برخورد قاطع با کسانی که به سلامت مردم خیانت می‌کنند

نکات مهم سخنان رئیس قوه قضائیه را بخوانید:

قوه قضائیه با همه توان دولت جدید را در رفع موانع تولید، از بین بردن بسترهای فساد و مبارزه جدی و سریع با اخلالگران در نظام اقتصادی و کسانی که علیه مردم عملیات روانی انجام می‌دهند، یاری خواهد داد.

اگرچه حفاظت از کسانی که به مردم خدمت می‌کنند امری لازم و حتی گاهی واجب است، اما نباید این حفاظت بیش از حد ضرورت باشد.



نباید به بهانه حفاظت، مزاحمتی برای مردم ایجاد کرده و از مردم جدا شویم اما متأسفانه گاهی احساس می‌شود که برای مردم دردسر و برای بیت‌المال هزینه ایجاد می‌شود که باید نسبت به این مسأله ارزیابی مجددی داشت.

پرونده‌های حوزه بهداشت و درمان با اولویت رسیدگی شود

همکاران قضائی برای تقدیر و جبران زحمات پزشکان و پرستاران و دیگر بخش‌های مرتبط با حوزه بهداشت و درمان پرونده‌هایی که له یا علیه آنها در دستگاه قضائی وجود دارد را با اولویت و سرعت پیگیری کنند تا آنها با خیال آسوده به مردم خدمت کنند.

دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم و سازمان بازرسی مأموریت دارند با کسانی که در این شرایط سخت نسبت به سلامت مردم در هر حوزه‌ای از پیشگیری تا درمان خیانت می‌کنند، با جدیت و حساسیت برخورد کنند و اجازه ندهند زحمات مدافعان سلامت زیرسوال برود.

دادستان تهران به دلیل سرکشی‌های دوره‌ای به تحت‌نظرگاه‌ها و زندان‌ها و از اقدامات او برای آزادی مشروط و ارفاق‌های قانونی به کسانی که حضورشان در زندان ضرورتی نداشته است، تقدیر و بر تداوم روند آزادی این افراد تأکید می‌کنم.

نظارت بر بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها ادامه یابد

نظرگاه‌ها و بازداشتگاه‌های کلانتری‌ها و اداره آگاهی باید بیشتر مورد بازرسی قرار گیرند تا مشکلات و مسائل این مجموعه‌ها برطرف شود.

رصد و نظارت دقیق‌تر، کیفی‌تر و سیستمی بر کارها، تأثیر واقعی بر افزایش کارآمدی نظام قضائی خواهد داشت و در روزهای اخیر برخی آثار افزایش نظارت در برخی حوزه‌ها در حال آشکار شدن است.

مردم، هم می‌خواهند که افراد کلاهبردار و سارق و مجرم تحت تعقیب قرار گرفته و مجازات شوند و هم هرچه سریع‌تر به اموال خود برسند که مسأله دوم باید در اولویت کار ما باشد.