بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی بهداشت، کار و کشاورزی گزینه‌های وزارت دادگستری، دفاع و راه بدون مخالف

  دیروز روند بررسی صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تشکیل کابینه سیزدهم در صحن علنی مجلس دنبال شد و موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی بهداشت، کار و کشاورزی به ایراد سخن پرداختند؛ همچنین وزرای پیشنهادی برای دادگستری، دفاع و راه و شهرسازی مخالفی نداشتند.
جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور 205 نماینده آغاز شد. ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در دستور کار مجلس است؛ این دستور از روز شنبه در جریان کار صحن علنی مجلس بوده است.
پیش از دیروز صلاحیت وزرای آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات و امور خارجه بررسی شده بود. جلسه دیروز که پنجمین نشست بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بود با بررسی صلاحیت وزیر بهداشت آغاز شد.
بررسی صلاحیت


گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت
صلاحیت بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ابتدای جلسه علنی صبح دیروز بررسی شد.
در ابتدا کمیسیون بهداشت و درمان گزارش خود را از بررسی سوابق، صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت قرائت کرد. زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان با قرائت این گزارش اعلام کرد: این کمیسیون پس از بررسی صلاحیت و انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی آقای بهرام عین‌اللهی به اتفاق آرا، فردی شایسته برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشخیص داد.
در ادامه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم در گزارشی از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت خبر داد.
عدالت در توزیع امکانات حوزه سلامت
عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت اظهار داشت: دسترسی به پزشک و خدمات درمانی و انحصار ایجاد شده در ارائه خدمات پزشکی و عدم تمایل پزشکان برای حضور در مناطق محروم از دغدغه‌هایی است که باید با جدیت دنبال شود.
علیرضا عباسی نماینده مردم کرج هم در مخالفت با عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، خطاب به وی اظهار داشت: در بسیاری از بخش‌های برنامه‌تان نشانی از وضع مطلوب دیده نمی‌شود و مشخص نیست که چطور در این ۴ سال
می‌خواهید کشور را به وضع مطلوب برسانید.
نماینده مردم کرج در مجلس عنوان کرد: یکی از موضوعات قابل توجه در حوزه بهداشت و درمان توزیع امکانات بهداشتی و درمانی اعم از تعداد تخت بیمارستانی، تعداد بیمارستان فعال، تخت‌های ویژه و دانشگاه‌های علوم پزشکی در مناطق مختلف کشور است. برنامه شما برای عدالت در توزیع امکانات حوزه سلامت به‌ویژه در مناطقی که شاخص امکانات بهداشتی درمانی آنها از میانگین کشوری پایین‌تر است، چیست و چگونه می‌خواهید کشور را به وضع مطلوب برسانید.
فتح‌الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت اظهار داشت: بهداشت و سلامت برای مردم مهم است؛ چرا که با سلامت می‌توان کار و زندگی بدون دغدغه داشت. اما در برنامه‌های آقای عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت مطالب کلی‌گویی شده است. برنامه استراتژیک خاصی از سوی وزیر پیشنهادی بهداشت برای رفع دغدغه‌ها، چالش‌ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان کشور وجود ندارد.
مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت اظهار داشت: ما وزیر معمولی در شرایط بحرانی فعلی نمی‌خواهیم؛ وزیر بهداشت در رأس ستاد مقابله با کرونا است و هر تصمیمی ‌بگیرد مهم بوده و حتی اختیاراتی فراتر از قانون اساسی و اعتباراتی ویژه در دست دارد. وزیر آتی بهداشت نباید سیاست‌های قبل را دنبال کند و ادامه روند قبلی اشتباه است به‌خصوص که تناقضات زیادی در تصمیم‌گیری‌ها به‌خصوص در کمیته علمی‌ ستاد مقابله با کرونا دیده شد.
عین‌اللهی
توانایی مدیریت حوزه بهداشت را دارد
در ادامه رضا آریانپور نماینده مردم مینودشت در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت اظهار داشت: وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان توانایی مدیریت سیستم بهداشتی و درمانی و مقابله با این چالش‌ها را دارد؛ آقای عین‌اللهی با توجه به سوابق خود توانایی مدیریت حوزه بهداشت و درمان کشور را دارد.
محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت اظهار داشت: سلامت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه کشور است که اگر مهم‌تر از امنیت نباشد کمتر از آن نیست. امروز در شرایط مطلوبی در موضوع کرونا نیستیم و اگر دغدغه مردم مناطق محروم و بیماران را داریم باید با آقای عین‌اللهی که برنامه‌های خوبی برای تحول در وزارت بهداشت و درمان دارد رأی دهیم.
خلیل بهروزی‌فر نماینده مردم فومن و شفت هم در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت او را شخصیتی انقلابی با روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی معرفی کرد و ادامه داد: دکتر عین‌اللهی تفکر توسعه‌ای دارد و سوابق گذشته ایشان این مسئله را تأیید می‌کند، بسیاری از دانشکده‌ها و دانشگاه‌هایی که در شهرستان‌ها در دوره وی شکل گرفته توانسته است اهداف آموزش پزشکی را محقق کند. تطابق 91 درصدی برنامه‌های آقای عین‌اللهی با اسناد بالادستی بر اساس گزارش معاونت نظارت مجلس،‌ نشان از تخلف بالای ایشان در مسائل بهداشت و درمان کشور دارد.
سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد به‌عنوان موافق بعدی وزیر پیشنهادی اظهار داشت:‌ همه انتقاداتی که مخالفان آقای عین‌اللهی مطرح کردند مربوط به 8 سال گذشته است که طرح تحول سلامت را به‌صورت خلق‌الساعه اجرا کردند و با اجرای آن طب سنتی را ضایع کردند. دکتر عین‌اللهی شخصیتی است که جهادی عمل کرده و 7 سال از عمرش را برای درمان جانبازان گذاشته است.
اتمام واکسیناسیون عمومی تا پایان بهمن
بعد از اظهارات موافقان و مخالفان بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در دفاع از برنامه‌ها و صلاحیت خود گفت: جهاد سلامت در طی چهل سال ادامه داشت و در دو سال اخیر به اوج خود رسید و جنگ جهانی برای مبارزه با کرونا در ایران هم موجب بسیج مدافعان سلامت شد و آنها را در خط مقدم نبردی دشوار قرار داد.
عین‌اللهی ادامه داد: در کارزار مبارزه با بیماری کرونا خاضعانه در برابر اعتماد ارزشمند مجلس سر تعظیم فرود می‌آورم و در راه خدمت به مردم تا پای جان خواهم ایستاد و بر این باورم وزیر بهداشت وقتی وزیر مردم است که کنار مردم ایستاده باشد.
وی با تأکید بر اینکه عنوان وزارت وقتی برازنده وزیر است که برای سلامت مردم خود را به آب و آتش بزند و شب و روز و خواب و و خوراکش بهبودی بیمارانی باشد که رنج درمان به رنج بیماریشان افزوده شده است، گفت: دوشادوش مدافعان سلامتم و اگر مورد اعتماد قرار گیرم نمی‌توانیم درمان مردم را معطل تصمیم‌گیری‌ها کنیم و دفاع از سلامت مردم نباید معطل شخص یا چیزی گردد چون حفظ جان مردم نخستین اولویت دولت است.
وی با تأکید بر اینکه ما می‌توانیم بر این ویروس منحوس غلبه کنیم و به امید خدا این کار را خواهیم کرد،‌ گفت: بیماری کرونا نشان داد سلامت، موضوعی تک‌بعدی نیست و بر همه ابعاد زندگی تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌پذیرد و امیدوارم با اعتماد مجلس جهاد سلامت را در سنگر وزارت بهداشت ادامه دهم.
وزیر پیشنهادی بهداشت ادامه داد: تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون را تمام می‌کنیم و با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها این واکسیناسیون را انجام خواهیم داد.
بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی کار
صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست صبح دیروز برگزار شد؛ تخصص و تجربه حجت‌الله عبدالملکی به‌عنوان نقاط مثبت از سوی موافقان مطرح و همچنین گستردگی وزارتخانه و فقدان تجربه گزینه پیشنهادی در مجموعه وزارتخانه از موارد نظر مخالفان بود.
در ابتدای این بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن مجلس قرائت شد. مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با قرائت این گزارش اعلام کرد: بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی و انطباق برنامه‌های ایشان با اسناد بالادستی جلسات منعقده در محل کمیسیون مشروط بر اجرای کامل موضوعات تعهدشده در این گزارش، کمیسیون اجتماعی برنامه‌های وزیر پیشنهادی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مثبت ارزیابی می‌کند.
