رژیم صهیونیستی دوباره تهدید کرد پاسخ قاطع ایران به هرگونه اقدام احمقانه

به نظر می‌رسد آمریکا قصد دارد یک اقدام «بازدارنده» در مقابل ایران انجام دهد بدون اینکه تنش‌ها را به نحوی افزایش دهد که امید‌ها برای احیای برجام را نابود کند. این در حالی است که اسرائیل نگران است وارد سلسله‌ای از کنش و واکنش شود؛ روندی که در هر صورت دست برتر را در آن نخواهد داشت.
رویداد24 در این باره می نویسد: جنگ لفظی میان ایران و اسرائیل بالا گرفته؛ اسرائیل برای حمله به ایران ابراز آمادگی کرده است و در مقابل ایران از تلاویو خواسته تا تهران را آزمایش نکند چرا که هرگونه اقدام احمقانه علیه ایران، با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد.
وزیر دفاع اسرائیل روز گذشته اعلام کرد که زمان تحرک نظامی علیه ایران فرا رسیده است و رژیم صهیونیستی آماده حمله به ایران است. اسرائیل در ادامه ادعا کرده که ایران فقط چالشی برای اسرائیل نیست بلکه مشکلی منطقه‌ای و جهانی است.
تهدید به حمله نظامی اسرائیل علیه ایران، اما با واکنش خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران مواجه شد، خطیب زاده در واکنش به تهدید وزیر دفاع اسرائیل گفت که رژیم اسرائیل در مورد تازه‌ای از نقض فاحش قوانین بین‌المللی، حالا بی‌شرمانه ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کند. خطیب زاده گفت این رفتار شرارت‌بار از حمایت کور غرب نشات می‌گیرد. ما به روشنی اعلام می‌کنیم هرگونه اقدام احمقانه علیه ایران، با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد. ما را آزمایش نکنید.


از سناریوسازی تا جنگ لفظی
هفته گذشته چند مورد اتفاق باعث شد تا جنگ لفظی میان ایران و اسرائیل بالا بگیرد. یک کشتی تجاری-نفتی متعلق به اسرائیل در آب‌های دریای عمان هدف حمله قرار گرفت و دو خدمه آن یکی شهروند انگلیس و دیگری رومانی کشته شدند. اسرائیل، آمریکا و انگلیس ایران را مسئول حمله به این کشتی معرفی کردند و اسرائیل خواستار صدور قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل شد. تهران قویا اتهامات وارده را رد کرد.
یک هفته پس از این حادثه، به یک باره رسانه‌های عربی و غربی از ناپدید شدن ۶ کشتی در خلیج عمان خبر دادند و ادعا کردند که نیرو‌های ایران اقدام به ربایش این کشتی‌ها کرده‌اند. در خبر‌های تکمیلی ادعا شد که چند فرد مسلح ناشناس وارد این کشتی‌ها شده و از آن‌ها خواسته تا به سمت ایران حرکت کنند. افراد مسلح سپس این کشتی‌ها را در میانه راه رها کرده‌اند. ایران بار دیگر اتهام ربایش کشتی را رد کرد و نسبت به سناریوسازی خطرناک علیه تهران هشدار داد.
تحلیلگران سلسله حوادث آبی اخیر را تلاش اسرائیل و آمریکا برای کشاندن ایران پای میز مذاکره می‌دانند. مذاکرات هسته‌ای وین برای احیای برجام میان ایران و اعضای گروه ۱+۵ به دلیل انتقال قدرت در ایران متوقف شده است. قرار است دور هفتم مذاکرات وین در دولت ابراهیم رئیسی برگزار شود. برخلاف آنچه تصور می‌شد رئیس جمهور جدید ایران در سخنان خود در مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری خواستار برداشته شدن تحریم‌های غرب علیه ایران شد و تاکید کرد که از هرگونه راه حل دیپلماتیک برای این موضوع استقبال می‌کند.
آمریکا به دنبال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای
توقف مذاکرات هسته‌ای به چالشی برای غرب تبدیل شده است چرا که از دیدگاه غرب کاهش گریز هسته‌ای در برنامه هسته‌ای ایران رخ می‌دهد و به همین خاطر فشار آمریکا برای کشاندن ایران پای میز مذاکرات افزایش پیدا کرده است.
بر همین اساس قرار است جلسه شورای امنیت ملی سازمان ملل برای بررسی حمله به چند کشتی در دریای عمان برگزار شود. تحلیلگران معتقدند که سناریو حمله به چند کشتی در خلیج فارس و دریای عمان بخشی از یک برنامه مشترک غرب و اسرائیل برای تشدید فشار‌ها بر ایران است. تحلیلگران معتقدند که این فشار‌ها همزمان با روی کار آمدن ابراهیم رئیسی در ایران افزایش پیدا خواهد کرد.
