یمن درگیر بدترین بحران انسانی در جهان 11 میلیون و 300 هزار کودک به کمک نیاز دارند

  یونیسف با بیان اینکه یمن با بدترین بحران انسانی در جهان روبه‌روست تاکید کرد، بیش از 11 میلیون کودک در یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.
خبرها از یمن نشان دهنده اوضاع بحرانی و وحشتناک در این کشور فقیر عربی است. تجاوز عربستان و امارات به یمن باعث شده تا بزرگترین تراژدی قرن رقم بخورد و عملا مردم این کشور اگر از بمباران و حملات نظامی جان سالم به در ببرند باید با بیماری و پیامدهای محاصره دست و پنجه نرم کننند. کودکان در این میان آسیب پذیرتر هستند. به گزارش فارس، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که ۱۱ میلیون و 300 هزارکودک در یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. به گزارش خبرگزاری رویترز، این سازمان در گزارش اخیر خود اعلام کرد که یمن در طول سال‌هایی که با جنگ خونبار روبه روست، از بدترین بحران انسانی در جهان رنج می‌برد، به طوری که
۲۰ میلیون و 700 هزار نفر یا حدود ۷۱ درصد از کل جمعیت نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند. این سازمان در گزارشی هشدار داد که تحصیل بیش از
6 میلیون کودک در یمن در خطر است و آنها با خطر محرومیت از تحصیل


روبه رو هستند. در حال حاضر بیش از 2 میلیون کودک سن مدرسه در یمن از تحصیل جا مانده‌اند. یونیسف قبلاً هم اعلام کرده بود که ۸ میلیون کودک یمنی به دلیل درگیری در این کشور نیاز به کمک آموزشی فوری دارند و در توئیتی در توئیتر خود نوشت: «این افزایش قابل توجهی در مقایسه با حدود یک میلیون کودک قبل از جنگ است.»
سرنگونی پهپاد آمریکایی
از سوی دیگر، سرتیپ «یحیی سریع»‌ سخنگوی نیروهای مسلح یمن،‌ دیروز خبر داد که ارتش این کشور توانسته یک پهپاد جاسوسی آمریکایی را در استان «مأرب» سرنگون کند. یحیی سریع در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر اعلام کرد:‌ «به لطف خداوند، پدافند هوایی توانست یک پهپاد جاسوسی آمریکایی از نوع «Scan Eagle» را با سلاحی مناسب سرنگون کند». بر اساس این اعلام، این پهپاد در حال انجام عملیات خصمانه در حریم هوایی ناحیه «مدغل» در استان مأرب بوده که ارتش یمن آن را سرنگون می‌کند. سریع در پایان اعلام کرد که این عملیات هدف‌گیری توسط مرکز اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» ثبت شده و به ‌زودی صحنه‌هایی از بدنه تکه‌تکه‌‌شده پهپاد منتشر خواهد شد.
این نخستین بار نیست که ارتش یمن از جاسوسی پهپادهای آمریکایی در حریم این کشور خبر می‌دهد. نیروهای مسلح یمن پیشتر نیز چند بار از اقدام مشابه پهپادهای آمریکایی خبر داده بودند. ارتش یمن ماه گذشته نیز یک پهپاد آمریکایی از نوع اسکن ایگل را در منطقه «المشجح» استان مأرب با یک موشک زمین به هوا سرنگون کرده بود. اسکن ایگل، هواپیمای بدون سرنشین ساخت شرکت «اینسیتو» است و در حال حاضر ۱۱ میلیون و 250 هزار دلار ارزش دارد. این پهپاد برای مکان‌یابی اهداف استفاده می‌شود.