در ادامه کمیسیون بهداشت هم با قرائت گزارش خود درباره بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که اعضای این کمیسیون با اکثریت آرا حجت‌الله عبدالملکی را به‌عنوان گزینه مناسب برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانسته‌اند.
کمیسیون آموزش مجلس نیز در گزارشی درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 86 درصد موارد با اسناد بالادستی منطبق و همسوست و با 2 مورد از احکام قانون برنامه ششم توسعه مغایرت دارد اما در نهایت با توجه به تعهد ایشان جهت اهمیت بیشتر به گسترش مهارت‌آموزی در جامعه و توجه ویژه به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و نظام کامل جامع آموزشی و‌ تربیت فنی حرفه‌ای و مهارتی، با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موافقت کرده است.
عدم ارائه برنامه برای 500 شرکت شستا
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مخالفت با برنامه‌های حجت‌الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در برنامه 77 صفحه‌ای وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به راهکارهای نظری و تئوری درباره‌ اشتغال، رفاه و تأمین اجتماعی و بهزیستی بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبری انقلاب، سند آمایش سرزمین و توسعه و‌ اشتغال‌ اشاره شده است که اگر در اینترنت سرچ کنیم به راحتی پیدا می‌شود. وزیر باید برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ارائه دهد در حالی که پس از بررسی‌ها صرفا به دلیل تسلط عبدالملکی شاهد برنامه در قسمت بهزیستی هستیم. وی باید پاسخ دهد چه برنامه‌ای برای صندوق‌های تأمین اجتماعی در نظر دارد. هر ساله اعداد و ارقام زیادی برای صندوق‌های بازنشستگی در نظر گرفته می‌شود و این در حالی است که این وزارتخانه‌ دارای زیرمجموعه‌های متعددی است، به‌عنوان مثال 500 شرکت زیرمجموعه شستا هستند و در این میان 2500 عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل باید ذیل این مجموعه‌ها فعالیت کنند لذا عبدالملکی باید بگوید چه برنامه‌هایی برای آن دارد.
عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران هم به‌عنوان دومین مخالف اظهار داشت: عبدالملکی ‌اشرافی به مسائل وزارت تعاون به‌عنوان وزارتخانه‌ای که مخلوط از چند سازمان است ندارد. وزارت تعاون جای تئوری‌پردازی نیست. انتخاب وزرا با رئیس‌جمهور نیست بلکه پیشنهاد با وی است و انتخاب وزرا بر عهده مجلس است و طبق قانون اساسی وزیر یا رئیس جهمور باید در مقابل مجلس پاسخگو باشد نه معاون اول رئیس‌جمهور. اصغر سلیمی ‌نماینده مردم سمیرم هم در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی مشغله‌های بسیاری دارد و اداره کردن آن آداب خاص خود را می‌طلبد و نیازمند تیم قوی، کارکشته و تصمیمات کارشناسی دارد. با توجه به اینکه آقای عبدالملکی از بدنه وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیستند چگونه می‌توانند تیم مدیریتی را شناسایی و به کار بگیرند.
حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس هم در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: اگر آقای عبدالملکی برای بخش‌‌هایی همچون تعاون یا کار یا رفاه اجتماعی انتخاب شده بود تمام‌قد از ایشان دفاع می‌کردم اما این سه حوزه که در وزارتخانه کار، تعاون، رفاه اجتماعی تجمیع شده است یک وزارتخانه پرخطر است.
منشأ تحول در وزارتخانه کار و رفاه
بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران، دره‌شهر و آبدانان در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت حجت‌الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کابینه معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور در مجموع از وزن و توان کافی برای اداره کشور برخوردار است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین وزارتخانه‌‌ها است و چالش‌های بزرگی دارد که حل آنها نیازمند برنامه است و آقای عبدالملکی برای این حوزه برنامه دارد.
به گفته وی حضور عبدالملکی در دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منشأ تحول و اثرگذاری خواهد شد.
علی‌اکبر بسطامی ‌نماینده مردم ایلام نیز به‌عنوان یکی از موافقان وزارت عبدالملکی اظهار داشت: امروز از 7 معضل بزرگ کشور چهار معضل در حوزه مأموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که بیکاری و وضعیت صندوق‌های بازنشستگی از جمله آنهاست.
وی ادامه داد: برای کار در این حوزه یک نیروی جوان و انقلابی لازم است که مصداق آن دکتر عبدالملکی است.
مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: وزرای پیشنهادی آیت‌الله رئیسی افرادی برجسته و کارنامه‌دار و برنامه‌محور هستند؛ مجلس وظیفه سنگینی برعهده ‌دارد؛ چراکه آینده کشور و مردم در چهار سال آتی بستگی به نقدها و دفاع‌ها دارد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اینکه ابروزارت است اما بهتر است بدانیم عبدالملکی یکی از متخصصین است که تحصیلات مرتبط داشته و در بحث اقتصاد مقاومتی تبحر دارد.
حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: من دولت آیت‌الله رئیسی را در مقایسه با دولت‌های مختلفی که در ادوار مختلف مجلس شاهد معرفی وزرای آنها به مجلس بوده‌ام، قابل مقایسه با آنها نمی‌دانم.
وزارت کار؛ وزارت مردم است
حجت‌الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از شنیدن نظرات موافق و مخالف نمایندگان مجلس در دفاع از برنامه‌های خود برای تصدی این وزارتخانه گفت: افتخار دارم که بیش از نیمی ‌از عمر ۴۰ ساله‌ام را کار اجرایی انجام داده‌ام. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه بزرگی است. این وزارتخانه تقریباً به ۷۰ درصد مردم خدمت می‌دهد و من هم به استعاره این وزارتخانه را وزارتخانه مردم می‌دانم. تحقق تعداد بسیاری از اسناد بالادستی نظام و قوانین مصوب در گرو مدیریت صحیح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی ادامه داد: من به‌عنوان یک مدیر اجرایی با داشتن ده‌ها سال در همین سن کم‌تجربه مدیریت اعلام می‌کنم بخش بسیاری از مشکلات کشور ناشی از اجرای نادرست قوانین است یعنی مشکلات حوزه ضابطه‌گذاری ناشی از آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های تنظیم شده توسط دستگاه‌هایی است که گاهی موجب نقض قرض قانونگذار می‌شود.
وی در بخشی از اظهارات خود یادآور شد: پاسخگویی را تکلیف شرعی خود می‌دانم و تعهداتی را در این راستا در نظر گرفته‌ام که بر این اساس متعهد می‌شوم قوانین مصوب را اجرا کرده و از نمایندگان و تنظیم لوایح نظر مشورتی بگیرم، همچنین از مدیران بومی ‌استفاده حداکثری کرده و مدیر پروازی نخواهم داشت ضمن اینکه پیگیر تمام تعهدات مسئولان قبلی در این وزارتخانه خواهم بود.
بررسی صلاحیت
گزینه پیشنهادی وزارت کشاورزی
صلاحیت سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر پیشنهادی آیت‌الله رئیسی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی بررسی شد. در ابتدای این بررسی، کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به‌عنوان کمیسیون تخصصی گزارش خود را از بررسی برنامه‌ها و سوابق ساداتی‌نژاد ارائه کرد.
حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با‌ اشاره به تایید صلاحیت و برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی از سوی این کمیسیون گفت: ۹۰ درصد برنامه ساداتی‌نژاد، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی منطبق یا همسو با اسناد بالادستی است.
وزیر کشاورزی
باید دارای برنامه واقع‌بینانه باشد
مهرداد ویس‌کرمی ‌نماینده مردم خرم‌آباد در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت به اعتقاد من ساداتی‌نژاد باید در هر سه مورد به مجلس توضیح بدهد ان‌شاءالله مجلس انقلابی بر اساس برهان و منطق و عقل و منطق تصمیم خواهد گرفت.
رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد در موافقت با ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار داشت: امروز همه تشکل‌های بخش کشاورزی و بدنه وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور از انتخاب هوشمندانه آقای ساداتی‌نژاد بسیار خوشحال و راضی هستند.
غلامعلی کوهساری نماینده مردم آزادشهر در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار داشت: در برنامه وزیر جهاد کشاورزی انطباق بالایی با اسناد بالادستی وجود دارد که ۵۰ درصد از این برنامه منطبق و ۴۰ درصد آن همسو است و هیچ موردی مغایر با اسناد بالادستی
وجود ندارد.
اولویت نخست؛ امنیت غذایی
بعد از طرح دیدگاه‌های مخالف و موافقان سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی در دفاع از سوابق و برنامه‌های خود با بیان اینکه کشاورزان ضامن امنیت غذایی این کشور هستند و تامین غذای مردم به عهده دولت‌هاست، گفت: امنیت غذایی اولویت اول کشورهاست و در دولت‌ها هیچ چیز نمی‌تواند با امنیت غذایی رقابت کند.
