صیانت از «آتنای4ساله» وظیفه کیست؟

اینجا ایران است؛ جنوب شرقِ ایران، جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان. اینجا کسی دغدغه ی اینترنت ندارد، با آن کاری ندارد، اصلاً اینترنت ندارد؛ چرا؟! چون از ابتدایی‌ترین امکانات محروم است، چون آب برای نوشیدن و درمانگاه برای یک تشخیص ساده ندارد. این روزها، مجلس سرگرم صیانت از کاربران است و سرزمین محروم‌ترین ایرانی ها، داغدارِ آتنایی که چون تشنه بود طعمه ی هوتک شد! اینجا ایران است کشوری که همه ی مجلس و توان شبکه‌های مجازی و سخنوری مدافعان مجلس، سرگرم «صیانت» شده‌اند و ساکنان روستایی به نام«جماعت زهی» از خود می‌پرسند اگر مجلس در اندیشه ی صیانت است؛ پس صیانت از آتنای 4 ساله وظیفه ی کیست؟! فرشته‌ای دیگر در هوتک غرق شد مثل بسیاری از فرشتگان دیگر که یا در هوتک‌ها غرق شدند یا «گاندوها» آنان را قربانی کردند در روزهایی که همه دارند از صیانت می‌گویند فرشته‌ای دیگر در سرزمین من قربانی فقر بی‌آبی و بی‌مسئولیتی عده‌ای در خود گرفتار و سیاست زده شد تا پرونده ی صیانت بی‌قربانی راهی بایگانی تاریخ نشود!
آفتاب یزد ـ رضا بردستانی: بازهم «هوتک» جانی دیگر ستاند آن هم در روزهایی که ایران یک پارچه سرگرم«صیانت» است، بله؛ «آتنای ۴ ساله همانند دیگر کودکان قربانی آب دیگر به خانه بر نمی‌گردد.
صدایش می‌لرزد، می‌توان فهمید که دارد به پهنای صورت اشک می‌ریزد!
قصه ی تلخ هوتک و کودکانی که قربانی می‌شوند


ناصر کلمتی از مخاطبان آفتاب یزد می‌گوید:«کودکی چهارساله که به همراه مادرش برای تامین آب روانه هوتک روستای شان می‌شوند و پدر درخانه، انتظار برگشت فرزند و همسر خود را دارد ناگهان صداهایی در روستا شنیده می‌شود که کودکی در هوتک روستا غرق شده است. پدر آتنا هم دوان دوان خودش را می‌رساند آن‌هایی که شنا بلد بودند مادر را که برای نجات دختر نازنین خود دل به دریا زده بود و خود را برای نجات فرزندش به قربانگاه پرتاب کرد نجات دادند اما آتنا در آن آب دوام نیاورد!
وقتی که بیرون آورده شد به دلیل نبود درمانگاه در آن نزدیکی، کیلومترها راه را پیمودند تا به نزدیک‌ترین درمانگاه برسند درمانگاهی که آتنا قبل رسیدنِ به آن، جان به جان تسلیم گفته بود.»
کلمتی با بغضی کشنده ادامه می‌دهد: «روستای آتنا که دارای ۹۰ خانوار و۵۰۰ نفر جمعیت است به صورت سقایی و نامنظم آبرسانی می‌شود شبکه لوله کشی روستا به ۳۰ سال قبل بر می‌گردد که دیگر فرسوده و از کار افتاده است و جریان آب در آن رویایی بیش نیست؛ روستای آتنا «جماعت زهی» نام دارد از توابع بخش پلان شهرستان چابهار.»
آن طور که این مخاطب به آفتاب یزد می‌گوید:« این دومین کودکی است که دراین روستا طعمه هوتک می‌شود؛ متاسفانه بدلیل عدم رسیدگی به حداقل امکانات در جنوب استان سیستان و بلوچستان که آب، ابتدایی‌ترین آن می‌باشد مردمانش محروم مانده‌اند وده‌ها کودک در روستاهای شهرستان چابهار و دشتیاری قربانی آب شده اند؛ این در حالی است که جنوب استان سیستان و بلوچستان دارای بزرگترین سدهای آبی در استان است میلیون‌ها مترمکعب آب بدون برنامه ریزی در پشت دروازه‌ها نگاه داشته شده‌اند بی‌آنکه شبکه آبی برای پایین دست تعریف شود وبا هر بارشی دریچه سدها را باز می‌کنند و میلیون لیتر آب روانه دریا می‌شود وخسارات بسیاری را برای روستاییان به بار می‌آورد.»