روزنامه الاخبار چاپ بیروت نزدیک به حزب الله لبنان در تحلیلی درباره ماجرای حمله به چند کشتی در دریای عمان و اتهام زنی غرب و اسرائیل علیه ایران، نوشت: واکنشتی که واشنگتن و تل آویو به دنبال آن هستند در مواجه با «جسارت» روز افزون ایرانی‌ها در صحنه نیروی دریایی، آسان به نظر نمی‌رسد. به نظر می‌رسد آمریکا قصد دارد یک اقدام «بازدارنده» در مقابل ایران انجام دهد بدون اینکه تنش‌ها را به نحوی افزایش ندهد که امید‌ها برای احیای برجام را نابود کند. این در حالی است که اسرائیل نگران است که وارد سلسله‌ای از کنش و واکنش شود؛ سلسله‌ای که در هر صورت دست برتر را در آن نخواهد داشت. به هر حال با توجه به تحولات سریع این روزها، به نظر می‌رسد منطقه به سمت تشدید تنش‌های امنیتی حرکت می‌کند. تنش‌هایی که اکنون نمی‌توان سناریو‌های احتمالی آن را بررسی کرد.
به نوشته الاخبار، خاورمیانه در انتظار تشدید شرایط امنیتی است که سطح و میزان آن قابل تعیین نیست. اما تاکنون واضح است که اسرائیل و کسانی که با آن همراه هستند مصمم هستند تا از استفاده ایران از عرصه دریایی برای پاسخ به حملات اسرائیل در سایر عرصه‌ها جلوگیری کنند. اظهارات مقام‌های اسرائیلی بیانگر افراط در حوزه تهدیدات علیه ایران است که نشان می‌دهد نه تنها پاسخ محلی به ایران در حال آماده سازی است بلکه به مرحله پس از پاسخ نیز مربوط می‌شود؛ که بیانگر ایجاد مسیر معادلات جدید در منطقه است.
نشست غیرعلنی شورای امنیت برای بررسی سانحه نفتکش اسرائیلی
منابع دیپلماتیک غربی می‌گویند شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه سانحه برای نفتکش اسرائیلی در دریای عمان را در یک نشست غیر علنی بررسی می‌کند.
به گزارش ایسنا خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات های غربی اعلام کرد که در‌پی حادثه رخ داده برای یک کشتی اسرائیلی در آب‌های بین‌المللی سواحل عمان که منجر به جان باختن یک شهروند انگلیسی و یک شهروند رومانیایی از خدمه کشتی شده نماینده انگلیس در سازمان ملل این موضوع را روز جمعه در یک جلسه غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.
با این حال به گفته این دیپلمات‌ها، هیئت 15 عضوی شورای امنیت قرار نیست روز جمعه اقدامی در این راستا انجام دهد و تنها موضوع در نشست شورای امنیت بررسی می‌شود.
روز پنجشنبه یک نفتکش تحت مدیریت رژیم صهیونیستی در نزدیکی آبهای عمان دچار سانحه شد. اسرائیل، انگلیس و آمریکا این سانحه را یک حمله خوانده‌اند که در آن دو تن از خدمه کشته کشتی شده‌ و مدعی هستند که ایران پشت این حمله قرار دارد.
پاسخ ایران به تهدیدهای توخالی
ادعاها علیه ایران در حالی مطرح می شود که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا و تلاش برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت: موجودیت رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن های واهی بردارد و این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می کند.
این دیپلمات ارشد ایرانی با بیان اینکه این رژیم هر جایی که رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است تصریح کرد: مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده اند.
خطیب زاده بار دیگر با تاکید بر اینکه اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در این ارتباط محکوم است، گفت: آنها باید بدانند با این فرافکنی ها دردی از دردهایشان دوا نمی شود و هر کس باد بکارد طوفان درو می کند.
وی تاکید کرد: ایران لحظه ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی کند.
همچنین خطیب زاده روز دوشنبه در توییتی نوشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویا محکوم می‌کند.
او ادامه داد: آنها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.
سایر اخبار این روزنامه
طلا در ثانیه‌های پایانی از چنگ یزدانی پرید! تو شاید ببازی اما هرگز شکست نخواهی خورد محمدعلی وکیلی سرنوشت روحانی در پساریاست‌جمهوری؟ دو نرخی بودن ارز باعث ایجاد رانت می‌شود حذف ارز ترجیحی، تزریق تورم به سفره‌ها؟ رژیم صهیونیستی دوباره تهدید کرد پاسخ قاطع ایران به هرگونه اقدام احمقانه خبرها حاکی از قطعی شدن زاکانی به عنوان شهردار تهران است شهردار شدن با تهدید؟ بررسی گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صندلی خالی وزارت ارشاد به چه کسی می‌رسد؟ وضعیت کرونایی وخیم است تعطیلی موثر یعنی «لاک داون» واقعی حاشیه های مراسم تحلیف از غیبت لاریجانی ها تا دست دادن متفاوت روحانی با قالیباف سوگند رئیسی در خانه ملت قالیباف در دیدار با رئیس اتحادیه جهانی بین‌المجالس: IPU باید مقابله یک جانبه گرایی آمریکا بایستد فرمانده نیروی دریایی سپاه: در خلیج فارس و تنگه هرمز امنیت کامل برقرار است پایان کار کشتی آزاد ایران با یک نقره و یک برنز نقش مدال ارزشمند برنز المپیک بر سینه زارع نمایندگان کاراته ایران حریفان خود را شناختند تحلیل آسیا‌تایمز از سمت و سوی سیاست خارجی دولتِ ابراهیم رئیسی سیاستِ جدید ایران رئیسی در دیدار فرستاده ویژه امارات متحده عربی: اراده جدی و صمیمانه ایران توسعه روابط با امارات است