وزیر بهداشت: واکسیناسیون تا دهه‌ فجر تکمیل می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه ما این است که تا دهه فجر امسال همه جمعیت هدف کشور زیرپوشش واکسیناسیون کرونا قرار گیرند.
به گزارش انتخاب، بهرام عین‌اللهی که به همراه رئیس جمهوری به خوزستان سفر کرده، روز جمعه در بازدید از بیمارستان رازی اهواز افزود: یکی از راه‌های مهم برای کنترل و مهار کرونا واکسیناسیون است لذا جامعه هدف باید هرچه سریع‌تر اقدام به تزریق هر نوع واکسنی کنند. الان در دنیا ثابت شده کشورهایی که واکسیناسیون خوبی انجام داده‌اند میزان مرگ و میر آنها به مراتب پایین‌تر آمده است. واکسیناسیون باید هرچه سریع‌تر انجام شود و مردم دنبال نوع واکسن نباشد. در یک سال و نیم اخیر کادر درمان به صورت شبانه روز در حال خدمات‌رسانی هستند و در مواردی مجبور می‌شوند تا چند روز خانواده خود را نبینند که جای تشکر دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واردات واکسن کرونا به کشور سرعت گرفته و به طور قطع سهمیه مناسبی برای استان خوزستان در نظر خواهیم گرفت. همچنین پیگیر وضعیت مطالبات پزشکان و کادر درمانی خوزستان هستیم.
وزیر بهداشت همچنین از مرکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون اهواز بازدید کرد و گفت: خوزستان نمونه ایثارگری در کشور است و مردم شجاع و شهید پرور این استان حماسه‌های خوبی آفریدند.


او بیان کرد: امروز شاهد نکات خوب و امیدوارکننده بودیم و مردیم در امر واکسیناسیون همکاری خوبی دارند که قابل تقدیر است و تبدیل حسینیه و سالن ورزشی به مرکز واکسیناسیون در کشور یک الگو است. برای مهار کرونا ویروس به همیاری همگانی نیاز است و باید مانند دوران دفاع مقدس در شرایط کرونایی همکاری دیده شود و کرونا بحرانی است که دیده نمی‌شود و لازم است مردم در مقابل بحران خود را حفظ کنند.
وزیر بهداشت تصریح کرد: ویروس کرونا به شکل بمب و موشک است که باید با ماسک و فاصله اجتماعی رعایت شود و هر واکسن کرونا موجود باشد باید استفاده شود و مردم دنبال نوع واکسن نباشند و واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت و درمان هستند وارد کشور می‌شود. جامعه پزشکی در دوران دفتع مقدس خوش درخشیدند و اکنون در امتحان بیماری کرونا ویروس قرار دارد.