حزب‌الله لبنان با شلیک 20 موشک به شمال اسرائیل پاسخ تجاوز صهیونیست‌ها را داد

  حزب‌الله لبنان بلافاصله پس از پاسخ فوری به تجاوز اخیر جنگنده‌های صهیونیست به خاک کشورش، بیانیه‌ای صادر کرد و صراحتا مسئولیت این حملات را برعهده گرفت! رسانه‌های صهیونیست نوشته‌اند، مراکز نظامی و اطلاعاتی شان، چنین واکنشی را پیش‌بینی نکرده بودند!
شروع ماجرا
رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه ۱۳ مرداد و بامداد روز پنجشنبه در واکنش به شلیک راکت‌هایی که مدعی بود از سمت لبنان شلیک شده است، با توپخانه و نیز جنگنده چندین نوبت به جنوب لبنان حمله کرد. اعزام جنگنده به این نقاط از زمان
جنگ 33 روزه در سال 2006 سابقه نداشت. در همان ساعات اولیه وقوع این تجاوز «طال لیو رام» تحلیلگر نظامی روزنامه «معاریو» نوشت، نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند که حزب‌الله ارتباطی با شلیک اخیر راکت‌ها نداشت و چراخ سبزی نیز به گروه‌های دیگر برای این اقدام نداده است. همین نکته نشان می‌داد که صهیونیست‌ها نه میلی به درگیری به حزب‌الله داشتند و نه انتظار واکنش حزب‌الله را داشتند. شاید هم هدفشان از تبرئه حزب‌الله از آن حمله راکتی، مجاب کردن این جنبش محبوب و قدرتمند برای عدم پاسخگویی بود!


طبق گزارش‌های منتشر شده جنگنده‌های رژیم آپارتاید صهیونیستی برای اولین بار پس از جنگ
۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶، پنجشنبه به بهانه‌ای که عرض شد، به مناطقی در جنوب لبنان حمله هوایی کردند، در حالی که اصلاً انتظار واکنش جریان مقاوت لبنان را نداشتند، چنان‌که رسانه‌های صهیونیستی نیز تصریح کرده بودند که مراکز امنیتی و نظامی این رژیم به هیچ وجه واکنش حزب‌الله را پیش‌بینی نمی‌کرد.
پاسخ فوری حزب‌الله
اما به هر روی معادلات صهیونیست‌ها به هم خورد و حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در ساعت ۱۱:۱۵ (به وقت محلی) روز جمعه با ده‌ها راکت‌، اراضی اطراف پایگاه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در «مزارع شبعا» هدف گرفته شد. به گزارش فارس از شبکه «المنار»، در این بیانیه آمده، در پاسخ به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق باز «الجرمق» و «الشواکیر»، یگان‌های شهید «علی محسن کامل» و شهید «محمد قاسم طحانِ» مقاومت لبنان، اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با ده‌ها راکت ۱۲۲ میلیمتری هدف گرفتند. گفته می‌شود حدأقل 20 راکت به سمت این پایگاه‌ها شلیک شده است. این پاسخ فوری در میان رجزخوانی‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران صورت گرفته که، اهمیت مسئله را دوچندان می‌کند!
اضطراب صهیونیست‌ها
خبرنگار روزنامه «جروزالم پست» ویدئویی از لحظه شلیک سامانه گنبد آهنین پایگاه نظامی اسرائیلی در جولان اشغالی برای رهگیری موشک‌های حزب‌الله منتشر کرد که در آن نظامیان صهیونیست هر کدام به یک سمت در حال فرار کردن هستند. شبکه عبری «کان» نیز به عبور موفق دست‌کم ۹ راکت از سامانه پدافندی گنبد آهنین اذعان کرد. این رسانه همچنین از بالا رفتن سطح هشدار امنیتی در شمال فلسطین اشغالی و برگزاری جلسه مشاوره امنیتی در تل‌آویو با حضور «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد.
دقایقی پس از شلیک ده‌ها راکت به دست مقاومت اسلامی لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی اعلام کرد توپخانه‌اش ارتفاعات «شبعا» و «الهباریه» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرده است. شبکه «المیادین» گزارش داده که صهیونیست‌ها با گلوله 155 میلیمتری مناطقی در جنوب لبنان را هدف قرار‌داده است که همه گلوله‌ها در فضای باز به زمین برخورد کرده است!
