اصرار بر تصمیمات اشتباه

در شرایطی که پزشکان و کارشناسان بسیاری به نوع مدیریت کرونا در کشور انتقاد‌های علمی و اصولی دارند و فی المثل معتقدند تعطیلاتی به سبک و سیاق فعلی صرفا باعث جهش بیشتر ویروس می‌شود اما کماکان مسئولان مرتبط بر تصمیمات اشتباه خود اصرار دارند.می پرسید چرا؟واقعا نمی‌دانم!
در همین آفتاب یزد به انحای مختلف نوشتیم و گوشزد کردیم برای کنترل چرخش ویروس منحوس آن هم از نوع دلتای آن که قدرت چرخش بیشتری دارد اولا تعطیلات حداقل باید 14 روز باشد و ثانیا حتما بایستی این تعطیلات ضمانت اجرایی فوق العاده داشته باشد.
حال سوال اینجاست:آیا تعطیلات فعلی که در مورد آن تصمیم گیری شده اینگونه است؟مسلما خیر.با 5 روز تعطیلی هیچ کشوری نتوانسته ویروس را کنترل نماید و زنجیره انتقال را بشکند.ضمن آنکه هرچند مسئولان از ضمانت اجرایی این تعطیلات می‌گویند اما مسلم بدانید این تعطیلات نیز تفاوت چندانی با قبلی نخواهد داشت.نشان به آن نشان که آغاز تعطیلات و نوع اطلاع رسانی به گونه‌ای است که مردم فرصت رفتن به مسافرت را داشته باشند.
و مهم‌تر آنکه مثل سری‌های قبلی سفر با اتوبوس،قطار و هواپیما مانعی ندارد!یعنی همچنان مسئولان یقین دارند که ویروس کرونا بر مسافرینی که پولی برای حمل و نقل عمومی واریز کرده‌اند اثر ندارد!باور بفرمایید تصمیم گیری در این موارد آنچنان سخت و لاینحل نیست.برای مثال وقتی در ستاد کرونا تصمیم برآن می‌شود که کشور تعطیل شود مگر چنین امکانی وجود ندارد که همان لحظه به پلیس اطلاع دهند که راه‌های مواصلاتی مسدود گردد؟چرا باید راه‌ها و جاده‌ها با تاخیر 24 و 48 ساعته بسته شود؟!


و یا به چه دلیل سفر با وسائل حمل و نقل عمومی باید آزاد باشد؟مسافر،مسافر است چه با خودروی شخصی چه با هواپیما،قطار و اتوبوس. مرگ یک بار و شیون هم یک بار.وقتی مسجل شده با 5 روز تعطیلی ویروس زمین گیر نمی‌شود چرا به یکباره 14 روز تعطیلی اعلام نمی‌شود.
اگر هم به دلیل شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور چنین تصمیمی گرفته نمی‌شود باید گفت جان مردم اولی بر تمام امور است.خزانه را باز کنید و به مردم کمک مالی نمایید تا حداقل 2 هفته همه در خانه بنشینند تا کادر درمان قدری نفس بکشد و شهر این گونه بوی مرگ ندهد.بالاخره ملت هم از این منابع خدادادی سهم دارند!درست
است؟