آغاز پرشور عزاداری‌های حسینی(ع) در سراسر کشور

مراسم پرشور عزاداری شب اول محرم، دوشنبه‌شب گذشته(18 مردادماه) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور برگزار شد.
براساس دستورالعمل‌های بهداشتی امسال، برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز و فضای بسته با سقف بالای ۶ متر با تهویه مناسب و با تأیید کارشناسان مربوطه بلامانع است.
در این مراسم باید ظرفیت یک چهارم با فاصله‌گذاری از هر طرف ۲ متر رعایت شود و درهای خروجی کافی برای ورود و خروج در نظر گرفته شود. در فضاهای مسقف حتماً باید تهویه مناسب وجود داشته باشد. برگزاری هرگونه برنامه در فضای مسقف با سقف کوتاه و بدون تهویه مناسب ممنوع است.
بر این اساس برگزاری روضه‌های خانگی در فضاهای کوچک و بدون تهویه مناسب که منظور وسایل سرمایشی مانند کولر نیست، ممنوع است.


حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی درخصوص برگزاری عزاداری شب اول محرم اظهار داشت: مجالس عزاداری از شب گذشته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شد و الحمدلله در بسیاری از هیئت‌ها شاهد رعایت کامل دستورالعمل‌ها هستیم و متاسفانه در برخی از هیئت‌ها کم‌کاری‌های صورت گرفت که تذکرات لازم ارائه شد.
وی درخصوص تخلفات صورت گرفته در برخی هیئت‌ها گفت: به این هیئت‌ها تذکرات لازم ارائه شد و کمیته انتظامی ستاد ملی کرونا که شامل نهادهای امنیتی و انتظامی و ناظران بهداشتی است، پیگیر موضوع هستند و به دلیل نوع رفتارها و تعمد موجود برای عدم رعایت دستورالعمل‌ها برخورد جدی با این هیئت صورت خواهد گرفت. اگر هم این رفتار، تداوم داشته باشد، قطعا هیئت را تعطیل خواهیم کرد.
عزت‌زمانی افزود: مردم می‌توانند در طول برگزاری عزاداری ماه محرم و صفر در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موارد را از طریق سامانه بیرق از اینجا و یا ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۶۱۵ تخلفات هیئت‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را اطلاع‌رسانی کنند.
سایر اخبار این روزنامه