لاوروف: مسکو به دنبال یک سیاست خارجی مسالمت آمیز و مسئولانه است

وزیر امور خارجه روسیه گفت مسکو به طور مداوم خواستار توافقات گسترده و همکاری بین کشور‌ها با سازمان ملل متحد و شورای امنیت است.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد مسکو یک سیاست خارجی مسالمت آمیز و مسئولانه را دنبال می‌کند و خواستار توافق‌های گسترده در زمینه همکاری‌های مسالمت آمیز بین کشور‌ها است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با روزنامه «کامسومولسکایا پراودا» که در وب سایت وزارت خارجه منتشر شد، گفت: مسکو به طور مداوم خواستار توافقات گسترده و همکاری بین کشور‌ها با سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل است. دو سازمانی که نقش هماهنگ کننده را در زمینه توافقات ایفا می‌کنند.
این دیپلمات ارشد روسی تصریح کرد: هدف راهبردی فعالیت‌های دیپلماتیک مسکو اطمینان از محیط خارجی مطلوب برای توسعه اساسی این کشور و بهبود رفاه مردم روسیه است.


لاوروف افزود: تلاش برای حفاظت از حاکمیت و منافع ملی کشور و اطمینان از امنیت آن در برابر تهدید‌ها و چالش‌های خارجی بخشی جدایی ناپذیر از این سیاست است، در عین حال، اصول مشارکت ما بدون تغییر باقی می‌ماند.
او گفت: روسیه به دنبال سیاست خارجی مسالمت آمیز، مسئولانه و چند وجهی است و قصد تقویت همکاری متقابل، سودمند و برابر با اکثر کشور‌ها را دارد و برای گفتگو با همه علاقمندان به آن آماده است.
لاوروف در ادامه گفت: شیوع ویروس کرونا توزیع مجدد قدرت در صحنه بین المللی را تسریع کرد. اهمیت مراکز رشد غیر غربی و همچنین نفوذ سیاسی به عنوان بخشی از نظم جهانی چند قطبی در حال ظهور افزایش یافته است. غرب از به رسمیت شناختن این فرایند اکراه دارد و تمام تلاش خود را می‌کند و گاهی اوقات از روش‌های آشکار استفاده می‌کند تا رهبری جهانی خود را حفظ کند.
او در ادامه اضافه کرد: ایده گسترش دموکراسی و ارزش‌های لیبرال در جهان در دولت جدید آمریکا زنده شد. مفهوم نظم مبتنی بر قاعده نیز ارائه شد، که در واقع فرمول جدیدی برای ایجاد جهان تک قطبی است که پیرامون آمریکا می‌چرخد. لاوروف تاکید کرد که روسیه با چنین رفتار‌های خودخواهانه‌ای که هیچ ارتباطی با روابط عادی بین المللی ندارد، بیگانه است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پایان تاکید کرد که روسیه آماده است دستاورد‌های خود را در مبارزه با همه گیری کرونا با سایر کشور‌ها به اشتراک بگذارد.
سایر اخبار این روزنامه
طرح‌های فصلی کتاب در طول 6 سال برگزاری، چقدر موفق بودند؟ آخرین امید کتاب‌خوان‌ها ژوبین صفاری قوی سیاه خوشبختی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: رکوردهای پیاپی کرونا در کشور پرونده محاکمه عاملان انفجار به کجا رسید؟ ابهامات باقی مانده در یک سالگی انفجار بندر بیروت حسن روحانی چه تابوهایی را شکست؟ از مذاکره با آمریکا تا انتصاب سفیر زن بلوچ ایران اتهامات را تکذیب کرد شب مرموز و پرتنش در خلیج فارس وضعیت بازارهای مالی در دولت رئیسی بررسی شد اقتصاد در مسیر تازه؟ رئیسی در دیدار وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین: سیاست اصولی ایران، دفاع از مظلومان جهان است سخنگوی وزارت امور خارجه: بر تعهد قوی خود به ثبات منطقه‌ای و امنیت دریانوردی تاکید می‌کنیم پیام سرلشکر باقری به ابراهیم رئیسی لاوروف: مسکو به دنبال یک سیاست خارجی مسالمت آمیز و مسئولانه است اهداف تل آویو، لندن و واشنگتن از سناریوی زدن نفتکش اسرائیلی مسکن مهمترین کالای سبد اقتصادی خانوار ایرانی