اسامی‌نفرات برتر آزمون سراسری 1400 دانشگاه‌ها اعلام شد

نتایج اولیه آزمون سراسری سال 1400 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با اعلام این نتایج، اسامی ‌نفرات برتر آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در پنج گروه آزمایشی اعلام شد.
نفرات برتر گروه آزمایشی علوم تجربی
در گروه آزمایشی علوم تجربی به ‌ترتیب 1. نیما ابولحسنی از تبریز، 2. پارسا فتحی از اردبیل، ۳. عرفان کرپه از ‌ترکمن صحرا، ۴. ایناز مارالی از جلفا، ۵. حسن قیم از اهواز، ۶. آرین‌آور از تهران، ۷. باربد محمدی از سقز، ۸. محمدحسن فلاحت از اهواز، ۹. آوا فاضلی از اصفهان و۱۰. نگین سرلک از تهران رتبه‌های برتر را کسب کردند.
* نفرات برتر گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی


در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی به ‌ترتیب 1. محمدپیام تائبی از تهران، ۲. محمدشایان شعبانی از رفسنجان، ۳. محمد اسماعیلی از اراک، ۴. پارسا نوروزی‌نژاد از سبزوار، ۵. امیرمهدی میقانی از اراک، ۶.‌ ترانه خسروجردی از مشهد، ۷. محمدجواد احمدپور از اصفهان، ۸. امیرحسن جعفرآبادی از تهران، ۹. ماهان بیهقی از تهران، و 10. دانیال غریب از مشهد نفرات برتر شدند.
نفرات برتر گروه آزمایشی علوم انسانی
در گروه آزمایشی علوم انسانی، به ‌ترتیب
۱. امیرمهدی زلفی از ابهر، ۲. جواد عبدیائی از شمیرانات، ۳. محمدجواد مهدیان از شاهین‌شهر و میمه،
۴. امیرحسین جلالی از یزد، ۵. امیرمحمد باقری کرگشه از تهران، ۶. حسین ملکی‌پور از نیشابور،
۷. سحر محمدی از زنجان، ۸. سیدمحمدعلی شهرستانی از شمیرانات، ۹. دانیال دولتشاهی از تهران و
۱۰. امیرمحمد سلیمانی از تهران حائز رتبه‌های برتر شدند.
نفرات برتر گروه آزمایشی زبان
در گروه آزمایشی زبان به ‌ترتیب ۱. امیرحسن زرندی از خوی، ۲. سحر درودگر از ‌تربت‌حیدریه، ۳. آرتین معتبری از تهران، ۴. دانیال منتظری از اصفهان، ۵. امیرحسین جعفرآبادی از تهران و ۶. سیدمحمد صادق سیدهاشمی‌ریزی از کرج رتبه‌های برتر را کسب کردند.
نفرات برتر گروه آزمایشی هنر
در گروه آزمایشی هنر به ‌ترتیب۱. سید سپهر فرندی از زنجان، ۲. بهنود امیری از کرج، ۳. پریا الستی از تهران، ۴. می‌سا شفیع‌پور فومنی از رشت و ۵. پروشا یوسف سیاه‌بندی از تهران نفرات برتر شدند.
آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری
از روز سه‌شنبه
سخنگوی سازمان سنجش کشور گفت: انتخاب رشته کنکور سراسری از روز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه آغاز می‌شود.
فاطمه زرین‌آمیزی با‌ اشاره به اعلام نتایج آزمون سراسری در سایت سازمان سنجش اظهار داشت: داوطلبان با اطلاعات شناسنامه‌ای می‌توانند نتایج کنکور سراسری خود را مشاهده کنند.
زرین‌آمیزی ادامه داد: از روز دوشنبه 11 مردادماه 100 هزار نفر ریاضی، تجربی و انسانی و 10 هزار نفر هنر و زبان‌های خارجی پاسخنامه و کلیدشان در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و از روز سه‌شنبه دفترچه انتخاب رشته بارگذاری خواهد شد.
وی بیان داشت: درخصوص درس ریاضی گروه‌های علوم ریاضی و علوم تجربی و انسانی اصلاحاتی در کلید آزمون صورت گرفت و داوطلبان می‌توانند اصلاحیات را در پاسخنامه خود مشاهده کنند.
سخنگوی سازمان سنجش کشور ادامه داد: در گروه علوم ریاضی 11 سؤال تأثیر مثبت در نتیجه داشتند و یک سؤال حذف شد، علوم تجربی چهار سؤال تأثیر مثبت و در نتیجه داشتند، یک سؤال حذف شد و در علوم انسانی پنج سؤال تأثیر مثبت در نتیجه داشت.
امکان انتخاب رشته به 2 شیوه
سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انتخاب رشته برای همه متقاضیان (برای انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») در یک فرم و حداکثر تا 150 رشته محل، انجام می‌شود. به عبارت دیگر فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، توضیحات کامل این دو روش پذیرش در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته (راهنمای شماره 2) به تفکیک ارائه شده است.
تبصره 1: متقاضیانی که در آزمون سراسری سال 1400 ثبت‌نام نموده و غایب جلسه آزمون (در روزهای چهارشنبه 9 تیر تا شنبه 12 تیر) بودند، نیازی به ثبت‌نام مجدد برای رشته‌های پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا 150 کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب نموده و در فرم انتخاب رشته درج نمایند.
تبصره 2: متقاضیانی که قبلاًً در آزمون سراسری سال 1400 ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند بر اساس اطلاعیه‌ای که در روز چهارشنبه 1400/5/13 منتشر می‌شود از روز پنجشنبه 1400/5/14 تا روز چهارشنبه 1400/5/20 نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است بر اساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی اقدام نمایند.
تبصره 3: در صورتی که فردی هم نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته‌های با آزمون و رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام کرده و هم در مرحله ثبت‌نام برای رشته‌‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام به ثبت‌نام و انتخاب رشته برای این رشته‌ها نماید، ثبت‌نام و انتخاب رشته وی در رشته‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی نیز مسترد نخواهد شد.