فرهنگ و هنر در مناطق محروم از انزوا خارج می‌شوند

همیشه وقتی نوبت به سهم فرهنگ و هنر در توزیع امکانات و بودجه و اعتبارات دولتی می‌رسد، این بخش در ردیف آخر قرار می‌گیرد.  محرومیت این بخش در استان‌های مرزی و محروم‌  نمود بیشتری دارد چراکه اولویت‌ها و کاستی‌ها در این مناطق چنان فراوان است که فوریتی برای توجه به حوزه فرهنگی احساس نمی‌شود.
دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین جلسه شورای مدیران این وزارتخانه، با تأکید بر اینکه این وزارتخانه در استان‌های مرزی و محروم‌ دچار انزواست، اولویت دادن به مناطق محروم و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق و استان‌های مرزی را یک تکلیف ویژه در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.
حوزه فرهنگ سیستان و بلوچستان هم مظلوم است هم محروم
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با «ایران» با تشکر از رویکرد ارزشمند و بسیار خوب وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل توجه به استان‌های محروم کشور و قدردانی از وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌واسطه شعار «ایران، تهران نیست» گفت: اینکه چرا برخی استان‌ها و شهرستان‌های ما محروم مانده‌اند، نیاز به رویکرد چند ضلعی دارد و همه پاسخ‌های آن در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی پیدا نمی‌شود.


حسین مسگرانی افزود: در یکی از پاسخ‌ها به این سؤال که چرا در استان، اعتبارات و حمایت‌ها قوی نیست، باید گفت چرا بودجه و اعتبارات وزارت ارشاد مانند سایر وزارتخانه‌ها نظیر آموزش و پرورش، ملی نیست. اعتبارات ما استانی است به همین دلیل برخی استان‌هایی که سازمان برنامه و بودجه، به دلیل عملکرد سلیقه‌ای، نگاه بهتری به آنها داشته از اعتبارات مناسبی برخوردار شدند و برخی دیگر نظیر استان‌های محروم اعتبارات مناسبی دریافت نکردند.
صفحات 15و 8 را بخوانید