مطمئنیم موفقیت‌های خوبی در انتظار ملت و دولت عراق است


علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل روز پنجشنبه ۱۴ مرداد با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم دیدار و درخصوص موضوعات منطقه‌ای و روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر کرد.
ولایتی در این دیدار ضمن تاکید بر اینکه پیوند دو ملت ایران و عراق بر اساس تاریخ، دین، فرهنگ و حسن همجواری می‌باشد گفت: استقلال، اقتدار، امنیت و پیشرفت مستمر عراق برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مطمئن هستیم زیر سایه مرجعیت این کشور و رهبران و دلسوزان، موفقیت‌های خوبی در انتظار ملت و دولت عراق خواهد بود.
سید عمار حکیم نیز ضمن ابراز خرسندی از ملاقات مجدد با ولایتی گفت: عراق در سایه وحدت ملی و انسجام داخلی همه گروه‌های سیاسی و توجه به رهنمودهای مرجعیت عالیقدر از ِآینده درخشانی در چارچوب استقلال و عزت ملی برخوردار است.


رئیس‌جریان حکمت اسلامی عراق افزود: تلاش همه‌جانبه طیف‌های سیاسی در عراق این است که انتخابات مجلس به موقع و با حضور حداکثری مردم عراق برگزار شود و مجلس آینده بتواند تصمیمات مهمی را برای مصالح آینده کشور و شکوفایی اقتصادی عراق اتخاذ نماید. حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم جهت شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب شب گذشته وارد تهران شد.
ولایتی با رهبر شیعیان ترکیه دیدار کرد
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل همچنین با رهبر شیعیان ترکیه دیدار و در زمینه روابط و همکاری‌های فیمابین تبادل نظر کرد.
علی اکبر ولایتی در این ملاقات با تشکر از حضور «صلاح الدین اوزگوندوز» برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری گفت: تقویت هرچه بیشتر روابط میان دو کشور، سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران است و در دوران ریاست‌جمهوری دکتر رئیسی، شاهد تقویت بیشتر روابط با همسایگان به ویژه ترکیه خواهیم بود.
صلاح الدین اوزگوندوز هم در این دیدار با تبریک انتخاب آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تقویت هرچه بیشتر روابط دو کشور نه فقط به نفع دو ملت است بلکه جهان اسلام هم از آن منتفع می‌شود.