مقاومت فلسطین: پشت حزب‌الله می‌ایستیم
با ادامه این وضع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل «یونیفل» وضعیت در مرز لبنان با فلسطین اشغالی را «بسیار خطرناک» عنوان کردند. بر اساس گزارش «النشره»، یونیفل ضمن اعلام اینکه شلیک راکت از لبنان به سمت فلسطین اشغالی و پاسخ توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی را رصد کرده است، طرفین را به آتش‌بس فراخواند.
جنبش مقاومت اسلامی حماس اما دیروز جمعه در بیانیه‌ای از شلیک راکت به سمت سرزمینی اشغالی از سمت لبنان، استقبال کرد. در این بیانیه آمده «مقاومت در برابر اشغالگران و پاسخ به تجاوزات آنان حق هر مردم تحت اشغالی است که به حقوقش تجاوز شده است...خالص‌ترین تبریکات خود را به مقاومت و مردم بزرگوار لبنان می‌فرستیم. مقاومت با پاسخ به دشمن و در هم شکستن معادلات مد نظر آن‌ها، معادله حمله در برابر حمله را تثبیت کرد».
«ابومجاهد» رئیس‌دفتر اطلاع‌رسانی کمیته‌های مقاومت در فلسطین پاسخ قاطع حزب‌الله به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان را تبریک گفت و بر پشتیبانی مقاومت فلسطین از مقاومت لبنان تأکید کرد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن تبریک حمله مقاومت اسلامی لبنان به تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه خاک این کشور گفت، مقاومت تنها راه مقابله با پروژه صهیونیست‌ها در فلسطین و همه منطقه است. جنبش مجاهدین فلسطین نیز در بیانیه‌ای گفت، ما جهاد برادرانمان در جنبش حزب‌الله را تبریک می‌گوییم که بار دیگر ثابت کردند که مقاومت در همه جبهه‌ها حرف آخر را می‌زند و پاسخ حزب‌الله به تجاوز اسرائیل در امتداد پیروزی‌ها در نبرد سیف القدس در غزه است.
«حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان اما با هدف کاهش تنش در جنوب لبنان از طریق تعهد کامل به قطعنامه ۱۷۰۱، سلسله تماس‌هایی برقرار کرد. دیاب بر ضرورت بازگشت آرامش و توقف نقض مکرر حریم لبنان به دست رژیم صهیونیستی که پنجشنبه با حمله هوایی به جنوب لبنان به اوج خود رسید، تأکید کرد. از سوی دیگر «سعد حریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان هم گفت که اوضاع مرزی با دشمن اسرائیلی بسیار بسیار خطرناک است و تهدید بی‌سابقه علیه قطعنامه ۱۷۰۱ وجود دارد.
«قاسم‌هاشم» عضو فراکسیون التنمیه و التحریر (توسعه و آزاد‌سازی) در پارلمان لبنان نیز گفت، آن‌چه اتفاق افتاد، تجاوز تمام عیار رژیم صهیونیستی به حاکمیت لبنان بود و پاسخ مقاومت تکلیفی برای ایجاد بازدارندگی در برابر تلاش‌ها برای تغییر قواعد درگیری بوده است. همچنین ارتش لبنان پس از تنش‌های روز جمعه در مناطق مرزی لبنان بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد، در پی اصابت ده‌ها گلوله توپخانه رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان آتش‌سوزی به راه افتاده است.گفتنی است، صهیونیست‌ها که برای ایران خط و نشان می‌کشیدند و از «زمان مناسب برای حمله به ایران» می‌گفتند حالا باید به رفع و رجوع این درگیری بپردازند. گرچه صهیونیست‌ها پایه خود را بر جنگ بنا کرده‌اند اما یک جنگ طولانی با حزب‌الله برای آنان هزینه‌های زیادی دارد، در واقع شروع درگیری با آنان است اما پایانش لزوماً با آنها نیست. نکته دیگر، همزمانی این تحولات با تهدیدها و لفاظی‌های رژیم صهیونیستی و چند متحد غربی اش علیه ایران است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود، «زمان مناسب حمله به ایران فرا رسیده»، شاید با این هدف که محاسبات رئیس‌جمهور جدید ایران را راجع به مذاکره بر سر موشک‌هایش، تغییر دهد اما پاسخ فوری مقاومت پیش از هر چیز، محاسبات خود او را تغییر داد. برخی کارشناسان گفته‌اند، ساعت‌ها و روزهای آینده، حساس و سرنوشت ساز خواهند بود.