اسرائیل اگر جرأت دارد به شرکت‌های نفتی ایران چپ نگاه کند

  سرویس خارجی-
سید «حسن نصرالله»، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، پیشتر در سخنرانی روز عاشورای خود گفته بود: «دوست دارم اعلام کنم کشتی نخست ما که از مبدأ ایران حرکت خواهد کرد، تمام رویه‌ها را طی کرده و به برکت امام حسین‌(ع) به سمت لبنان خواهد آمد...» او سپس صریحاً «کشتی» را به مثابه «خاک لبنان» معرفی کرد و بدون نام بردن از رژیم صهیونیستی افزود: «کسی مرتکب اشتباه به چالش کشیدن ما نشود...» سخنان او موجی از واکنش‌ها را در سراسر جهان برانگیخت، تا جایی که کارشناس روابط خارجی شبکه فرانس 24 از هوش نصرالله گفت و از یک طوفان ژئوپلتیکی در منطقه که محتمل است.
حالا سید مقاومت، بعد از ظهر روز یکشنبه‌ و به مناسبت مراسم یادبود شهادت «حاج عباس الیتامی» از فرماندهان مقاومت، گفته: «هر گاه زمانی بیاید که شرکت‌های استخراج‌کننده نفت و گاز حضور نداشته باشند، ما آماده‌ایم از شرکت ایرانی کمک بگیریم که تجربه زیادی دارد...اگر شرکت‌های جهانی از ترس اسرائیل می‌ترسند نفت لبنان را استخراج کنند، آماده‎‌ایم از شرکت‌های ایرانی بخواهیم نفت ما را استخراج کنند.. آن‌ وقت اگر اسرائیلی‌ها جرأت دارند، به این‌ها نگاه چپ کنند».
دومین محموله سوخت ایران در راه است


او همچنین در بخش دیگر این سخنرانی به ارسال محموله سوخت ایران به لبنان پرداخت و گفت: «دومین کشتی ما تا چند روز دیگر [از ایران] حرکت خواهد کرد و به کشتی‌های دیگر ملحق خواهد شد... موضوع یک کشتی یا دو کشتی نیست. این مسیری است که تا زمان نیاز لبنان، به آن ادامه خواهیم داد. هدف کمک به همه مردم لبنان و کاهش مشکلات آنان است».
دبیرکل حزب‌الله خاطر نشان کرد: «دوباره گفتیم اگر مجبور شویم، از ایران سوخت می‌خریم، کمک می‌گیریم، فرآورده‌های نفتی، موارد غذایی یا دارو می‌گیریم... جنجال کردند و مثل همیشه به مسخره گرفتند که مگر ایران بنزین دارد مگر دارو دارد، معلوم نیست کجا زندگی می‌کنند و هیچ اطلاعی ندارند...به هر حال سفارت آمریکا اینجا دچار اشتباه شده.. مگر می‌شود بنزین و گازوئیل از ایران بیاورند؟!» به گفته دبیرکل حزب‌الله او از دولت لبنان خواسته بود تا پول این سوخت‌ها را با «لیره» لبنان به ایران پرداخت کند اما دولت از ترس آمریکا حاضر نشد چنین کند لذا او از تاجران شیعه این کشور کمک مالی گرفته است.
گفتنی است، این خرید و فروش نفت بسیار مهم است؛ چرا که هم خریدار و هم فروشنده تحت سخت‌ترین تحریم‌های آمریکایی هستند. باید توجه کرد آمریکا با تحریم‌های گسترده علیه لبنان و ایران قصد مهار آنها و به طور کلی سرکوبِ جبهه مقاومت را داشت، اما حالا با این اتفاق بخش قابل توجهی از تأثیرگذاری تحریم‌های آمریکا زیر سؤال رفته است. ضمن اینکه این حرکت می‌تواند برای ایران آورده اقتصادی داشته و برای لبنان، حلال بحران بزرگ سوخت باشد.
هدف کمک به مردم لبنان
دبیرکل حزب‌الله روی این نکته هم تاکید کرد که این جنبش، جایگزین دولت نیست و هدف صرفا کمک به مردم لبنان است: «اینها [آمریکایی‌ها] می‌خواهند که لبنان در کنترل آنان باشد و هیچ‌گونه تهدیدی برای اسرائیل نباشد... از طرح گاز مصر، برق اردن و هر چیزی که بتواند به لبنان کمک کند استقبال می‌کنیم...آنچه برای ما اهمیت دارد، ملت ما و مشکلات آنان –به دور از دستاوردهای سیاسی- است...بسیاری از کشورها می‌توانند به ما کمک زیادی کنند، ولی آمریکا مانع می‌شود».
دبیرکل حزب‌الله در ادامه با بیان اینکه تمامی اقدامات سفارت آمریکا، با شکست مواجه شده است، تأکید کرد: «سفارت آمریکا در لبنان، مسئول هدف قرار‌دادن زندگی و معیشت مردم لبنان است و در هر چیزی مداخله می‌کند... سفارت‌های آمریکا و عربستان سعودی طی سال‌های گذشته در راستای ایجاد جنگ داخلی [در لبنان] تلاش کردند».
