معاون اول رئیس جمهوری: شفافیت و جلوگیری از فساد با استقرار کامل دولت الکترونیک میسر می‌شود

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به برخی مشکلات پیش روی کشور مانند تحریم‌های ظالمانه دشمنان و شیوع بیماری کرونا گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، کاملا به آینده کشور خوش‌بین هستیم و امیدواریم بتوانیم با تلاش و همت مضاعف از این شرایط با سرافرازی عبور کنیم.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) تصریح کرد: راه میانبر رسیدن به قرب الهی توسل به امام حسین(ع) است و در طول تاریخ علمای زیادی را سراغ داریم که با سوابق و وضعیت‌های مختلف توانستند راه صد ساله را در لحظه‌ای با توسل به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی کنند.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: ماه محرم و ماه صفر فرصت‌های گرانبهایی هستند که بتوانیم از پیچ و خم‌هایی که در زندگی دچار آن هستیم به خوبی عبور کنیم.
وی با قدردانی از تلاش‌های محمدباقر نوبخت رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: آقای نوبخت دوره سختی را پشت سر گذاشتند چرا که نظام سلطه هر چه در توان دارد برای فشار بر اقتصاد کشور به‌کار می‌گیرد و در هشت سال گذشته نیز اگرچه گاهی این فشارها شدت و ضعف داشت اما تلاش نظام سلطه ایجاد محدودیت و فشار بر اقتصاد کشور بود.


معاون اول رئیس جمهوری گفت: سازمان برنامه و بودجه در سال‌های اخیر با این مشکلات روبه‌رو بود اما آقای نوبخت و همکاران ایشان هر چه در توان داشتند پای کار آوردند و یکی از خصوصیات برجسته آقای نوبخت حسن خلق ایشان است که بسیار ویژگی ارزشمندی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سوابق مسعود میرکاظمی رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه اشاره و تصریح کرد: ایشان سوابق و تجارب فوق العاده‌ای در زمینه‌های مختلف دارد و حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی نظیر وزارت بازرگانی و وزارت نفت تجربه‌ای موثر و موفق بوده است و حالا قرار است که با کوله باری از تجربه در یکی از مهم‌ترین سازمان‌های مدیریتی کشور فعالیت داشته باشند.
مخبر با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه از مهمترین سازمان های کشور برای توسعه و پیشرفت، رسیدگی به مسائل معیشتی مردم و الگو سازی برای اداره کشور است، گفت: اگر این سازمان به خوبی و به نحو مطلوب اداره شود بخش زیادی از مشکلات و مسائل کشور حل و فصل خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم برای حل مشکلات کشور به خارج امید داشته باشیم، افزود: مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری تاکیدات فراوانی بر رفع تحریم ها دارند اما بعید است که بتوانیم با نظام سلطه به جایی برسیم و نمی‌توان برنامه ریزی خود را برای اداره کشور متکی به رفع تحریم‌ها کرد و باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که فرض بر این باشد که نظام سلطه تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کشور در بخش‌های مختلف خاطر نشان کرد: ایران ۲۷۰۰ کیلومتر سواحل دریا دارد و از منابع طبیعی متعدد نیز برخوردار است که اگر بتوانیم به خوبی از ظرفیت های مختلف کشور بهره برداری کنیم هر کدام از این ظرفیت ها می تواند کشور را به تحولات خوبی برساند.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کشور در بخش معدن و نیز پتانسیلی که در بخش دریا وجود دارد،‌گفت: برخی کشورها در تلاش هستند ۳۰ درصد از جی دی پی خود را در اقتصادشان از طریق اقتصاد دریا محور تامین کنند اما ما تاکنون استفاده مطلوبی از دریا نداشتیم که امیدوارم در دوره پیش رو، سازمان برنامه و بودجه برنامه ریزی های خود را با توجه به ظرفیت های کشور انجام دهد.
وی در ادامه با یادآوری شعارها و وعده‌های رئیس جمهوری در دوره انتخابات، گفت: رئیس جمهوری به اجرای این شعارها مقید است و دولت مصمم است در راستای اجرای وعده‌های رئیس جمهوری مبنی بر کاهش بیکاری، ایجاد یک میلیون واحد مسکونی در سال، مبارزه با فساد و رانت و توسعه دولت الکترونیک اقدام کند.
مخبر با تاکید بر اینکه شفافیت و مقابله با رانت و فساد جز از طریق استقرار کامل دولت الکترونیک میسر نیست از میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست این موضوع را که از مطالبات جدی مردم نیز هست با جدیت در دستور کار قرار دهد.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور رهبر انقلاب صورت می گیرد عزاداری ایام محرم در حسینیه امام خمینی(ره) بدون حضور جمعیت ژوبین صفاری بحران واقع بینی غرب افغانستان را تنها گذاشت شمارش معکوس برای سقوط کابل چرا هیچ سیاست شفافی درخصوص ممیزی در صدا و سیما و ساترا وجود ندارد؟ دستاورد سانسور! برخلاف وعده‌های قبلی مسئولان چرا درمان «کرونا» رایگان نیست؟ «ابتکار» تبعات تنش‌های افغانستان برای ایران را بررسی کرد سایه ناآرامی‌های افغانستان بر سر اقتصاد ایران محدودیت‌های جدید کرونایی؛ از دوشنبه تا شنبه هفته آینده تعطیل شد تعطیلات سراسری در روزهای فاجعه کرونا رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد معاون اول رئیس جمهوری: شفافیت و جلوگیری از فساد با استقرار کامل دولت الکترونیک میسر می‌شود سید حسن نصرالله: حزب‌الله امروز یکی از بزرگترین احزاب لبنان است ادعاهای رژیم صهیونیستی این‌بار درباره تونل‌های حزب‌الله لبنان احتمال استعفای اشرف غنی قوت گرفت هشدار درباره بروز بحران انسانی تعطیلی بدون برنامه دردی را دوا نمی‌کند