فرماندهان ارشد نظامی: قدرت ایران را مجدداً نیازمایید

سرویس سیاسی جوان آنلاین: پنج‌شنبه، هفتم مرداد ماه بود که خبری مبنی بر هدف قرار گرفتن کشتی مرسر استریت متعلق به یک شرکت اسرائیلی در دریای عمان در سطح رسانه‌های بین‌المللی مخابره شد، بلافاصله پس از آن مقامات رژیم‌صهیونیستی و نظام سلطه و به موازات آن برخی رسانه‌های منطقه‌ای و غربی انگشت اتهام را به سوی ایران گرفتند و پهپاد‌های ایرانی را عامل سانحه کشتی اسرائیلی عنوان کردند. دولت جو بایدن بدون آنکه خود را ملزم به ارائه سند و مدرکی بداند، جمهوری اسلامی ایران را عامل حادثه کشتی اسرائیلی عنوان می‌کند آن هم در شرایطی که دولت‌های مختلف امریکا ید طولایی در اتهام‌زنی به ایران دارند که یکی از نمونه‌های آن اتهام‌زنی مشترک امریکا، انگلیس و مقامات آل‌سعود در شهریورماه سال ۹۸ بعد از حمله موشکی انصارالله یمن به آرامکو بود.
بعد از آن رویداد بود که امریکا و کشور‌های اروپایی نظیر انگلیس و فرانسه تلاش کردند رفتار ایران در عرصه منطقه‌ای را مغایر با صلح و امنیت بین‌المللی معرفی کنند.
همپوشانی امریکا و انگلیس با اسرائیل
هفته گذشته و بلافاصله پس از موضع‌گیری امریکایی‌ها در این باره، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم مطرح می‌کند که ایران باید پیامد رفتار‌های خود را بپذیرد و دولت این کشور همراه با دولت رومانی که در این سانحه دو شهروند خود را از دست داده‌اند، سفرای ایران را احضار کردند.


بعد از گذشت بیش از یک هفته از حادثه کشتی مرسر استریت از یک سو مقامات رژیم‌صهیونیستی مشغول تهدید نظامی ایران هستند و امریکا و اروپا نیز همپای مقامات این رژیم در تلاش هستند سندسازی حقوقی خود را علیه ایران توسعه دهند. در همین رابطه ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای ایرانی بودن عامل حمله به کشتی اسرائیلی مرسر استریت را تأیید کرد و با انتشار تصاویری از کشتی صدمه‌دیده و بقایای پهپاد به مقایسه این حمله و حملات پیشین پهپادی جمهوری اسلامی پرداخت و عامل این حمله را نیز ایران معرفی کرده است.
در بیانیه مورد اشاره ستاد فرماندهی مرکزی امریکا مدعی می‌شود اطلاعات و شواهد مربوط به پهپاد مهاجم با کارشناسان مواد منفجره بریتانیا و اسرائیل نیز به اشتراک گذاشته شده که کارشناسان این دو کشور نیز ایرانی بودن عامل حمله را تأیید کرده‌اند. این‌ها در حالی است که مقامات دیپلماتیک ایران طی روز‌های گذشته بار‌ها اصل انتساب چنین رفتاری را به خود رسماً تکذیب کرده‌اند و به جریان امریکایی- انگلیسی- عبری مبنی بر پاسخ متقابل در صورت وقوع کوچک‌ترین اشتباه از سوی این جریان هشدار داده‌اند، اما روند امور نشان می‌دهد هدف امریکا، انگلیس و اسرائیل از ایجاد چنین سانحه‌ای کلید زدن پروژه‌ای جدید برای تحت فشار قرار دادن دولت جدید ایران است که یکی از ابعاد ایجاد این تلقی در دولت رئیسی است که میان دو گزینه مذاکره- جنگ باید یکی را انتخاب کند!
پاسخ به هرگونه تحرک رژیم‌صهیونیستی
در همین باره سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای امریکا و رژیم‌صهیونیستی مبنی بر حمله پهپاد‌های ایرانی به کشتی اسرائیلی در دریایی عمان و تهدید حمله به ایران توسط اسرائیل گفت: ایران امتحان پس داده است و به آزمایش مجدد نیاز ندارد. آیا آن‌ها دوست دارند ما را آزمایش کنند؟
حاجی‌زاده عنوان کرد: ما را آزمایش کرده‌اند و می‌دانند با چه پاسخی روبه‌رو خواهند بود. ما هم قدرت داریم و هم اراده به کارگیری قدرت.
وی در پاسخ به این سؤال که در صورت تعرض به ایران چه اقدامی خواهید کرد؟ گفت: حتماً جواب سختی خواهیم داد و آن‌ها چنین غلطی نخواهند کرد.