نصر الله با تأکید بر اینکه فروپاشاندن لبنان از طریق معیشت مردم، گزینه جایگزین جنگ داخلی است، گفت: «امروز توطئه آمریکا به اینجا رسیده که معیشت مردم لبنان را هدف گرفته بنابراین کل مسئولیت این امر بر عهده آمریکاست که این توطئه را سفیر آمریکا مدیریت می‌کند... سفیر آمریکا در همه امور لبنان دخالت می‌کند. در بحث سوخت و شرکت‌های بنزین و گازوئیل در امور دارو و احتکار دارو در امور شهرداری‌ها در امور جمعیت‌ها و احزاب، در همه اینها سفارت آمریکا دارد دخالت و مدیریت می‌کند».
او ادامه داد: «جایگزین جنگ داخلی چیست؟ از هم پاشاندن کشور... شهرها، روستاها، طوائف مختلف... از طریق معیشت مردم... حتی از طریق بحران بنزین و سوخت و نان و نانوایی و دارو و غیره و غیره. در چنین آشوبی قضیه از این فراتر می‌رود. می‌خواهند مردم را علیه مقاومت بشورانند؟ بیشتر از این. می‌خواهند زندگی مردم را بپاشانند. این چیزی است که سفارت آمریکا روی آن کار می‌کند».
افتخار به دشمنی با آمریکا و اسرائیل
دبیرکل حزب‌الله خاطر نشان کرد: «راز قدرت راه ما در این است که هیچ گاه دنبال دستاوردهای سیاسی نبوده‌ایم. مشکل آمریکا و جماعت آمریکایی در منطقه همین جاست. یکی از نقاط قوت شما این است که دشمنت را بشناسی. ما دشمن آمریکا و سلطه‌جویی آمریکا و دشمن صهیونیستی و پروژه صهیونیستی هستیم و به این افتخار می‌کنیم اما آنها این دشمن را یعنی ما را نشناخته‌اند».
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه «آنها در طول این سال‌ها ما را نشناخته‌اند و گمان می‌کنند که ما گروهی هستیم که دنبال دنیا هستیم»، تصریح کرد: «فکر می‌کنند اگر دنیای ما را تهدید کنند، می‌توانند اراده و عزم ما را تغییر دهند. آنها نمی‌توانند بفهمند که وقتی به اسلام محمدی وابسته باشی یا به کربلای امام حسین وابسته باشی یعنی چه؟»
بزرگداشت شهید مقاومت
رهبر حزب‌الله لبنان در مطلع سخنانش ضمن تبریک و تسلیت شهادت الیتامی، گفت: «شهید را از زمان آغاز این مسیر می‌شناسم... شهید عباس در ۱۷ سالگی به مقاومت پیوست و به سرعت، ویژگیهای شخصیتی وی زبانزد همه دوستانش شد.» نصرالله همچنین با بیان اینکه الیتامی جزء نخستین کسانی بود که از مقاومت لبنان عازم جنگ سوریه شد، تأکید کرد که وی در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تا آخرین لحظه سوریه را ترک نکرد.
در پایان سخنان نماینده لبنانی را یادآور می‌شویم که گفته بود، کشتی حامل سوخت ایران، تمام محاسبات دولت آمریکا و عناصر وابسته به این کشور در لبنان و منطقه را با شکست و ناکامی مواجه کرد. این کشتی‌ها افزون بر آورده اقتصادی‌اش برای طرفین معامله، ره‌آوردِ دیگری نیز
–چنانکه پیشتر آمد– برای مقاومت داشت و آن ضربه زدن به سیاستِ تحریم‌های حداکثری آمریکا بود.
سایر اخبار این روزنامه
اسرائیل اگر جرأت دارد به شرکت‌های نفتی ایران چپ نگاه کند داغ ما و رقص آنها (یادداشت روز) اخبار ویژه آقای حکیمی اندیشه‌ورزی نوآور و اسلام‌شناسی عدالتخواه بودند پس‌لرزه‌های سقوط کابل ادامه دارد / اروپا در اندیشه تشکیل ارتش مستقل از آمریکا بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی بهداشت، کار و کشاورزی گزینه‌های وزارت دادگستری، دفاع و راه بدون مخالف آمار تزریق واکسن کرونا از مرز 23 میلیون دُز گذشت سابقه ۵۰۰ ساله روابط دوستانه دو کشور سرمایه ارزشمندی برای آینده است مشکلی در تأمین سوخت نداریم اما مصرف باید کنترل شود رؤسای دادگستری‌ در رسیدگی به پرونده مالباختگان اهتمام ویژه داشته باشند ایران از تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان استقبال می‌کند جدیدترین نسخه باور ۳۷۳ با قابلیتی بیشتر از اس ۴۰۰ رونمایی می‌شود تقلای مدعیان اصلاحات برای تعمیم رویکرد پُر خسارت 8 سال گذشته به دولت سیزدهم تلاش کاروان «سردار دل‌ها» برای ثبت بهترین نتایج اسرائیل اگر جرأت دارد به شرکت‌های نفتی ایران چپ نگاه کند اسرائیل اگر جرأت دارد به شرکت‌های نفتی ایران چپ نگاه کند