ساداتی‌نژاد با تأکید بر اینکه امروز در دنیا امنیت غذایی ارتقا پیدا کرده است و از کف تامین غذا به قدرت غذا ارتقا یافته است،‌ تصریح کرد: امروز اقتدار غذایی همپای اقتدار نظامی دو مولفه اقتدار کشورها تلقی می‌شوند و در کشورها برای رسیدن به قدرت غذایی رقابت هست و ما برای قدرت غذایی به اقتدار کشاورزی
نیازمندیم.
وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی افزود: محصولات کشاورزی تولید‌کننده قدرت غذا هستند اما در این وضعیت ظرفیت کشاورزی ما در ایران بی‌نظیر است و 84 میلیون هکتار مرتع و 14 میلیون هکتار جنگل،‌ 120 میلیون واحد دامی ‌و 38 میلیون هکتار اراضی با شرایط کشت بالقوه و 18 میلیون هکتار در حال کشت داریم و 2700 کیلومتر مرز آبی با ظرفیت‌های شیلاتی داریم و 11.6 تولید ناخالص داخلی ما از کشاورزی و 19درصد‌ اشتغال ما از کشاورزی است و 4.5 میلیون نفر بهره‌بردار در بخش کشاورزی هست و ده هزار محقق و هیئت علمی‌ و جمع کثیری از دانش‌‌آموختگان هستند و این ظرفیت قدرت کشاورزی ایران ماست.
وی با تأکید بر اینکه ما می‌توانیم در خاورمیانه و جنوب غرب آسیا دارای اقتدار غذایی باشیم؛ کرسی‌ای که در اختیار ایران نیست بلکه در اختیار کشور دیگری در منطقه است،‌ گفت: ما با این ظرفیت‌های بی‌نظیر انسانی و منابع طبیعی باید در جایگاه خودمان در حوزه غذا و کشاورزی در جنوب غرب آسیا بنشینیم.
گزینه‌های دادگستری، دفاع و راه
بدون مخالف
در ادامه جلسه وقتی نوبت به گزینه‌های پیشنهادی برای وزارتخانه‌های دادگستری، دفاع و راه و شهرسازی رسید علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس اعلام کرد که گزینه‌های پیشنهادی برای این وزارتخانه‌ها مخالفی ندارند و بنابراین کسی به‌عنوان موافق نیز سخن نخواهد گفت.
لازم به ذکر است که امین‌حسین رحیمی، از سوی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت دادگستری، محمدرضا قرایی آشتیانی برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رستم قاسمی ‌برای وزارت راه و شهرسازی به مجلس معرفی شده بودند.
سایر اخبار این روزنامه
اسرائیل اگر جرأت دارد به شرکت‌های نفتی ایران چپ نگاه کند داغ ما و رقص آنها (یادداشت روز) اخبار ویژه آقای حکیمی اندیشه‌ورزی نوآور و اسلام‌شناسی عدالتخواه بودند پس‌لرزه‌های سقوط کابل ادامه دارد / اروپا در اندیشه تشکیل ارتش مستقل از آمریکا بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی بهداشت، کار و کشاورزی گزینه‌های وزارت دادگستری، دفاع و راه بدون مخالف آمار تزریق واکسن کرونا از مرز 23 میلیون دُز گذشت سابقه ۵۰۰ ساله روابط دوستانه دو کشور سرمایه ارزشمندی برای آینده است مشکلی در تأمین سوخت نداریم اما مصرف باید کنترل شود رؤسای دادگستری‌ در رسیدگی به پرونده مالباختگان اهتمام ویژه داشته باشند ایران از تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان استقبال می‌کند جدیدترین نسخه باور ۳۷۳ با قابلیتی بیشتر از اس ۴۰۰ رونمایی می‌شود تقلای مدعیان اصلاحات برای تعمیم رویکرد پُر خسارت 8 سال گذشته به دولت سیزدهم تلاش کاروان «سردار دل‌ها» برای ثبت بهترین نتایج اسرائیل اگر جرأت دارد به شرکت‌های نفتی ایران چپ نگاه کند اسرائیل اگر جرأت دارد به شرکت‌های نفتی ایران چپ نگاه کند