توهین روزنامه اصلاح­‌طلب به رئیس ‌مجلس به خاطر حضور در میان مردم

  سرویس سیاسی-

در این نوشتار آمده: «فرمایش آقای قالیباف مبنی بر اینکه حاضر است برای حل مشکلات مردم، کفش هر کسی را واکس بزند، باعث شد که هر انسان منصفی به دلیل این دغدغه‌مندی و روحیه ایثار و فداکاری، کلاهش را به احترام او از سر بردارد. ولی از طرف دیگر، من را به یاد داستان «فقیر و گنج‌نامه» که در دفتر ششم مثنوی آورده شده است، نیز‌ انداخت.»
این متن افزوده است: «در آن داستان چنین آمده است‌: فرد‌ فقیری که از فرط فقر (پیچیده‌بودن نظام مسائل کشور) عرصه بر او تنگ شده بود، مدتی طولانی در نماز و دعایش از خداوند رزقی (کلید حل مشکلات) را منتها بدون ‌سعی و تلاش درخواست می‌کرد، تا از این سختی‌ها نجات یابد، تا آنکه شبی در خواب به او الهام شد‌ در میان کاغذپاره‌های فلان کتابفروشی گنج‌نامه‌ای‌ است (نقشه حل مشکلات) به آنجا برو، گنج‌نامه را پیدا کن و در خلوت طبق آن عمل کن تا به گنج بزرگی دست یابی.»


