ایران به شما افتخار می‌کند

آفتاب یزد- گروه شبکه: کاروان پارالمپیک کشورمان در ششمین روز از بازی‌های پارالمپیک توکیو، بازهم خوش درخشیدند. ورزشکارانی که علی رغم داشتن محدودیت‌ها و
سختی ها، توانستند با کسب مدال‌های رنگارنگ، مردم ایران را که این روزها کرونا امانشان را بریده و حال دلشان خوب نیست، خوشحال کنند. کاری که کمتر ورزشکاران المپیکی کشورمان انجام دادند. از سوی دیگر مدال‌آوری ورزشکاران پارالمپیکی در حالی است که رسیدگی و به طور کلی توجه کمتری به آن‌ها می‌شود. به هر حال در ششمین روز از بازی‌های پارالمپیک توکیو امیر خسروانی و مهدی اولاد ورزشکار نابینای ایران در دوومیدانی به مدال طلا، منصور پورمیرزایی در وزنه برداری به مدال نقره و سامان رضی در وزنه‌برداری موفق به کسب مدال برنز شدند. اکنون ایران با پنج مدال طلا، پنج نقره و یک برنز در جدول مدالی در رده دوازدهم قرار دارد.
می‌توانستم رکورد بهتری بزنم
اما مسابقات پرش طول بازی‌های پارالمپیک توکیو در کلاس T۱۲ با حضور ۱۰ ورزشکار از کشورهای آذربایجان، کوبا، سوئد، ازبکستان، آلمان، بلاروس و ایران برگزار شد. در این مسابقات که در ورزشگاه المپیک توکیو برگزار شد، امیر خسروانی توانست با ثبت رکورد ۷متر و ۲۱ سانتی متر به مدال طلا دست پیدا کند. با این حال ورزشکار طلایی پرش طول کاروان سردار دل‌ها در پارالمپیک توکیو علیرغم زدن رکوردش در این رقابت‌ها از اینکه نتوانسته رکورد بهتری بزند ابراز تاسف کرد.


به گزارش ایسنا امیر خسروانی گفت: «می توانستم رکورد بهتری بزنم. متاسفانه ۲۰ روز قبل از پارالمپیک از ناحیه‌ی آشیل پا دچار مصدومیت شدم و باعث شد نتوانم رکورد بهتری ثبت کنم.» وی ادامه داد: «پرش ۷.۲۱ رکوردی نبود که دنبالش بودم. ان‌شاءالله در آینده تلاش میکنم که رکوردهای بهتری ثبت کنم.» خسروانی با بیان اینکه به کسب مدال طلا فکر می‌کرده است، افزود: «هرچند در برآوردها مدال برنز را برایم پیش‌بینی کرده بودند اما من با تمرکز و تمرین ذهنی می‌دانستم می‌توانم طلا بگیرم.» خسروانی تاکید کرد: «رقیب اصلی من ورزشکار ازبک بود که نتوانست رکورد خودش را بزند. او در پنج مسابقه قبلی جدی‌ترین رقیبم بوده است.»
