کربلا امسال میعادگاه 6 میلیون عاشق اباعبدالله(ع) بود

  شهر مقدس کربلا در سالروز شهادت
سید الشهداء‌(ع)و یاران باوفایش در ظهر عاشورا میعادگاه حدود 6 میلیون زائر حسینی بود.
نخست‌وزیر هندو مسلک و متعصب هند به مناسبت سالروز شهادت سالار شهیدان (علیه‌السلام) گفت: «ما به یاد ایثار، شجاعت و تعهد حضرت امام حسین علیه‌السلام به عدالت هستیم.» اینکه نیت او از گفتن این سخنان چه بوده چندان مورد نظر ما نیست، اما این ویژگی‌ها که او گفته و هزار و یک ویژگی که بر پرده پندار این سیاستمدار نمی‌نشیند، حسین‌(ع) را به جاذبه‌ای تبدیل کرده است که تنها مرقد مطهرش هر سال میلیون‌ها نفر را جذب خود می‌کند.
امسال نیز همین بود؛ فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، همزمان با تلاش نیروهای امنیتی در مناطق مختلف برای پیگرد عناصر داعش نیروهای امنیتی در وزارتخانه‌های دفاع و کشور، سازمان الحشد‌الشعبی و دیگر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی طرح تامین امنیت برپایی مراسم عاشورا را که تحت کنترل فرماندهی عملیات مشترک بود به خوبی اجرا کردند. بر اساس این بیانیه قریب به 6 میلیون زائر از استان‌های مختلف عراق در مراسم عاشورای حسینی در کربلا گرد هم آمدند.


به گزارش فارس، استانداری‌های کربلای معلی و نجف اشرف از موفقیت دو طرح امنیتی و خدمات رسانی ویژه برپایی مراسم دهه اول محرم و سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش خبر دادند. الحشد‌الشعبی هم عصر عاشورا از موفقیت طرح امنیتی، خدماتی و بهداشتی این سازمان برای مراسم عاشورای امسال خبر داد.
گفتنی است تأمین امنیت در عراق هزینه بالایی دارد. به گزارش ایسنا، در جریان حمله جمعه شب عناصر داعش به مقر تیپ ۱۲ سازمان
حشد شعبی عراق در مجاورت منطقه طارمیه در شمال بغداد درگیری‌هایی میان دو طرف رخ داد که در نتیجه آن ۴ تن از جمله جانشین فرمانده تیپ ۱۲ به شهادت رسیده و ۸ تن مجروح شدند.
عاشورا در یمن
خبر دیگر از وقایع عاشورایی امسال آن‌که، اهالی شهر صعده یمن روز پنجشنبه در سالروز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین‌(ع)، با حمل پارچه نوشته‌هایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی، راهپیمایی گسترده‌ای برگزار کردند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی نوشته‌هایی در دست داشتند که طی آن تحریم کالاهای صهیونیستی و آمریکایی را خواستار شده و علیه سیاست‌های آمریکا در منطقه شعار سر دادند. حاضرین در این راهپیمایی شعار «عاشورا خط آزاد‌سازی است»، «به راهپیمایی تا قدس ادامه می‌دهیم»، «از کهبوب تا عسیر... ملت بسیج می‌شود» سر دادند.
سید «عبدالملک بدر الدین الحوثی» در سخنان خود در مراسم عاشورایی عصر امروز در صنعاء با بیان اینکه بزرگداشت عاشورا بیانگر وفاداری به سید الشهداء امام حسین(ع) و دفاع از حق و حقیقت است، گفت امام حسین(ع) در یک مرحله حساس تاریخی قیام کرد که برای آینده امت اسلامی با اهمیت بود... افغانستان صحنه جدید شکست‌های متوالی آمریکاست؛ امت اسلامی در حال پیشرفت و ارتقای روز افزون و آمریکا شاهد شکست روز افزون از جمله در افغانستان است.