نقره پورمیرزایی به یاد سیامند

گروه ورزشی/ ششمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، روز دوشنبه برگزار شد و ورزشکاران کشورمان در رشته‌های تیراندازی، دوومیدانی، وزنه‌برداری، تیراندازی با کمان، بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته به مصاف حریفان خود رفتند. تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در پنجمین بازی در مرحله گروهی 56-53 مقابل آلمان شکست خورد و از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی بازماند. ایران برای کسب رتبه نهم روز پنجشنبه به مصاف کره جنوبی خواهد رفت. در وزنه‌برداری منصور پورمیرزایی، جانشین مرحوم سیامند رحمان در دسته 107+ کیلوگرم با حریفانی از عراق، کلمبیا، یونان، مصر، کره جنوبی، اردن و آذربایجان رقابت کرد و با مهار وزنه 241 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد. در این دسته ورزشکار اردنی با 241 کیلوگرم طلا گرفت، پورمیرزایی با همین رکورد و با دلیل وزن بیشتر به نقره رسید و وزنه‌بردار عراقی با 228 کیلوگرم به برنز بسنده کرد.
در ابتدای این مسابقه چند کلیپ از سیامند، رحمان رکورددار جهان و پارالمپیک این دسته پخش شد. پورمیرزایی در مراسم اهدای مدال با پیراهنی که چهره سیامند رحمان روی آن نقش بسته بود، حاضر شد و مدالش را دریافت کرد. او پس از کسب نقره افتخارات سیامند رحمان را تکرار ناشدنی دانست و از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. همچنین سامان رضی ملی‌پوش دسته 107- کیلوگرم کشورمان در رقابت با وزنه‌بردارانی از مالزی، مکزیک، امریکا، مغولستان، عراق، گرجستان و جمهوری آذربایجان با رکورد 231 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. در این رقابت نماینده مغولستان با 245 کیلوگرم رکورد پارالمپیک را شکست و قهرمان شد و وزنه‌بردار مالزیایی با 237 کیلوگرم در رده دوم ایستاد. در دوومیدانی امیر خسروانی در پرش طول T12 با ورزشکارانی از جمهوری آذربایجان (2نفر)، آلمان، کوبا (2 نفر)، سوئد (2 نفر)، ازبکستان و بلاروس رقابت کرد و با ثبت رکورد 7.21 متر به مدال طلا دست یافت. خسروانی پس از این اتفاق، مدالش را تقدیم مردم و مربی‌اش کرد.
مهدی اولاد و نورمحمد آرخی دو نماینده ایران در پرتاب وزنه F11 بودند که اولاد با رکورد 14.43 متر صاحب مدال طلا شد و آرخی با رکورد 12.78 متر در رده ششم قرار گرفت. الناز دارابیان هم در پرتاب دیسک F53 با رکورد 12.49 متر از دستیابی به مدال بازماند.همچنین در مسابقات تیراندازی ماده تفنگ بادی 10 متر R2 ایستاده رقیه شجاعی، بانوی ملی‌پوش کشورمان در رده ششم ایستاد و از کسب مدال بازماند. در تیراندازی با کمان فرزانه عسگری هم با شکست مقابل «ماریا آندره‌آ ویرگیلیو» از ایتالیا از صعود به جمع 8 کماندار برتر بازماند و محمدرضا زندی در W1 انفرادی با 2 پیروزی مقابل حریفان چینی خود به نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله از جمهوری چک شکست خورد و از صعود به فینال باز ماند.  او در دیدار رده‌بندی به حریفی از ترکیه باخت و به مقام چهارمی بسنده کرد. تیم ملی والیبال نشسته ایران هم دیروز در دومین بازی خود با برزیل رقابت کرد و 3 -0 (25 -19، 25 -23 و 25 -20 ) پیروز شد.