی (22)
کارت زرد نادر محمدی و حسین پورامینی از پیکان