افتخارات سیامند تکرار نشدنی است
همچنین منصور پورمیرزایی ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری کشورمان توانست در رقابت‌های دسته به اضافه ۱۰۷کیلوگرم بازی‌های پارالمپیک به مدال نقره دست یابد. او پس از کسب مدال نقره پاراوزنه‌برداری گفت: «برای طلای سیامند آمده بودم اما نتوانستم از پس این مسئولیت برآیم، این آخرین مسابقه زندگی قهرمانیم بود.» منصور پورمیرزایی اظهار کرد: «آنچه انتظار مردم بود و در ذهن داشتم محقق نشد، من قرار بود مدال طلای سیامند را کسب کنم اما متاسفانه در این زمینه موفق نبودم.» پورمیرزایی این را هم گفت: «افتخارات و نام سیامند تکرار نشدنی است و این برای من در یکسال گذشته به یک بار روانی تبدیل شده بود. بسیار تلاش کردم که خود را از زیر این فشار خارج کنم، متاسفانه نتوانستم آنگونه که مردم انتظار دارند وزنه بزنم و این موجب ناراحتی من است». دارنده مدال نقره بازی‌های پارالمپیک توکیو در رشته پاراوزنه برداری یادآور شد:
این نخستین مدال من بود که در آخرین مسابقه ورزشیم به‌دست آمد من از دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کنم. قرار بود سال گذشته خداحافطی کنم اما مرگ دوست عزیزم سیامند این کار را به تاخیر انداخت. »
> هدفم مدال طلا یا نقره بود
سامان رضی دیگر ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان بود که توانست با رکورد ۲۳۱ کیلوگرم مدال برنز بگیرد. او نیز گفته است: «تمام برنامه‌ریزی من برای رسیدن به سکو و مدال بود اما انتظار داشتم مدال خوش‌رنگ‌تری کسب کنم.» سامان رضی اظهار داشت: «برای رسیدن به این مدال تلاش زیادی کردم اما به هدف موردنظر نرسیدم. برنامه‌ریزی من برای مدال نقره یا طلا بود اما متاسفانه شرایط به گونه دیگری رقم خورد.» او با اشاره به خطا در حرکت نخست گفت: «وزنه ۲۳۱ کیلوگرم سنگین نبود اما یک‌لحظه از کنترلم خارج شد و نتوانستم به‌درستی آن را مهار کنم و این موجب شد تا دچارعدم تمرکز شوم. در حرکت دوم این وزنه را به‌راحتی مهار و توانستم مدال برنزم را قطعی کنم.» دارنده مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا این را هم عنوان کرد: «رقیبانم قدرتمند بودند. ورزشکار مغولستانی هم رکورددار جهان و هم رکورددار پارالمپیک است. وزنه‌بردار مالزی هم خوب کار کرد و به مدال نقره رسید من برای موفقیت باید تلاشم را بیشتر کنم.» رضی در پایان با اشاره به ادامه فعالیت خود در رشته پاراوزنه‌برداری تصریح کرد: «تمریناتم را دنبال می‌کنم تا بتوانم در بازی‌های پاراآسیایی عملکرد خیلی بهتری داشته باشم.»
> یک ایران بهتون افتخار می‌کند
نکته جالب توجه اینجاست که اگرچه ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان با کسب مدال‌های متنوع کار بزرگی انجام داده‌اند اما خودشان راضی نیستند در واقع انتظار بیشتری از خودشان داشتند. به هر حال مدال‌آوری ورزشکاران ایرانی در مسابقات پارالمپیک توکیو به قدری دلچسب است که کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با پیام‌هایشان از آن‌ها تقدیر کردند.
یکی از کاربران در این باره نوشت: «تیم پارالمپیک ایران تا امروز اندازه کل المپیک طلا گرفتن در صورتی که کمتر از ۱۰درصد ورزشگاه‌های کشور مناسب‌سازی شده و کمترین توجه و رسیدگی به افراد دارای معلولیت در جامعه ایران میشه».
کاربر دیگری گفته است: «پرچم ایران همیشه بالاست دمتون گرم. چرا بچه‌های پارالمپیک مظلوم واقع شدند و اونجوری که باید و شاید ازشون نمی‌گیم».
دیگری نوشت: «تو این شرایط سخت یه خدا قوت جانانه به کاروان پارالمپیک بگیم که هرچند ساعت یکباریک خبر خوب از کسب مدال برامون می‌فرستن. دمتون گرم».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «یک ایران بهتون افتخار میکنه».
کاربران دیگر نوشته اند: «حواسمون هست که توی این روزهای دلگیر عزیزانی هستند که مدال‌های خوشرنگ برای کشورمون به ارمغان می‌آورند. موفقیت ورزشکاران نازنین پارالمپیک خیلی خیلی مبارک باشه. عمر همه این عزیزان طولانی و شادی مهمون دلهاشون»، «هرچقدر تو المپیک انتظار مدال رو کشیدیم تو پارالمپیک باید حواسمونو جمع کنیم که شمار مدالا از دستمون درنره»، «پارالمپیکیا سنگ‌تمام گذاشتند کیف کردم»، «دم همه شون گرم ان‌شاءالله خداوند به همشون سلامتی بده که تو این شرایط بد دل مردم ایران رو شاد میکنن. کاش مسئولین هم این همه تلاششون رو قدر بدونن».