در ادامه این متن به داستان مذکور پرداخته شده که فقیر به دنبال گنج به بیرون شهر رفته و دست به کار یافتن گنج می‌شود و سپس در بخشی از یادداشت شرق آمده است: «فقیر دوباره دست به کار نظارت‌های میدانی[!!] شد‌ اما چون گنج یافت نمی‌شد، به نیایش با خدا برخاست و با دلی شکسته از او خواست تا راز آن را برایش بگشاید.»
این روزنامه عصبانی از اقدامات مجلس یازدهم در جهت رفع مشکلات مردم که به اعتراف مدیرمسئولش وظیفه بزک برجام را به عهده داشته در ادامه مدعی شده که کلید حل مشکلات زیر پای رئیس‌مجلس است!
روزنامه شرق که حمله و هجمه علیه مجلس یازدهم را از پیش از شروع به کار این مجلس در دستور کار داشته به شدت از حضور نمایندگان و رئیس‌مجلس در میان مردم عصبانی و ناراحت است و لذا در بیان داستان سعی کرده تا نظارت‌های میدانی نمایندگان را به سخره بگیرد. در کل باید گفت شیوه مدیریت اصلاح‌طلبان همان‌طور که در 8سال گذشته دیدیم شیوه مدیریت پشت میزی و عافیت‌طلبانه است و لذا آنها از شیوه کار جهادی مجلس عصبانی هستند چرا که در صورت امتداد آن سطح توقع مردم از مدیران و نمایندگان ارتقا یافته و آنگاه شیوه مدیریت اصلاح‌طلبان که شیوه‌ای اشرافی - راحت‌طلبانه است به هیچ عنوان مورد پذیرش مردم نخواهد بود.
ضمنا باید به این روزنامه اصلاح‌طلب یادآور شد که مجلس کار اجرایی انجام نمی‌دهد و تنها قانونگذاری و نظارت انجام می‌دهد. این جماعت در 8سال گذشته کلید حل مشکلات را زیر پای روحانی (که رئیس‌ قوه اجرایی مملکت بود) ندیدند و حالا آن را زیر پای رئیس ‌قوه مقننه جا می‌زنند.
نسبت اصلاح‌­طلبان و سهم‌­خواهی
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «اصلاح‌طلبان در عرصه اجتماعی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و تمام تلاش خود را برای موفقیت این دولت به کار خواهند گرفت. اصلاحات از هیچ کمکی برای موفقیت مسئولان دریغ نخواهند کرد و فقط به دنبال این هستند که مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف حل و فصل شود. البته اصلاح‌طلبان در عین حال نگاه نقادانه به مسائل کشور خواهند داشت و به صورت دلسوزانه فقط و فقط به دنبال این هستند تا مشکلات مردم حل و فصل شود. اصلاح‌طلبان از دولت آقای رئیسی مطالبه‌گری نمی‌کنند، اما خواسته‌ها و انتقادات مردم را به دولت رئیسی گوشزد خواهند کرد. اصلاح‌طلبان در دولت رئیسی به دنبال سهم‌خواهی و فرافکنی نیستند و فقط خواستار این هستند تا مشکلات مردم هر چه زودتر حل و فصل شود».
مدعیان اصلاحات به رفتار قبیله‌ای و سهم خواهی حداکثری و بی‌توجهی به مطالبات و مشکللات مردم مشهور هستند. ادعای فوق در مورد خواست اصلاح‌طلبان برای رفع مشکلات مردم در حالی است که در مطلب قبل (یادداشت روزنامه شرق) به وضوح به رئیس‌ مجلس و نمایندگان به خاطر حضور در میان مردم و نظارت میدانی توهین شده است.
این طیف علی‌رغم تصاحب دولت روحانی در 8 سال گذشته به هیچ عنوان نتوانست کارنامه قابل قبولی ارائه دهد.
حالا رسانه‌های این طیف طوری وانمود می‌کنند که گویی هیچ‌گاه در قدرت حضور نداشته و سهمی از قدرت نداشته‌اند و صرفا در پی رفع مشکلات مردم بدون هیچ چشم داشتی هستند.
رئیسی مرد میدان است
روزنامه آفتاب یزد در گزارشی به نقل از یک کارشناس نوشت: «تجربه نشان داده است که آقای رئیسی مرد میدان است زمانی که در قوه قضائیه و آستان قدس بودند شخصاً به مسائل ورود و آنها را میدانی دنبال می‌کردند و نتایج خوبی هم گرفته می‌شد. احتمالاً همین رویه را هم در قوه مجریه دنبال خواهد کرد.»
در ادامه این مطلب با اشاره به مذاکرات وین آمده است: «حضور مستقیم رئیس‌جمهور طرف مقابل را آرام‌تر می‌کند و وزن مذاکرات را به سمت حل شدن سنگین‌تر می‌کند ایشان هم رئیس‌جمهوری است که همه نهادها و جناح‌ها به‌نوعی روی او صحه گذاشتند و خود غرب هم می‌داند اگر با او کنار آید بهتر می‌تواند مشکلات را حل کند و اراده را از طرف ایران و ایشان می‌بینند که این ارتباط را برقرار کنند.»
بلایی که دولت مورد حمایت اصلاح­‌طلبان
بر سر آموزش و پرورش آورد
روزنامه اعتماد در گزارشی به عملکرد دولت روحانی در بخش آموزش و پرورش پرداخت و نوشت: «يكي از مهم‌ترين نقدهايي كه به آموزش و پرورش در دولت آقاي روحاني وارد است مسئله تغيير و بي‌ثباتي در مديريت است. اين بي‌ثباتي‌ها و ناكارآمدي‌هاي مديريتي را مي‌توان مهم‌ترين مشكل آموزش و پرورش دانست».
این روزنامه در ادامه نوشت: «آنچه باز هم به عنوان نقد به اين بخش از بدنه دولت آقاي روحاني وارد است اينكه اساسا آموزش و پرورش اولويتي در اين دولت نداشت. در طول هشت سال گذشته مسائل اقتصادي، امور خارجه و برجام آن‌قدر در مركز توجه بودند كه ديگر جاي چنداني براي مسائل آموزش و پرورش باقي نمانده بود. در همان جلسات كوتاهي كه در زمان وزارت آقاي دانش‌آشتياني داشتيم به خاطر دارم كه خود ايشان هم چندان تمايلي به باقي ماندن در مقام وزارت نداشتند. آن‌گونه كه از صحبت‌هاي ايشان برمي‌آمد مشكلاتي كه جلوي ادامه كار را مي‌گرفت را مي‌توان اين‌طور خلاصه كرد: همراهي نكردن دولت، دخالت كردن نهادهاي خارج از آموزش و پرورش و فرسودگي نيروهاي ستادي. »
اعتماد در ادامه تصریح کرد: «در هشت سال گذشته وضعيت عدالت آموزشي شاهد افول بود. وضعيت كيفيت آموزشي هم تنزل پيدا كرد كه البته در اين مورد نمي‌توان نقش اين دو سال تاثير كرونا بر شيوه آموزشي و سوق داده شدن كلاس‌ها به محيط آنلاين را هم ناديده گرفت. دولت از نظر معيشت نتوانست به خواسته‌هاي معلمان رسيدگي كنند، معلمان كه مزايايي ندارند اما به لحاظ حقوق خود هم باز با نرخ تورمي كه در جامعه وجود دارند، با مشكلات بيشتري روبه‌رو شدند. وضعيت سنجش در آموزش و پرورش هم در اين سال‌ها نزولي بود.»
این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه به دولت رئیسی توصیه کرد که اگر قصد اصلاحي در آموزش و پرورش دارد بايد از آنچه دولت آقاي روحاني انجام داد بپرهيزد و آنچه انجام نداد را پيگيري كند.
سایر اخبار این روزنامه