تلخی‌های یک قیاس

به دنبال آتش سوزی در برج گرنفل لندن، بسیاری این حادثه را با پلاسکو مقایسه کردند.
آفتاب یزد دو حادثه فوق را موشکافانه مقایسه نموده که نتایج آن ممکن است برای ایرانی‌ها دلچسب نباشد
تلخی‌های یک قیاس
--------------------------


آفتاب یزد – گروه سیاسی: «ساعت حدود یک صبح بود... انعکاس نقطه نقطه‌ای نور بر پنجره‌ای شیشه‌ای توجهم را جلب کرد... فکر می‌کردم این روشنایی، بازتاب نور سفیدِ فلش‌های روشن موبایل‌هاست... تصور می‌کردم پارتی‌ای در حال برگزاری است.... صدای موسیقی بلندی را نمی‌شنیدم اما چندی بعد... انگار جیغ‌ها‌ی ممتد یک زن جایگزین موسیقی شش و هشت شده بود....مثل یک فیلم ترسناک بود» این گزاره را میکی از رهگذران خیابان لندکستر در غرب لندن با صدایی لرزان به خبرنگار گاردین می‌گوید...
بامداد روز چهارشنبه 14 جون 2017، میکی در حال بازگشت به منزل خود در برج گرنفل (Grenfel- tower ) بود که متوجه انعکاس نور سفید از پنجره خانه‌ای در یکی از طبقات فوقانی برج می‌شود و جیغ‌ها‌ی ممتد زنی را می‌شنود که کودک خود را در آغوش گرفته و از پنجره آویزان شده و از رهگذران می‌خواهد تا وقتی نوزادش را به سمت آنها پرتاب می‌کند، کودک را نجات دهند چرا که برج گرنفل لندن، یکی از قدیمی ترین سازه‌ها‌ی پایتخت بریتانیا به کام آتش فرو رفته است. یکی از رهگذران از زن می‌خواهد تا کودک را از پنجره به سمت خیابان بیندازد و زن نیز اقدام به انجام این کار می‌کند و خوشبختانه نوزاد از چنگ آتش در امان می‌ماند اما شوربختانه گرنفل با حریق در حال دست و پنجه نرم کردن است. به هر روی، پس از گذشت هفت ساعت آتش گرنفل بدون فروریزش ساختمان خاموش می‌شود اما شش نفر از ساکنان آن به کام مرگ فرو می‌روند و بیش از 70 نفر نیز مجروح می‌شوند.
وقوع این حادثه در غرب لندن برای مردم ایران یادآور آتش سوزی ساختمان پلاسکو در جنوب شرق تهران بوده و بسان نمکی عمل کرد بر زخم از دست دادن‌ها‌، تلخی‌ها‌، کوتاهی‌ها، سهل انگاری‌ها و نمایش‌های انتخاباتی برخی مسئولان مقصر آتش سوزی و فروپاشی ساختمان پلاسکو.