راهبرد ایران تقویت امنیت در خلیج فارس است
همچنین سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح صبح روز گذشته در آیین تقدیر از اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: راهبرد امریکا، انگلیس و اسرائیل ایجاد ناامنی است، به‌خصوص رسانه‌های سعودی هم به جمع آن‌ها اضافه می‌شوند تا ایران‌هراسی را تشدید کنند، در حالی که راهبرد ایران تقویت امنیت در خلیج فارس است.
وی افزود: اگر بخواهیم با دشمنان تقابل داشته باشیم، نمی‌گذاریم که صحنه نبرد در پیرامون خودمان باشد. دشمنان در چارچوب جنگ رسانه‌ای و همزمان با تحلیف رئیس‌جمهور کشورمان، این جنگ رسانه‌ای را آغاز می‌کنند و امروز هم به دنبال سندسازی برای اقدامات خود هستند، بر همین اساس است که امروز امریکایی‌ها عنوان می‌کنند که قطعاتی از پهپاد‌های ایران را از آب خارج کرده‌اند، آن‌ها این را سند می‌دانند، ولی در کدام آزمایشگاه تشخیص داده شده که قطعات مورد ادعا متعلق به ایران است.
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح عنوان کرد: امریکایی‌ها با داستان‌سرایی، ایران را متهم می‌کنند و این اقدام آن‌ها هم به دلیل نارضایتی‌شان از یکپارچگی و یکدستی در مجموعه نظام است، لذا چنین راهکاری را برای فشار بر ایران انتخاب کرده‌اند.
به گزارش فارس، سردار شکارچی با بیان اینکه ما از دشمنان هیچ انتظاری جز دشمنی نداریم، گفت: امریکا به دنبال تعامل نبوده و نیست، آن‌ها همواره در پی براندازی حکومت ایران بوده‌اند و تا زمانی هم که سایه رژیم‌صهیونیستی بر سر امریکایی‌ها وجود دارد، شیوه آن‌ها در مواجهه با ایران تغییر نمی‌کند.
وی تصریح کرد: اگر قرار باشد با دشمنان مقابله کنیم، به صورت آشکار آن را اعلام می‌کنیم، مانند اقدامی که در «عین‌الاسد» انجام دادیم، بنابراین داستان‌سرایی اخیر دشمنان در راستای عملیات روانی است و این هم ناشی از وحشت آن‌ها از یکپارچگی نظام اسلامی ایران است.
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح اضافه کرد: تهیه سند جعلی کار چندان سختی نیست، چون صهیونیست‌ها ید طولایی در تهیه اسناد جعلی دارند و حتی ایجاد یک انفجار روی یک کشتی هم، کار سختی نیست. همایون سامه یح، نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس نیز در گفتگو با فارس، با اشاره به اقدامات ضدایرانی اخیر امریکا و رژیم‌صهیونیستی و متحدانشان گفت: امریکا، اروپا و رژیم‌صهیونیستی و متحدانشان همواره تلاش داشته‌اند هیچ گونه توافقی با ایران صورت نگیرد. وی افزود: تجربه نشان داده است چه این تهدید و چه تهدیدات دیگر علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی امریکا و رژیم‌صهیونیستی کارساز نیست و این‌ها هیچ کدام نتوانسته مانعی بر سر جمهوری اسلامی ایران باشد. در طول تاریخ پیروزی انقلاب و در موارد مختلف ثابت شده است جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به این تهدید‌ها و فشار‌ها به مسیر خود ادامه داده و هیچ کدام باعث انفعال جمهوری اسلامی ایران نشده است.
چالش برای ایران با حوادث دست‌ساز
آنچه مسلم است اینکه روی کارآمدن دولت جدید در ایران که جهت‌گیری‌ها و سیاست‌های متفاوتی از دولت گذشته به ویژه در عرصه بین‌المللی از خود بروز خواهد داد، موجبات نگرانی غرب و رژیم‌صهیونیستی را فراهم ساخته است تا جایی که از همان ساعات نخست آغاز به کار غیررسمی دولت جدید تلاش می‌شود تا با ایجاد برخی از حوادث دست‌ساز، فضای سنگین روانی و خبری را علیه ایران به راه اندازند چراکه آن‌ها معتقدند مشکلات عدیده برجای مانده از دولت حسن روحانی و بحران‌های داخلی ناشی از آن چنانچه با ایجاد چالش‌های بین‌المللی برای دولت جدید ایران همراه شود، می‌تواند نظام سلطه را به اهداف ضدایرانی خود نزدیک‌تر کند.