مدال طلای روح الله رستمی در رقابت‌های دسته منهای۸۰ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری مردان

یاد سیامند رحمان زنده شد
آفتاب یزد- گروه شبکه: ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری کشورمان در روز چهارم بازی‌های پارالمپیک توکیو خوش درخشید و نخستین مدال طلا را برای کشورمان به دست آورد. روح الله رستمی در این روز در رقابت‌های دسته منهای۸۰ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری مردان به‌عنوان نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفت و موفق شد با مهار وزنه ۲۳۴ کیلوگرم، نخستین مدال طلای کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک را به نام خود ثبت کند. رستمی در این دسته با ورزشکارانی از چین، اوکراین، یونان، گرجستان، کلمبیا، ایتالیا و برزیل رقابت کرد. طبق اعلام مسئولان، رکورد جهانی دسته منهای۸۹ کیلوگرم در اختیار روح‌الله رستمی است. وی سال ۲۰۲۱ توانست در مسابقات بین‌المللی وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی را مهار کند. رکورد پارالمپیک این دسته نیز در اختیاریک ایرانی دیگر است. مجید فرزین با مهار وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی در پارالمپیک۲۰۱۶ ریو ضمن کسب مدال طلا این رکورد را به نام خود ثبت کرد. گفتنی است در روز سوم بازی‌های پارالمپیک امیر جعفری دیگر ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری کشورمان در رقابت با ۹ وزنه بردار، در دسته منهای ۶۵ کیلوگرم، توانست مدال نقره را برای کشورمان
به دست آورد. به این ترتیب با یک طلا و یک نقره‌ای که وزنه‌برداران ایرانی کسب کردند، ایران فعلا تا رده بیست و چهارم جدول مدال‌ها صعود کرده است؛ رتبه‌ای که انتظار می‌رود در روزهای آتی بهبود پیدا کند.
> مدالم را به مردم و رهبری تقدیم می‌کنم


اما دارنده مدال طلای وزنه‌برداری پارالمپیک توکیو با تقدیم مدالش به مردم و رهبر انقلاب گفت: «برای این مدال سختی‌های زیادی کشیدم و خوشحالم که نخستین مدال طلای کاروان ایران را کسب کردم.» به گزارش ایسنا، روح‌الله رستمی اظهار کرد: «خوشحالم از این که نخستین مدال طلای کاروان ایران به نام من ضرب شد. برای کسب این مدال در چند سال گذشته زحمات زیادی کشیدم و حتی در شرایط سخت کرونایی تمرینات را رها نکردم. بالاخره جواب این زحمات را گرفتم. بابت این اتفاق خدا را شاکر هستم.» او با بیان این که کمیته ملی پارالمپیک و کارشناسان برای من شانس مدال طلا قائل شده بودند، گفت: «همه توقع طلا داشتند و خوشحالم که جواب اعتماد آنان را دادم.» رستمی که در شکست رکورد این دسته در پارالمپیک ناموفق بود در این زمینه گفت: «بعد از حرکت سوم در حالی که مدال طلای من قطعی بود تصمیم گرفتم به رکورد پارالمپیک حمله کنم اما فاصله بین حرکت آخر و رکوردم کم بود و نفس‌گیری به‌درستی انجام نشد. یکی دیگر از دلایل موفق نبودنم در ثبت رکورد آسیب‌دیدگی کتفم بود.» این دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو درباره برنامه خود برای آینده گفت: «فعلاً به استراحت می‌پردازم و به آینده فکر نکردم.»
> سیامند رحمان افسانه‌ای بود
از سوی دیگر با درخششی که تاکنون وزنه برداران ایرانی در پارالمپیک توکیو از خود به جای گذاشتند، یاد سیامند رحمان، وزنه بردار تاریخ ساز ایران که در اسفند ۹۸ به شکل شوکه کننده‌ای از دنیا رفت، زنده شده است. در این راستا سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگوی تلفنی با محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک ضمن تبریک شروع مدال‌آوری کاروان ورزشی سردار دل‌ها و پیروزی‌های ارزشمند ورزشکاران پارالمپیکی جویای حال ورزشکاران شد و پیرامون آخرین وضعیت مسابقات و شرایط کاروان ایران آگاهی یافت. وزیر ورزش و جوانان در این ارتباط تلفنی یاد و خاطره سیامند رحمان را گرامیداشت و از وی به عنوان رکورددار افسانه‌ای نام برد و برای کاروان سردار دل‌ها آرزوی موفقیت کرد. رئیس کمیته ملی پارالمپیک هم با گرامیداشت یاد سیامند رحمان گفت: «رکوردهای او بنا به گفته کارشناسان جهانی تا صد سال آینده هم تکرار نمی‌شود.»
> واکنش کاربران
کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز ضمن تبریک به روح الله رستمی بابت کسب مدال طلا، یاد و خاطره سیامند رحمان را گرامی داشتند.
یکی از کاربران در این باره نوشت: «زنده باد قهرمانان و اسطوره‌های ایران. یاد سیامند گرامی باد».
دیگری نوشت: «خدا خواست تو با دستانت معجزه کنی و مدال طلای با ارزش را برای ملت کسب کنی خداقوت قهرمان».
یکی دیگر از کاربران گفته است: «توی این خوشحالی‌ها برای کسب مدال روح الله رستمی یه یادی هم از سیامند رحمان بکنید».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «دمت گرم مرد نشون دادی یه تنه و از روی ویلچر هم میشه طلایی بشی و پرچم کشورت رو بالا ببری».
کاربران دیگر نوشته اند: «روح الله رستمی عزیز تو رشته پاراوزنه‌برداری برای کشورمون مدال طلا گرفت؛ لطفا برای شادی روح سیامند رحمان عزیز هم که سالیان متمادی تو این رشته برای کشور عزیزمون افتخار آفرینی می‌کرد صلواتی بفرستید»، «جا داره همینطور که از روح الله رستمی تشکر می‌کنیم، جای سیامند رحمان، اعجوبه وزنه‌برداری رو هم خالی کنیم»، «سیامند رحمان جاش تو پارالمپیک امسال خیلی خالیه»، «یادی کنیم از رستم بی‌چون و چرای ایران که مثل آب خوردن ۳۱5-۳۱0 کیلو وزنه میزد و حال ملت رو خوب می‌کرد»، «طلای‎روح‌الله رستمی مبارک. دم مردان پارالمپیک گرم. روح سیامند رحمان شاد»، «لحظه رکوردشکنی رستمی رو دیدم. یاد سیامند رحمان افتادم. با اون لبخندهای دلبریش. یادش بخیر».