جدیدترین نسخه باور ۳۷۳ با قابلیتی بیشتر از اس ۴۰۰ رونمایی می‌شود

سردار مهدی فرحی، معاون وزیر دفاع در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره پیشرفت‌های صنعت دفاعی کشور گفت: نیروهای مسلح توانسته‌اند تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی را برای خودکفایی در صنایع دفاعی بسیج کنند.
وی ادامه داد: ما امروز در عرصه راداری، پهپادی، موشکی، رزم زمینی و عرصه دریایی به پیشرفت‌های بسیار خوب و قابل توجهی رسیده‌ایم، به عنوان مثال در تولید سامانه‌های پدافندی توانستیم با استفاده از توان بومی به تولیدات بسیار پیشرفته و به روز دست یابیم که از نمونه آن می‌توان به سامانه باور ۳۷۳ و سامانه سوم خرداد‌اشاره کرد.
سردار فرحی گفت: جدیدترین نسخه باور ۳۷۳ در حال طراحی است و ان‌شاءالله به زودی این سامانه که قابلیتی بیش از اس ۴۰۰ را دارد رونمایی خواهد شد. مسیر ما در این عرصه روبه جلوست و ما می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی دست یابیم.
وی در ادامه درخصوص توانمندی موشکی و برنامه‌های وزارت دفاع برای توسعه توان موشکی کشور گفت: به لطف خداوند قابلیت‌های بسیار خوبی در عرصه موشکی ایجاد شده و ما در این عرصه در پنج سرفصل مختلف مانند کروز، بالستیک و موشک‌های پدافندی وارد شده و به دستاوردهای بسیار خوبی رسیدیم. در این حوزه چند پارامتر مهم مدنظر وزارت دفاع بوده که یکی از این پارامتر‌ها بحث دقت است که در این سال‌ها کارهای فراوانی انجام شده و امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم در حوزه دقت توانستیم به موشک‌های نقطه زن


برسیم.
معاون وزیر دفاع، رادارگریزی موشک‌ها را یکی دیگر از اقدامات وزارت دفاع برای توسعه صنایع موشکی کشور دانست و گفت: اقدامات بسیاری درخصوص رادارگریزی موشک‌ها انجام شده و به توفیقات بسیاری دست یافته‌ایم، این موشک‌ها به راحتی می‌توانند از رادارهای دشمن عبور کنند.
سردار فرحی تاکتیکی شدن موشک‌ها را، از دیگر دستاوردهای وزارت دفاع دانست و گفت: امروزه ما به پیشرفت‌های بسیاری در این عرصه رسیده ایم که می‌توانیم در عرض چند دقیقه و با سرعت بسیار بالا و استفاده از نیروهای کم از این موشک‌ها استفاده کنیم که دستاورد بسیار بزرگی ست.
وی، ماندگاری را یکی دیگر از مسائل کار شده وزارت دفاع در عرصه موشکی اعلام کرد و گفت: در زمان‌های گذشته روی نگهداری موشک‌های سوخت مایع مشکل داشتیم اما امروز با کار کردن روی ترکیب سوخت به درجه‌ای رسیدیم که ماندگاری سوخت مایع ما در ماندگاری از سوخت جامد کمتر نیست و این می‌تواند به نگهداری موشک‌ها در مدت زمان بیشتری کمک کند.
معاون وزیر دفاع با بیان اینکه برنامه‌های موشکی ما دارای برنامه و نقشه راه هستند که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم، افزود: شاید بیش از ۲۰ مکانیزم را طی کردیم و با تغییر جنس بدنه و سبک کردن موشک‌ها، به مکانیزمی دست یافتیم که موجب افزایش تحرک و بُرد موشک‌ها شد.
به گزارش فارس، سردار فرحی گفت: در حوزه ماهواره‌بر‌ها نیز به دستاوردهای خوبی رسیدیم و ماهواره‌ بر سیمرغ یک و دو و ماهواره بر ذوالجناح را تولید کردیم، که ذوالجناح یک ماهواره سه مرحله‌ای است که دو مرحله آن سوخت جامد است و این ماهواره‌بر یک ماهواره‌بر تاکتیکی است که روی خودرو سوار می‌شود و نیاز به سکوی پرتاب ندارد. ذوالجناح می‌تواند ماهواره ۲۲۰ کیلوگرمی را در مدار ۵۰۰ کیلومتری قرار دهد که نسبت به ماهواره‌های گذشته یک رکوردشکنی است.
وی گفت: امروز اگر بخواهیم بگوییم که تولیدات دفاعی ما نسبت به ده سال گذشته چندین برابر شده است، اغراق نکرده‌ایم. خوشبختانه از سرریز این دانش به عرصه‌های دیگر نیز کمک کرده‌ایم و در ساخت تجهیزات خودرو و ساخت واکسن از این فناوری و دانش
بهره برده‌ایم.
سایر اخبار این روزنامه
اسرائیل اگر جرأت دارد به شرکت‌های نفتی ایران چپ نگاه کند داغ ما و رقص آنها (یادداشت روز) اخبار ویژه آقای حکیمی اندیشه‌ورزی نوآور و اسلام‌شناسی عدالتخواه بودند پس‌لرزه‌های سقوط کابل ادامه دارد / اروپا در اندیشه تشکیل ارتش مستقل از آمریکا بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی بهداشت، کار و کشاورزی گزینه‌های وزارت دادگستری، دفاع و راه بدون مخالف آمار تزریق واکسن کرونا از مرز 23 میلیون دُز گذشت سابقه ۵۰۰ ساله روابط دوستانه دو کشور سرمایه ارزشمندی برای آینده است مشکلی در تأمین سوخت نداریم اما مصرف باید کنترل شود رؤسای دادگستری‌ در رسیدگی به پرونده مالباختگان اهتمام ویژه داشته باشند ایران از تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان استقبال می‌کند جدیدترین نسخه باور ۳۷۳ با قابلیتی بیشتر از اس ۴۰۰ رونمایی می‌شود تقلای مدعیان اصلاحات برای تعمیم رویکرد پُر خسارت 8 سال گذشته به دولت سیزدهم تلاش کاروان «سردار دل‌ها» برای ثبت بهترین نتایج اسرائیل اگر جرأت دارد به شرکت‌های نفتی ایران چپ نگاه کند اسرائیل اگر جرأت دارد به شرکت‌های نفتی ایران چپ نگاه کند