شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز 200 میلیون نفر گذشت

  سرویس خارجی-

کرونای دلتا تبدیل به سویه غالب در بسیاری از نقاط جهان شده و بنا به گفته مسئولان سازمان بهداشت جهانی در بیش از 130 کشور جهان کرونای دلتا شیوع پیدا کرده است. دیروز برخی رسانه‌ها اعلام کردند شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان رسماً از 200 میلیون نفر فراتر رفته و به 200 میلیون و 460 هزار نفر رسیده است. تعداد فوتی‌های نیز دیروز از مرز 4 میلیون و 264 هزار نفر فراتر رفته و این در حالی است که کارشناسان معتقدند شمار مبتلایان و فوتی‌های واقعی، حداقل سه برابر آمارهای رسمی است.
در آمریکا نیز علیرغم واکسیناسیون سراسری، هماهنگ‌کننده کاخ سفید در مبارزه با کرونا اعلام کرده میزان فوتی‌ها طی یک هفته گذشته در این کشور 25 درصد افزایش یافته است. در این کشور همچنین انجمن بیمارستان‌های کودکان اعلام کرده طی هفته گذشته 72 هزار کودک این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که 19 درصد از کل مبتلایان به این ویروس در آمریکا طی هفته گذشته را تشکیل می‌دهند.
طبق این گزارش، کودکان ۱۹ درصد از تمام مبتلایان به کرونا در آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ جولای(7 مرداد) را تشکیل می‌دادند.آمریکا طی روزهای گذشته در نتیجه شیوع گونه دلتا ویروس کرونا با موج جدیدی از ابتلا به این بیماری مواجه شده است.تازه‌ترین آمار سازمان جهانی بهداشت نیز از تاخت و تاز کرونا در قاره اروپا حکایت دارد به طوری‌که تاکنون 60 میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون نفر فوتی در قاره سبز ثبت شده است.